Love Letter

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Thronesmasher
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Love Letter

Bericht door Thronesmasher »

Een van de favoriete spellen hier in huis is Love Letter. M'n chick speelt het graag en het is licht en klein genoeg om tussendoor ergens op tafel te gooien als je een paar minuten over hebt.

Helaas is de Nederlandse versie nogal slecht; erg kleine en dunne kaartjes en gemaakte vertalingen. De Engelse versie in het rode zakje is al iets beter, maar de Engelse teksten zijn een kleine barrière voor nieuwe spelers en de rode blokjes raken snel kwijt.

Na wat rondneuzen op Reddit kwam ik iemand tegen die de Baltische versie aanprees; Dixit sized kaarten, symbolen i.p.v. tekst en grote, houten hartjes. De ideale versie! Helaas alleen in Estland, Letland en Litouwen verkrijgbaar. Gelukkig heb ik connecties in het voormalig Oostblok en vanmiddag lag er een cadeautje op de mat.

Ik heb er nog niet mee gespeeld (vanavond stond Sekigahara op de planning), maar wat een topversie. De kaarten zijn echt groot en heel dik en stevig en de symbolen zijn gewoon duidelijk. 999 Games kan hier een puntje aan zuigen, want deze editie kost evenveel als de Nederlandse tiny tin editie.Afbeelding
Afbeelding

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Love Letter

Bericht door Edwin84 »

Als dit spel je zo aanspreekt is wellicht de Deluxe versie iets voor jou met een paar extra karakters.

https://youtu.be/Mb20qwMAnCA
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

Wat een mooie editie inderdaad!

Persoonlijk houd ik niet van grote kaarten maar ook in het klein had een editie met symbolen en mooie houten hartjes best gekund denk ik.
Everybody has the right to play...
theboardgamecouple
Joker

Bericht door theboardgamecouple »

Goeie tip, bedankt!
Benkomo
Meeple

Bericht door Benkomo »

Dan zul je zeker geen fan van de tiny tin versie die ik in mijn bezit heb :lol: