Pixie Queen vragen

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
NatashaBart
Grote Dienaar

Pixie Queen vragen

Bericht door NatashaBart »

Hoi! Gisteren voor het eerst pixie queen gespeeld, gekocht op het spellenspektakel. We konden het daar niet spelen want het stond niet opgesteld, maar hebben wel uitleg gehad van game brewer. Gisteren dus voor het eerst gespeeld..met 2 spelers. Ik won met een boel punten, ik had namelijk 23 strafpunten maar kreeg er 49 punten bij aan het eind, ik had veel trouwe dienaarpunten en gouden ringen. Maar als je leest over het spel staat er overal dat het lastig is om in de positieve punten te komen...dus ik vraag me af of ik iets verkeerd gedaan heb?

Labels:
roubosga
El Capitan

Re: Pixie Queen vragen

Bericht door roubosga »

Nee hoor, je hebt gewoon goed gespeeld. Met de groepen die ik speel zijn er hooguit 1 of 2 spelers die positief eindigen.
Ik kan natuurlijk niet beoordelen of je de spelregels goed hebt toegepast, maar meestal eindigt men negatief.
Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat iemand in "De put de vergetelheid" terechtkwam. :lol:
Afbeelding
NatashaBart
Grote Dienaar

Ja wij bedachten onszelf al dat je met 2 spelers meer kans hebt om de trouwe dienaar meerdere keren te worden..dan wanneer er 4 spelers op die plek afgaan. Als we het spel eenmaal goed doorhebben dan zullen we hem ook aan onze dochters leren.
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

NatashaBart schreef: Ja wij bedachten onszelf al dat je met 2 spelers meer kans hebt om de trouwe dienaar meerdere keren te worden..dan wanneer er 4 spelers op die plek afgaan. Als we het spel eenmaal goed doorhebben dan zullen we hem ook aan onze dochters leren.
Ik heb het nog nooit gespeeld met 2 spelers, dus daar kan ik niet over oordelen.
Maar je weet dat er per ronde maar een Pixie kan promoveren hè?
Afbeelding
NatashaBart
Grote Dienaar

Oeps....die was ik even vergeten..denk dat we meerdere pixies per ronde hebben laten promoveren :oops:
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

NatashaBart schreef: Oeps....die was ik even vergeten..denk dat we meerdere pixies per ronde hebben laten promoveren :oops:
Ja dan wordt het geen echte race 8)
Afbeelding
roel40
Jakkiebak!

Bericht door roel40 »

We hebben het al een aantal keren gespeeld met vier spelers… altijd eindigt iedereen met strafpunten. Ikzelf ben al twee keer in de Put der Vergetelheid geeindigd! Maar leuk spel!!
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

roel40 schreef: We hebben het al een aantal keren gespeeld met vier spelers… altijd eindigt iedereen met strafpunten. Ikzelf ben al twee keer in de Put der Vergetelheid geeindigd! Maar leuk spel!!
Twee keer in de Put? Dan ben jij een ongehoorzame Pixie. Volgens de bedenker moet je het erg slecht spelen wil je in de Put terechtkomen.
Vertel, moest je lang wachten voordat het spel voorbij was? Lijkt me geen fijne ervaring.
Afbeelding
Plaats reactie