Dice Forge
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- kimm
- Party Animal
- Contacteer:
Dice Forge
Ik heb de recent aangekocht en vandaag voor het eerst gespeeld met mijn zoontjes. Nu meen ik te hebben gelezen in de regels dat de eerste speler start met een aantal goud en elke volgende speler steeds met 1 minderen. We hebben het ook zo gespeeld. Nu vraag ik mij wel af of dit klopt. Ik ondervond dit als laatste speler toch vrij vervelend en had de indruk dat de anderen toch sneller dingen konden doen. Wat is het nut in Dice Forge om de eerste speler meer goud te geven dan de anderen? Later spelen leek mij geen voordeel op te leveren. Is het werkelijk zo dat de eerste speler meer goud ontvangt en het dan telkens 1 minder voor de volgende in de rij?
Labels:
- arne
- Burgemeester
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Dice Forge
Volgens mij doet men dat zodat de 1ste speler naast z'n begingoed en openingsworp al iets kan doen. De volgende speler heeft al 2 dobbelsteenrollen uitgevoerd aan het begin van z'n beurt. Je vergeet toch niet dat alle spelers mogen gooien en grondstoffen oprapen in ELKE beurt (ook die van andere spelers)kimm schreef: Ik heb de recent aangekocht en vandaag voor het eerst gespeeld met mijn zoontjes. Nu meen ik te hebben gelezen in de regels dat de eerste speler start met een aantal goud en elke volgende speler steeds met 1 minderen. We hebben het ook zo gespeeld. Nu vraag ik mij wel af of dit klopt. Ik ondervond dit als laatste speler toch vrij vervelend en had de indruk dat de anderen toch sneller dingen konden doen. Wat is het nut in Dice Forge om de eerste speler meer goud te geven dan de anderen? Later spelen leek mij geen voordeel op te leveren. Is het werkelijk zo dat de eerste speler meer goud ontvangt en het dan telkens 1 minder voor de volgende in de rij?
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Dit is ongetwijfeld de reden. Latere spelers hebben al grondstoffen kunnen verzamelen voordat hun beurt begint.arne schreef: Volgens mij doet men dat zodat de 1ste speler naast z'n begingoed en openingsworp al iets kan doen. De volgende speler heeft al 2 dobbelsteenrollen uitgevoerd aan het begin van z'n beurt. Je vergeet toch niet dat alle spelers mogen gooien en grondstoffen oprapen in ELKE beurt (ook die van andere spelers)
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Klopt, de laatste kan gewoonlijk zelfs meer kopen dan de eerste, zeker als je met zen vieren speelt.arne schreef:Volgens mij doet men dat zodat de 1ste speler naast z'n begingoed en openingsworp al iets kan doen. De volgende speler heeft al 2 dobbelsteenrollen uitgevoerd aan het begin van z'n beurt. Je vergeet toch niet dat alle spelers mogen gooien en grondstoffen oprapen in ELKE beurt (ook die van andere spelers)kimm schreef: Ik heb de recent aangekocht en vandaag voor het eerst gespeeld met mijn zoontjes. Nu meen ik te hebben gelezen in de regels dat de eerste speler start met een aantal goud en elke volgende speler steeds met 1 minderen. We hebben het ook zo gespeeld. Nu vraag ik mij wel af of dit klopt. Ik ondervond dit als laatste speler toch vrij vervelend en had de indruk dat de anderen toch sneller dingen konden doen. Wat is het nut in Dice Forge om de eerste speler meer goud te geven dan de anderen? Later spelen leek mij geen voordeel op te leveren. Is het werkelijk zo dat de eerste speler meer goud ontvangt en het dan telkens 1 minder voor de volgende in de rij?
Ik heb al wel gemerkt dat er zeer veel spelers deze verkeerd spelen. Het is niet enkel de actieve speler die dobbelt maar iedereen dobbelt aan het begin van een beurt én daarna doet enkel de actieve speler zijn acties.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
En aan het eind van het spel heeft die laatste speler ook nog eens zijn maximale goederen te besteden. Met 4 spelers toch de opbrengst van 4x gooien die je kan uitgeven.
De eerste speler kan wel nog 3x mee gooien, maar komt niet meer aan de beurt om iets te kopen.
Startspeler zijn of juist de laatste zijn geeft niet zoveel voor of nadelen.
De eerste speler kan wel nog 3x mee gooien, maar komt niet meer aan de beurt om iets te kopen.
Startspeler zijn of juist de laatste zijn geeft niet zoveel voor of nadelen.
Everybody has the right to play...
- kimm
- Party Animal
- Contacteer:
Volgens mij heb ik iets belangrijks gemist in de regels. Dus iedereen gooit dobbelstenen ook tijdens anderen hun beurt?
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Inderdaad !!kimm schreef: Volgens mij heb ik iets belangrijks gemist in de regels. Dus iedereen gooit dobbelstenen ook tijdens anderen hun beurt?
Als je dat niet doet zal je niet veel kaarten kunnen kopen
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- kimm
- Party Animal
- Contacteer:
Ik vond het inderdaad al verdacht waarom we zo weinig kaarten en punten hadden.dirk schreef:Inderdaad !!kimm schreef: Volgens mij heb ik iets belangrijks gemist in de regels. Dus iedereen gooit dobbelstenen ook tijdens anderen hun beurt?
Als je dat niet doet zal je niet veel kaarten kunnen kopen