Ik las iets over een uitbreiding van Sint-Petersburg. Is er iemand die weet hoe dit spel in Nederland heeft gelopen en of er vanuit 999 Games plannen zijn voor een NL uitgave hiervan?
Erg leuk spel; ik denk dat ik 'm binnenkort maar weer eens ter tafel haal met een spellen(mid)dag.
Sint-Petersburg
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Bartjes!
- Uitgever
- Knipoog
- Garnaal
Re: Sint-Petersburg
Zeker doen, tis een gaaf spel!Bartjes! schreef:...Erg leuk spel; ik denk dat ik 'm binnenkort maar weer eens ter tafel haal met een spellen(mid)dag.
Groet
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
- Boes
- Garnaal
Dit is wat meer info over de uitbreiding:
From the Rio Grande website:
"The expansion cannot be played alone, but must be played with Saint Petersburg. The expansion is actually two in one. It contains "The Banquet", previously available in Spielbox magazine and new cards and components to allow play with up to 5 players."
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/29549
Ben zelf erg blij met het kunnen spelen met 5 personen. Banquet is voor mij niet echt noodzakelijk....
From the Rio Grande website:
"The expansion cannot be played alone, but must be played with Saint Petersburg. The expansion is actually two in one. It contains "The Banquet", previously available in Spielbox magazine and new cards and components to allow play with up to 5 players."
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/29549
Ben zelf erg blij met het kunnen spelen met 5 personen. Banquet is voor mij niet echt noodzakelijk....
-
repke
- Veenboer
uitbreiding sint petersburg
Hey,
Dat zijn inderdaad leuke uitbreidingen. Geeft weer een extra dimensie aan het spel met die nieuwe kaartjes.
En inderdaad heel leuk dat het spel nu met vijf personen te spelen is.
Groetjes
Dat zijn inderdaad leuke uitbreidingen. Geeft weer een extra dimensie aan het spel met die nieuwe kaartjes.
En inderdaad heel leuk dat het spel nu met vijf personen te spelen is.
Groetjes
- Knipoog
- Garnaal
Wat ik zo lees zou je met weinig moeite St Petersburg voor 5, standaard is 4, spelers, zelf kunnen maken.
http://www.boardgamegeek.com/game/29549
Heeft iemand de precieze regels daarvoor?
Dan verzin/maak ik zelf wel eventuele items die daarvoor nodig zijn.
Groet
Groet
- BaSL
- Team Bordspelmania
Dat kan, maar dan mis je toch de extra kaartjes. Met 5 spelers is het spel dan al heel snel afgelopen.Knipoog schreef:Wat ik zo lees zou je met weinig moeite St Petersburg voor 5, standaard is 4, spelers, zelf kunnen maken.
Groet
Wat je nodig hebt voor de vijfde speler is eigenlijk niet veel: 2 markers in een nieuwe kleur, een schijfje (of iets anders) en de vijfde kaart om de start-blokjes te bepalen.
De speler die start met de schijf ontvangt 2 roebel extra. Tijdens het spel: de speler met de schijf ontvangt aan het begin van de ronde 2 punten.
Aan het einde van de ronde schuiven de blokjes 2 plaatsen door ipv 1.
- Knipoog
- Garnaal
Kee, ik snap het denk ik.
Het is niet een aparte "voor 5" variant EN een uitbreiding. Maar om met 5 te spelen heb je behalve "2 markers in een nieuwe kleur, een schijfje (of iets anders) en de vijfde kaart om de start-blokjes te bepalen" ook nog een/de set extra kaarten nodig omdat de kaarten anders met 5 wel erg snel op zijn en dus het spel snel afgelopen?
Groet
Het is niet een aparte "voor 5" variant EN een uitbreiding. Maar om met 5 te spelen heb je behalve "2 markers in een nieuwe kleur, een schijfje (of iets anders) en de vijfde kaart om de start-blokjes te bepalen" ook nog een/de set extra kaarten nodig omdat de kaarten anders met 5 wel erg snel op zijn en dus het spel snel afgelopen?
Groet
Laatst gewijzigd door Knipoog op do 08 jan 2009, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- BaSL
- Team Bordspelmania
Een normaal spel met vier spelers is vrij snel afgelopen. 6, 7, 8 ronden. Met 5 dus nog sneller en dan heb je een winnaar met - wat? Misschien 23 punten?
De extra kaarten voorkomen dat. Anderzijds moet je ook oppassen dat je niet al die kaarten gaat gebruiken met minder spelers - dan duurt het spel weer te lang.
O ja: de 11e, 12e, 13e, etc. aristocraat levert nu wel punten op. Per kaartje 10, als ik het goed heb.
De extra kaarten voorkomen dat. Anderzijds moet je ook oppassen dat je niet al die kaarten gaat gebruiken met minder spelers - dan duurt het spel weer te lang.
O ja: de 11e, 12e, 13e, etc. aristocraat levert nu wel punten op. Per kaartje 10, als ik het goed heb.
- BaSL
- Team Bordspelmania