Regelvraag Droomhuis

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
kolibri-75
Grote Dienaar

Regelvraag Droomhuis

Bericht door kolibri-75 »

Mag je ook meerdere sets dakkarten verzamelen? Of mag je maar 1 set kaarten omzetten in punten? Het voelt een beetje thematisch onlogisch om meerdere daken te verzamelen. Maar speltechnisch voelt het prima

Labels:
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Regelvraag droomhuis

Bericht door Bridget »

Je kan er zoveel verzamelen als je wil.
Maar uiteindelijk passen er maar 5 op je dak. Het beste is dan alles in dezelfde kleur en één met raam (dakkapel) erbij voor de meeste punten.
Heb je niet 5 van dezelfde kleur, leg er dan zoveel mogelijk met dakkapellen, dat is allemaal extra punten waard.
Everybody has the right to play...
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Bridget schreef: Je kan er zoveel verzamelen als je wil.
Maar uiteindelijk passen er maar 5 op je dak. Het beste is dan alles in dezelfde kleur en één met raam (dakkapel) erbij voor de meeste punten.
Heb je niet 5 van dezelfde kleur, leg er dan zoveel mogelijk met dakkapellen, dat is allemaal extra punten waard.
4 is trouwens genoeg !! :wink:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door Bridget »

Sorry, dezelfde regels maar dus max 4.
Everybody has the right to play...
kolibri-75
Grote Dienaar

Ok, dus ik mag maar 1 set dakkaarten omwisselen voor punten.
Als ik een dakkaart heb met een dakraam die niet in een complete set zit, krijg ik dan toch dat bonuspunt?
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Ja, maar niet de bonus voor een eenkleurig dak.
Afbeelding
kolibri-75
Grote Dienaar

Zojuist nogmaals Droomhuis gespeeld en nog eens de regels bestudeerd. Maar er staat toch echt te lezen dat een dakkapel alleen een extra punt oplevert in een COMPLEET dak.
dirk
Elfenkoning

Bericht door dirk »

kolibri-75 schreef: Zojuist nogmaals Droomhuis gespeeld en nog eens de regels bestudeerd. Maar er staat toch echt te lezen dat een dakkapel alleen een extra punt oplevert in een COMPLEET dak.
Klopt ook. Een dakkapel levert enkel één punt op als je minstens 4 dak kaarten hebt ongeacht de kleur. Je kan ook meerdere dakkapellen hebben en die leveren dan één punt per stuk op, op voorwaarde dat je minstens 4 dak kaarten hebt.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
ouwezeeman
Garnaal
Contacteer:

Bericht door ouwezeeman »

kolibri-75 schreef: Zojuist nogmaals Droomhuis gespeeld en nog eens de regels bestudeerd. Maar er staat toch echt te lezen dat een dakkapel alleen een extra punt oplevert in een COMPLEET dak.
Je zet dus geen dakkapel op je dak. Er staan voorbeelden in het regelboek die alles verduidelijken.
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
NatashaBart
Grote Dienaar

Bericht door NatashaBart »

Is dit spel een aanrader? Lijkt me wel leuk om met mijn kinderen te spelen ( meisjes,8 en 9 jaar oud)...dus was even benieuwd naar jullie ervaringen.
dirk
Elfenkoning

Bericht door dirk »

NatashaBart schreef: Is dit spel een aanrader? Lijkt me wel leuk om met mijn kinderen te spelen ( meisjes,8 en 9 jaar oud)...dus was even benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik vind het alleszins een aanrader, leuk om te doen, korte uitleg en binnen het kwartier al gedaan.
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Yep. Goed spel en met iedereen te spelen. Laatst zelfs als afsluiter gespeeld met veelspelers die hem ook leuk vonden. Met dit spel krijg ik zelfs mijn vriendin aan de speeltafel, en die houdt niet van spelletjes...
En iedereen kan winnen. Al verschillende keren verloren van mijn zoon van 5. Die wil overigens altijd de Boomhut hebben :). Maar het leukst vond ik toch nog de reactie van mijn dochter (7) toen ze de Leverancier aan het eind van het spel mocht inzetten. Je mag met die kaart een kamer van je huis ruilen met een kamer van de aflegstapel. Ik geef haar de tip om de Spelkamer weg te doen en daar een Keuken voor terug te pakken, zodat ze meer punten krijgt. Zegt ze: Nee nee, in mijn Droomhuis zit een Spelkamer! :lol:
NatashaBart
Grote Dienaar

Re: Regelvraag Droomhuis

Bericht door NatashaBart »

Haha leuk hoe een 7 jarige denkt he!
Die van mij is onderweg maar mijn dochter krijgt hem 5 januari op haar verjaardag..dus ik moet nog even geduld hebben met uitpakken. :D
Plaats reactie