Regelvraag Droomhuis
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
kolibri-75
- Grote Dienaar
Regelvraag Droomhuis
Mag je ook meerdere sets dakkarten verzamelen? Of mag je maar 1 set kaarten omzetten in punten? Het voelt een beetje thematisch onlogisch om meerdere daken te verzamelen. Maar speltechnisch voelt het prima
Labels:
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Regelvraag droomhuis
Je kan er zoveel verzamelen als je wil.
Maar uiteindelijk passen er maar 5 op je dak. Het beste is dan alles in dezelfde kleur en één met raam (dakkapel) erbij voor de meeste punten.
Heb je niet 5 van dezelfde kleur, leg er dan zoveel mogelijk met dakkapellen, dat is allemaal extra punten waard.
Maar uiteindelijk passen er maar 5 op je dak. Het beste is dan alles in dezelfde kleur en één met raam (dakkapel) erbij voor de meeste punten.
Heb je niet 5 van dezelfde kleur, leg er dan zoveel mogelijk met dakkapellen, dat is allemaal extra punten waard.
Everybody has the right to play...
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
4 is trouwens genoeg !!Bridget schreef: Je kan er zoveel verzamelen als je wil.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
-
kolibri-75
- Grote Dienaar
Ok, dus ik mag maar 1 set dakkaarten omwisselen voor punten.
Als ik een dakkaart heb met een dakraam die niet in een complete set zit, krijg ik dan toch dat bonuspunt?
Als ik een dakkaart heb met een dakraam die niet in een complete set zit, krijg ik dan toch dat bonuspunt?
-
DeKerstman
- El Capitan
-
kolibri-75
- Grote Dienaar
Zojuist nogmaals Droomhuis gespeeld en nog eens de regels bestudeerd. Maar er staat toch echt te lezen dat een dakkapel alleen een extra punt oplevert in een COMPLEET dak.
-
dirk
- Elfenkoning
Klopt ook. Een dakkapel levert enkel één punt op als je minstens 4 dak kaarten hebt ongeacht de kleur. Je kan ook meerdere dakkapellen hebben en die leveren dan één punt per stuk op, op voorwaarde dat je minstens 4 dak kaarten hebt.kolibri-75 schreef: Zojuist nogmaals Droomhuis gespeeld en nog eens de regels bestudeerd. Maar er staat toch echt te lezen dat een dakkapel alleen een extra punt oplevert in een COMPLEET dak.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- ouwezeeman
- Garnaal
- Contacteer:
Je zet dus geen dakkapel op je dak. Er staan voorbeelden in het regelboek die alles verduidelijken.kolibri-75 schreef: Zojuist nogmaals Droomhuis gespeeld en nog eens de regels bestudeerd. Maar er staat toch echt te lezen dat een dakkapel alleen een extra punt oplevert in een COMPLEET dak.
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Is dit spel een aanrader? Lijkt me wel leuk om met mijn kinderen te spelen ( meisjes,8 en 9 jaar oud)...dus was even benieuwd naar jullie ervaringen.
-
dirk
- Elfenkoning
Ik vind het alleszins een aanrader, leuk om te doen, korte uitleg en binnen het kwartier al gedaan.NatashaBart schreef: Is dit spel een aanrader? Lijkt me wel leuk om met mijn kinderen te spelen ( meisjes,8 en 9 jaar oud)...dus was even benieuwd naar jullie ervaringen.
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Yep. Goed spel en met iedereen te spelen. Laatst zelfs als afsluiter gespeeld met veelspelers die hem ook leuk vonden. Met dit spel krijg ik zelfs mijn vriendin aan de speeltafel, en die houdt niet van spelletjes...
En iedereen kan winnen. Al verschillende keren verloren van mijn zoon van 5. Die wil overigens altijd de Boomhut hebben
. Maar het leukst vond ik toch nog de reactie van mijn dochter (7) toen ze de Leverancier aan het eind van het spel mocht inzetten. Je mag met die kaart een kamer van je huis ruilen met een kamer van de aflegstapel. Ik geef haar de tip om de Spelkamer weg te doen en daar een Keuken voor terug te pakken, zodat ze meer punten krijgt. Zegt ze: Nee nee, in mijn Droomhuis zit een Spelkamer! 
En iedereen kan winnen. Al verschillende keren verloren van mijn zoon van 5. Die wil overigens altijd de Boomhut hebben
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Re: Regelvraag Droomhuis
Haha leuk hoe een 7 jarige denkt he!
Die van mij is onderweg maar mijn dochter krijgt hem 5 januari op haar verjaardag..dus ik moet nog even geduld hebben met uitpakken.
Die van mij is onderweg maar mijn dochter krijgt hem 5 januari op haar verjaardag..dus ik moet nog even geduld hebben met uitpakken.