glasstraat - gebouwen

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
saskia bollens
Meeple

glasstraat - gebouwen

Bericht door saskia bollens »

Tijdens het spelen van de Glasstraat was er discussie over o.a. de tegel "Landhuis".
Bij de eigenschap staat "Leg direct tot 2 landschapstegels van dezelfde soort op lege velden aangrenzend aan dit gebouw (bijvoorbeeld 2 groeves, 2 tuinen of 2 meren) ).
Mag je deze tegel kopen, ook als je GEEN lege velden hebt. Dus m.a.w.is het verplicht de eigenschap uit te voeren,of mag je een tegel ook enkel kopen om op je tableau te leggen, zonder met de eigenschap rekening te houden?

Labels:
AlliantieAJ
Burgemeester

Re: glasstraat - gebouwen

Bericht door AlliantieAJ »

Ik ben niet 100% zeker maar ik denk dat je het gewoon kunt bouwen zonder de eigenschap uit te voeren, natuurlijk wil je dit zoveel mogelijk vermijden maar ik denk dat het kan.

Edit: Engelse regels pg 14 bovenaan in het kader; je moet minstens 1 lege plek hebben om het te plaatsen (tenzij je een startgebouw upgrade doet).
Geerius
Party Animal

Re: glasstraat - gebouwen

Bericht door Geerius »

De opmerking op pagina 14 gaat over het gebouw zelf wat te plaatsen is, dus niet over de bijbehorende "immediatly action". De actie van het gebouw is tot 2 landschapstegels te plaatsen. Wat niet wilt zeggen dat je ook 2 tegels moet plaatsen. Dus 0 is ook een optie. Dan scoor je alleen de 4 punten die de tegel waard is. Of het efficient is om steen, glas en hout te investeren om geen gebruik te maken van de tegel is natuurlijk een andere discussie.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie