Chinatown

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bartjes!
Uitgever

Chinatown

Bericht door Bartjes! »

Geen idee of Chinatown tot de 'pittige spellen' behoort, maar: dit spel is me op het Spellenspektakel erg goed bevallen, dus een exemplaar is meegegaan naar Huize Bartjes!
Weet iemand toevallig of er ooit een officiele 2-spelervariant is ontwikkeld, of althans, spelregels hiervoor?

Ik kan me overigens voorstellen van niet, aangezien het onderhandelingsaspect dé basis vormt van dit geweldige spel, maar als het wel zo is, wil ik het graag weten :D

Labels:
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Nog nooit een variant daarvoor gezien en het lijkt me inderdaad totaal geen succes met 2 spelers.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Chinatown

Bericht door Bart »

Bartjes! schreef:Weet iemand toevallig of er ooit een officiele 2-spelervariant is ontwikkeld, of althans, spelregels hiervoor?
Ik ben even op BGG gaan zoeken, maar ik heb niets gevonden.
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Het spelersaantal blijft maar hardnekkig worden aangehaald als ook geschikt voor 2 personen: De spellendatabase en ook laatst weer het artikel in dagblad Trouw (door Dierik aangehaald in het 'beste van het web').
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Viva schreef:Het spelersaantal blijft maar hardnekkig worden aangehaald als ook geschikt voor 2 personen: De spellendatabase en ook laatst weer het artikel in dagblad Trouw (door Dierik aangehaald in het 'beste van het web').
Dat moeten typefouten zijn; zonder aanpassing van de regels lijkt me dit bijzonder ongeschikt voor 2 spelers. Daarom vroeg ik me af of er uberhaupt regels voor 2 zijn (het is zo'n leuk spel :wink: ), maar ik kan me levendig voorstellen dat dat bij dit spel onmogelijk is.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

Met z'n twee onderhandelen is minder leuk als met z'n vieren. Twee worden er meestal beter van en de anderen niet. Daar is met Chinatown juist de winst te behalen naast het trekken van de tegeltjes. Met z'n tweeen heb je dat niet of je moet hiervoor aparte regels schrijven/bedenken dan wanneer je de meerderheid heb van bepaalde tegels die ander moet onderhandelen, maarja blijft het dan nog het zelfde spel?
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Chinatown

Bericht door Bart »

Viva schreef:Het spelersaantal blijft maar hardnekkig worden aangehaald als ook geschikt voor 2 personen: De spellendatabase en ook laatst weer het artikel in dagblad Trouw (door Dierik aangehaald in het 'beste van het web').
Het was me nog niet opgevallen, maar dit staat inderdaad fout in de Spellendatabase. Dierik zal dit wel oplossen.
Dierik
Erelid

Re: Chinatown

Bericht door Dierik »

Bart schreef:
Het was me nog niet opgevallen, maar dit staat inderdaad fout in de Spellendatabase. Dierik zal dit wel oplossen.
Ik heb het aangepast 8)