Wizard 25 jaar jubileumuitgave

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Wizard 25 jaar jubileumuitgave

Bericht door mazinho »

Het spel Wizard zag er al niet zo knap uit; oordeel zelf wat je vindt van de illustraties in de jubileumuitgave (ik vind er wel wat van; maar zal dat voor me houden aangezien dit nieuws en geen opinie is).

Doosje in boekvorm, metalen munten, nieuw scorevel, nieuwe kaarten.

Afbeelding
Afbeelding
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding

Labels:
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Re: Wizard 25 jaar jubileumuitgave

Bericht door Dagmar »

Wizard is zeker niet het mooiste spel ooit gemaakt en van wat ik hier zie, is er te weinig veranderd om echt van een nieuwe look te spreken en blijft het spel er dus wat gedateerd uitzien. Gelukkig is Wizard zo goed dat de looks het succes niet in de weg zullen zitten.

Ik ben echter ook een beetje aan de oude lelijke look gehecht. Dat zit zo. Toen we ooit een potje wizard met mijn moeder speelden, zat mijn zwaar verstandelijk gehandicapte zus er bij. Die pieste bijna in haar broek van het lachen om de wizard kaarten vanwege de ontblote bovenlijven. Ze vond het hilarisch dat onze moeder kaarten met blote mannen in haar handen had. We gingen haar natuurlijk een beetje opstoken door haar "stiekem" ook andere "vieze" kaarten te laten zien. De tranen liepen bij haar over haar wangen van het lachen. Als ik Wizard speel, moet ik nu altijd aan mijn zus denken die er de grootste lol om had dat wij een spel met blote mannen aan het spelen waren.

Het is maar goed dat we haar Bussen Memo (memorie met borsten) nooit hebben laten zien.
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

Dagmar schreef: Wizard is zeker niet het mooiste spel ooit gemaakt en van wat ik hier zie, is er te weinig veranderd om echt van een nieuwe look te spreken en blijft het spel er dus wat gedateerd uitzien. Gelukkig is Wizard zo goed dat de looks het succes niet in de weg zullen zitten.

Ik ben echter ook een beetje aan de oude lelijke look gehecht. Dat zit zo. Toen we ooit een potje wizard met mijn moeder speelden, zat mijn zwaar verstandelijk gehandicapte zus er bij. Die pieste bijna in haar broek van het lachen om de wizard kaarten vanwege de ontblote bovenlijven. Ze vond het hilarisch dat onze moeder kaarten met blote mannen in haar handen had. We gingen haar natuurlijk een beetje opstoken door haar "stiekem" ook andere "vieze" kaarten te laten zien. De tranen liepen bij haar over haar wangen van het lachen. Als ik Wizard speel, moet ik nu altijd aan mijn zus denken die er de grootste lol om had dat wij een spel met blote mannen aan het spelen waren.

Het is maar goed dat we haar Bussen Memo (memorie met borsten) nooit hebben laten zien.
:lol: :lol: :lol: Toch een gemiste kans!
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Er lijkt een variant in te zien gezien oa de munten en de kaart die zowel een nar als wizard is.

Nu voegt een variant bij dit spel niet veel toe omdat het al een sterk spel op zich is. Enig punt zijn de kaarten. Van de oude versie zijn de kaarten gewoon uit slecht van kwaliteit. Eigenlijk moet je ze direct sleeven, maar dan passen ze niet meer in het doosje.

In deze nieuwe versie is niet duidelijk te zien of de kaarten van betere kwaliteit zijn (dikker met name) en wellicht ook groter, dus ook ik sla hem over net zoals de dobbelversie die ik ook aan mij voorbij laat gaan.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef: Er lijkt een variant in te zien gezien oa de munten en de kaart die zowel een nar als wizard is.
Deze editie bevat een handvol extra kaarten. De gedaantewisselaar is een nieuwe kaart, deze kun je als tovenaar of nar uitspelen. De andere extra kaarten zijn oude bekenden. De draak is hoger dan de tovenaar, de fee lager dan de nar. Met de jongleur wordt een handkaart doorgegeven. De weerwolf verwissel je met de gedraaide troefkaart, waarna je de troefkleur (of geen troef) mag bepalen. De bom neutraliseert een complete slag bij de telling. Bemachtig je een slag met de wolk, dan moet jij jouw voorspelling met +1 of -1 aanpassen. De set bevat verder een handvol varianten.
Plaats reactie