En nog iets: is er echt maar één kaart in het spel die de pijl en boog oplevert??
Paleo: een nieuwe start: modules N en H?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Pura Vida
- Kardinaal
Paleo: een nieuwe start: modules N en H?
Vraag: heeft iemand al N en H, oftewel nacht en rivier (Paleo: een nieuw begin), samen gespeeld én tot een goed einde gebracht? Wij verzuipen een beetje geloof ik. Vlotten maken, héél veel vallen nodig hebben, te weinig toekomen aan het maken van speren e.d. en ook nog op zoek naar puzzelstukjes... aan die rivierkaarten komen we niet eens toe... het zal toch wel uitgebreid getest zijn, denk ik, maar wij hebben na een succesvolle campagne van het basisspel voor het eerst een beetje fustratie over het verloop...
En nog iets: is er echt maar één kaart in het spel die de pijl en boog oplevert??
Labels:
- WTULTC
- Elfenkoning
Re: Paleo: een nieuwe start: modules N en H?
Ik heb vandaag eindelijk de uitbreiding gesleeved. Het gaat nog effe duren voordat die op tafel gaat komen helaas.
- Pura Vida
- Kardinaal
Na een aantal vruchteloze pogingen is het dan toch gelukt. Nacht én rivier overleefd. Duurde liefst vijf dagen. In het spel dan, hè. De kindervreugde was weer groot.
Intussen ook de Xrib en de koorts overleefd én ook nog de withanden en de zwarte stenen.
De uitbreiding speelt toch iets anders. Je hebt meer mogelijkheden om te overleven, maar het halen van je doelen blijft minstens zo lastig. Succes dus.
Intussen ook de Xrib en de koorts overleefd én ook nog de withanden en de zwarte stenen.
De uitbreiding speelt toch iets anders. Je hebt meer mogelijkheden om te overleven, maar het halen van je doelen blijft minstens zo lastig. Succes dus.
-
AstridvE
- Jakkiebak!
Nacht weet ik niet meer of we die gespeeld hebben. Is dat met de sneeuwstorm?
De rivier hebben we zaterdag gespeeld. We hebben drie keer nodig gehad om te winnen, maar het is uiteindelijk gelukt. Eigenlijk is het hetzelfde als met de andere modules, eerst spullen maken en dan gaan varen, als je genoeg spullen hebt ben je ineens snel door de rivier heen. En niet vergeten te gaan varen
De rivier hebben we zaterdag gespeeld. We hebben drie keer nodig gehad om te winnen, maar het is uiteindelijk gelukt. Eigenlijk is het hetzelfde als met de andere modules, eerst spullen maken en dan gaan varen, als je genoeg spullen hebt ben je ineens snel door de rivier heen. En niet vergeten te gaan varen
- Pura Vida
- Kardinaal
Nacht is uit de uitbreiding. Module N. Samen met de rivier was die nogal stevig. Totdat je een keer genoeg hulpmiddelen hebt om die rivier keer op keer over te steken...AstridvE schreef: Nacht weet ik niet meer of we die gespeeld hebben. Is dat met de sneeuwstorm?
De rivier hebben we zaterdag gespeeld. We hebben drie keer nodig gehad om te winnen, maar het is uiteindelijk gelukt. Eigenlijk is het hetzelfde als met de andere modules, eerst spullen maken en dan gaan varen, als je genoeg spullen hebt ben je ineens snel door de rivier heen. En niet vergeten te gaan varen![]()
- WTULTC
- Elfenkoning
Pura, we hebben de kaarten van de rivier niet eens geopend. Mede door de gereedschapskaarten en het constant bouwen van 1 vlot en alle vallen. Daarnaast hadden we al snel 3 dieren gevangen met hekken eromheen dus konden we steeds mooi optimaal de stal actie gebruiken voor voedsel. We hadden met zijn tweeën tegen het einde van het spel in totaal 11 stamleden (6 + 5). Overigens hadden we de muurschildering die je zou krijgen van het artifact niet nodig.
Overigens duurt het spel bij jou nu ook een stuk langer? We waren met deze module ruim 1,5 uur bezig. Enorm veel nachtfases dus.
Overigens duurt het spel bij jou nu ook een stuk langer? We waren met deze module ruim 1,5 uur bezig. Enorm veel nachtfases dus.
- Pura Vida
- Kardinaal
Wat leuk! Dan hebben jullie deze modules dus heel anders gespeeld dan wij. Dat betekent wat mij betreft dat het spel dus goed in elkaar zit. Er zijn immers meerdere strategieën te volgen.WTULTC schreef: Pura, we hebben de kaarten van de rivier niet eens geopend. Mede door de gereedschapskaarten en het constant bouwen van 1 vlot en alle vallen. Daarnaast hadden we al snel 3 dieren gevangen met hekken eromheen dus konden we steeds mooi optimaal de stal actie gebruiken voor voedsel. We hadden met zijn tweeën tegen het einde van het spel in totaal 11 stamleden (6 + 5). Overigens hadden we de muurschildering die je zou krijgen van het artifact niet nodig.
Bij ons duurde het vijf nachten (niet dat ik dat heb onthouden, maar het stond gelukkig in mijn oorspronkelijke bericht), dus inderdaad wat langer. Dat geldt overigens niet voor alle modules, waarmee tevens dus geldt dat het grootschalig houden van dieren (zeer nuttig op zich) niet altijd de winnende manier is.
- WTULTC
- Elfenkoning
Dat klopt Pura. Ik denk dat wij minstens 10 nachten hebben gehad...
Met uitbreiding vinden wij het spel nog beter. Zoveel meer opties.
We hebben nu level 1 + 2 van de uitbreiding gespeeld en gaan helemaal op in het spel.
Met uitbreiding vinden wij het spel nog beter. Zoveel meer opties.
We hebben nu level 1 + 2 van de uitbreiding gespeeld en gaan helemaal op in het spel.
- Pura Vida
- Kardinaal
10 nachten? Had je hopelijk wat spelletjes bij je tegen de verveling?WTULTC schreef: Dat klopt Pura. Ik denk dat wij minstens 10 nachten hebben gehad...![]()
Klinkt gaaf. Thematisch is het echt een sterk spel ja. En dat is inderdaad nog leuker geworden nu we ook kunnen boeren!WTULTC schreef: Met uitbreiding vinden wij het spel nog beter. Zoveel meer opties.