Masterprint serie QWG

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Anneke
Matroos

Masterprint serie QWG

Bericht door Anneke »

Wat houdt dat nu precies in? Welke spellen komen in de masterprint serie en welke in de 'strategische spellen'? Wat is er speciaal aan de masterprint serie?
En nog iets: ik ben sinds kort helemaal weg van Caylus en de Vorsten van Florence (en ook Puerto Rico) en ik wil graag nog een QWGspel kopen, welke raden jullie me aan? Zijn de masterprints beter dan de andere?

Labels:
Vogeltje
Garnaal

Bericht door Vogeltje »

Bij de masterprintserie is het artwork mooier (als je er van houdt natuurlijk), de spellen zijn gewoon hetzelfde.

En nog een QWG-spel, pff. Dat is niet zo eenvoudig, ik vind er namelijk nogal wat toptitels tussen zitten.

Gezien de spellen die je noemt is misschien Amyitis wel iets voor je.
Ik vind ook El Capitan erg leuk, maar dat is wel een ander soort spel dan de titels die je al genoemd hebt.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Nee, de MasterPrints zijn niet per definitie beter. 't Is een leuke gimmick; je spellenkast wordt er wel mooier van.

Andere QWG spellen? Ik ben zelf een groot fan van Chinatown, maar dat moet wel goed vallen in je groep. Niet iedereen zal het waarderen.

In hetzelfde rijtje als de spellen die je noemt, zou ik zeggen: Leonardo. Maar nog beter vind ik Taj Mahal en Reef Encounter.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

O ja: Genoa. Als je van onderhandelen houdt en minimaal 4 man om de tafel krijgt: fantastisch!
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Taj Mahal! Dit is absoluut een topspel.
Tweede keus: Chinatown. Maar dan moet je wel van onderhandelen houden.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Peter Hein »

Wat de anderen al zeggen: van de QWG-spellen die je niet hebt vind ik Taj Mahal verreweg het leukste. Chinatown en El Capitán zijn ook erg goed.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Taj Mahal vind ik met voorsprong de beste.

Chinatown? Hmmm, dit spel is niet voor niets zo snel uit de collectie van Alea verdwenen. Eerst proberen, is mijn advies.
Anneke
Matroos

Bericht door Anneke »

Ik heb eerst Reef Encounter gekocht, omdat ik die goedkoop kon krijgen, het bevalt erg goed. :D De volgende wordt Taj Mahal denk ik.