Ark Nova bij White Goblin Games?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ark Nova bij White Goblin Games?
Op BGG wordt er door Feuerland gezegd dat er 'most likely' een Nederlandse versie van Ark Nova aankomt. Kan White Goblin dat bevestigen? Zou wel slim zijn om dat aan te kondigen vóór SPIEL want anders gaan er misschien relatief veel exemplaren daar gekocht worden... Hoewel de beurs nu natuurlijk een pak minder bezoekers zal hebben, maar toch.
Laatst gewijzigd door The Iced One op zo 17 okt 2021, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
Labels:
-
KrisZeeland
- Garnaal
Re: Ark Nova bij White Goblin Games
Ik ben daar heel benieuwd naar. Interesse in Ark Nova, maar de voorkeur gaat natuurlijk uit naar een Nederlandse versie.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Ken het spel niet. Ziet er wel leuk uit op BGG. Wat maakt dit spel zo interessant?KrisZeeland schreef: Ik ben daar heel benieuwd naar. Interesse in Ark Nova, maar de voorkeur gaat natuurlijk uit naar een Nederlandse versie.
-
KrisZeeland
- Garnaal
Re: Ark Nova bij White Goblin Games?
Het thema dieren spreekt mij erg aan, ik zag mooie dieren foto’s op de kaartjes. Wij houden van complexe spellen om ons tijdens een vakantie helemaal in onder te dompelen, op bbg kreeg hij een 4.nogwat wat dus dat moet wel lukken.Edwin84 schreef:Ken het spel niet. Ziet er wel leuk uit op BGG. Wat maakt dit spel zo interessant?KrisZeeland schreef: Ik ben daar heel benieuwd naar. Interesse in Ark Nova, maar de voorkeur gaat natuurlijk uit naar een Nederlandse versie.
Op YouTube zag ik in een korte play through dat er in het spel veel mogelijkheden en veel verschillende soorten acties en sporen zijn. Dat spreekt mij allemaal wel erg aan. Ik hoop op meer reviews en video’s van dit spel.
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Ik hoop en verwacht dat hij een 4,nogwat als zwaarte (van 1-5) kreeg op BGG en niet als waardering op een schaal van 1-10KrisZeeland schreef: Wij houden van complexe spellen om ons tijdens een vakantie helemaal in onder te dompelen, op bbg kreeg hij een 4.nogwat wat dus dat moet wel lukken.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Edwin84
- Elfenkoning
Is inderdaad een leuk thema. Je komt het wel vaker tegen maar niet met zwaardere spellen. Zal deze ook in de gaten houden.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Voor mij is het thema wel een grote meerwaarde omdat ik inderdaad geen zwaarder spel ken met dit thema en ik het wel fascinerend en leuk vind.Edwin84 schreef:Ken het spel niet. Ziet er wel leuk uit op BGG. Wat maakt dit spel zo interessant?KrisZeeland schreef: Ik ben daar heel benieuwd naar. Interesse in Ark Nova, maar de voorkeur gaat natuurlijk uit naar een Nederlandse versie.
Maar ook de mechanismen spreken me erg aan. De overwinningsvoorwaarde van Rajas of the Ganges (2 tracks die elkaar kruisen: ticketverkoop en reputatie als ik me niet vergis bepalen het einde van het spel en de winnaar) en de wijze waarop je acties werken. In het spel zijn 5 acties die aangegeven worden op 5 kaarten die je in een rijtje voor je hebt liggen met waardes van 1 tot 5 boven. Als je een actiekaart gebruikt, heeft die de sterkte van het getal erboven, maar daarna verschuift ze wel naar 1 en schuift de rest op. Dat betekent dat hoe langer je een actie niet gebruikt, hoe krachtiger ze wordt, maar daarna is ze wel weer enkele beurten zwakker. Lijkt me voor zeer interessante dilemma's te zorgen. Je kan elke actie ook 1x upgraden, maar dat zal je niet met elke actie kunnen doen, dus dat bepaalt mogelijk voor een groot deel je strategie.
Ook de mogelijkheid tot enginebuilding en het uitbouwen van een persoonlijk bordje vind ik altijd interessant.
SPELHAMELS BEERSE:
-
Edwin84
- Elfenkoning
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg.The Iced One schreef:Voor mij is het thema wel een grote meerwaarde omdat ik inderdaad geen zwaarder spel ken met dit thema en ik het wel fascinerend en leuk vind.Edwin84 schreef:Ken het spel niet. Ziet er wel leuk uit op BGG. Wat maakt dit spel zo interessant?KrisZeeland schreef: Ik ben daar heel benieuwd naar. Interesse in Ark Nova, maar de voorkeur gaat natuurlijk uit naar een Nederlandse versie.
Maar ook de mechanismen spreken me erg aan. De overwinningsvoorwaarde van Rajas of the Ganges (2 tracks die elkaar kruisen: ticketverkoop en reputatie als ik me niet vergis bepalen het einde van het spel en de winnaar) en de wijze waarop je acties werken. In het spel zijn 5 acties die aangegeven worden op 5 kaarten die je in een rijtje voor je hebt liggen met waardes van 1 tot 5 boven. Als je een actiekaart gebruikt, heeft die de sterkte van het getal erboven, maar daarna verschuift ze wel naar 1 en schuift de rest op. Dat betekent dat hoe langer je een actie niet gebruikt, hoe krachtiger ze wordt, maar daarna is ze wel weer enkele beurten zwakker. Lijkt me voor zeer interessante dilemma's te zorgen. Je kan elke actie ook 1x upgraden, maar dat zal je niet met elke actie kunnen doen, dus dat bepaalt mogelijk voor een groot deel je strategie.
Ook de mogelijkheid tot enginebuilding en het uitbouwen van een persoonlijk bordje vind ik altijd interessant.
-
Piet
- Beheerder
Hier ook even melden dat White Goblin Games intussen bevestigde dat het spel in het Nederlands verschijnt bij hen.
-
Pura Vida
- Kardinaal
De onvermijdelijke vervolgvraag is dan natuurlijk: wanneer komt Ark Nova uit?Piet schreef: Hier ook even melden dat White Goblin Games intussen bevestigde dat het spel in het Nederlands verschijnt bij hen.
-
Piet
- Beheerder
Daar heb ik geen idee van, maar uit mijn communicatie bleek dat de deadline voor het aanleveren van alle vertalingen wel heel kort was. Bijgevolg neem ik aan dat de internationale printrun al snel gepland staat.Pura Vida schreef: De onvermijdelijke vervolgvraag is dan natuurlijk: wanneer komt Ark Nova uit?
Ik weet tegen volgende week vermoedelijk meer.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Piet schreef:Daar heb ik geen idee van, maar uit mijn communicatie bleek dat de deadline voor het aanleveren van alle vertalingen wel heel kort was. Bijgevolg neem ik aan dat de internationale printrun al snel gepland staat.Pura Vida schreef: De onvermijdelijke vervolgvraag is dan natuurlijk: wanneer komt Ark Nova uit?
Ik weet tegen volgende week vermoedelijk meer.
-
Amethyst141
- Regenmaker
Op Facebook staat dat hij in het voorjaar van 2022 wordt verwacht!

-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
-
El Rubinio
- Professor Pimpel
Ook Cascadia staat aangekondigd.