Beste spel van Kramer & Kiesling?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Bartjes!
- Uitgever
Beste spel van Kramer & Kiesling?
Met twee nieuwe titels in aantocht (Asara en Tikal II), is de vraag simpel: welk spel van het bekende duo Woflgang Kramer & Michael Kiesling vind je het beste?
(Overigens heb ik gezien beperkte pollopties al een voorselectie moeten maken, want ze hebben gezamenlijk meer uitgebracht).
(Overigens heb ik gezien beperkte pollopties al een voorselectie moeten maken, want ze hebben gezamenlijk meer uitgebracht).
Labels:
- Bartjes!
- Uitgever
Re: Beste spel van Kramer & Kiesling?
Ik heb zelf overigens gestemd op Torres. Letterlijk torenhoog favoriet 
- rober
- Standaard moderator
Ik heb gekozen voor Tikal, maar Java ligt om de hoek en Mexica daarna.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
dominique
- Hazelnoot Ridder
- Contacteer:
Het beste weet ik niet zo direct, maar het leukste is zeker Verflixxt. Dat slaat altijd en bij iedereen aan.
Australia en Sunken City (zwaar onderschat deze) spelen ook lekker weg.
En op het gevaar af door de meerderheid van de gemeenschap hier gelyncht te worden durf ik gerust te stellen dat ik nooit neen zeg tegen een partijtje Celtica.
Australia en Sunken City (zwaar onderschat deze) spelen ook lekker weg.
En op het gevaar af door de meerderheid van de gemeenschap hier gelyncht te worden durf ik gerust te stellen dat ik nooit neen zeg tegen een partijtje Celtica.
https://detafelplakt.com/
- henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Tikal heeft op mij de meeste indruk achter gelaten qua vorm en spelsyteem Ik vindt hem net toegankelijker dan Java wat ik wel een erg pittig denkspel vind. Mexica heb ik nog ongespeeld in de kast en Cavum is wel een goed spel maar het een paar keer gespeeld te hebben vondt ik de spelmechanismen mij minder aanspreken maar de artwork vond ik erg mooi. Torres heb ik niet gespeeld met welk spel kun je dit eigenlijk vergelijken?
- Bartjes!
- Uitgever
Ik vind het lastig om een vergelijking te trekken, maar qua spelgevoel is Metropolys wellicht een aardige vergelijking.henk.rolleman schreef:Torres heb ik niet gespeeld met welk spel kun je dit eigenlijk vergelijken?
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Lynchen? Welnee, er zijn andere methoden (pruttel, pruttel, scheur, scheur).dominique schreef:En op het gevaar af door de meerderheid van de gemeenschap hier gelyncht te worden durf ik gerust te stellen dat ik nooit neen zeg tegen een partijtje Celtica.
- liefde_is
- Veenboer
Ik heb gestemd op Torres, veruit een van mijn favorieten, maar ook Tikal kan mij erg boeien. Australia ligt hiet nog onbespeeld in de kast...... (boodschap aan mezelf, moet vaker spellen zien te spelen..... even nadenken hoe ik dat ga bereiken....)
-
Tom
- Professor Pimpel
Ook mijn stem gaat naar Torres. Moet wel zeggen dat ik vrij lang getwijfeld heb tussen Torres en Tikal. Beide spellen zijn absoluut top maar om de één of andere reden geef ik instinctief Torres toch de voorkeur.
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
ik ken er niet zoveel van dat rijtje (na 2 jaar nog newbie in de spellenwereld en nog lang niet alle leuke spellen gespeeld
) maar tot nu toe vind ik de leukste maharadja.
~ Always look on the bright side of life ~

- P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
- Contacteer:
Volgens mij enkel Tikal, Torres en Maharadja gespeeld. Rest wellicht vergeten. Tikal kan ik me nog maar deels herinneren. Torres echter erg goed en die vond ik erg leuk. Dat wordt hem dus voor mij 
- Karin
- Jakkiebak!
Ik speel Celtica ook graag. Ik weet dat anderen dit spel enorm vonden tegenvallen, maar als je niet verwacht een zwaar strategisch spel te gaan spelen, maar een luchtig spel waarbij je nog een gezellig praatje kunt maken, is het een prima optie!dominique schreef:En op het gevaar af door de meerderheid van de gemeenschap hier gelyncht te worden durf ik gerust te stellen dat ik nooit neen zeg tegen een partijtje Celtica.
Mijn favoriete spel is duidelijk Tikal. Java, Mexica en Maharadja speel ik ook graag. Torres ken ik (nog) niet. Wie weet komt dat ooit nog eens.
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Het was even wikken en wegen, maar uiteindelijk vind ik toch Tikal het beste spel van dit creatieve duo. Een fijn, mooi en herspeelbaar spel.
Zeker vermeldenswaard en absoluut aan te raden zijn ook: Java (maar inderdaad een 'denkspel'), Mexica (hoewel reeds lang in mijn kast, deze zomer pas ontdekt als goed spel), Torres en Maharadja.
Verflixxt/That's Life is een prima en plezant spel voor tussendoor, waarbij iedereen kan meespelen. Pueblo wordt bij ons tegenwoordig minder gespeeld (een beetje verdrongen door Rumis/Blokus 3D). De andere spellen vind ik minder of ken ik niet echt.
Zeker vermeldenswaard en absoluut aan te raden zijn ook: Java (maar inderdaad een 'denkspel'), Mexica (hoewel reeds lang in mijn kast, deze zomer pas ontdekt als goed spel), Torres en Maharadja.
Verflixxt/That's Life is een prima en plezant spel voor tussendoor, waarbij iedereen kan meespelen. Pueblo wordt bij ons tegenwoordig minder gespeeld (een beetje verdrongen door Rumis/Blokus 3D). De andere spellen vind ik minder of ken ik niet echt.
- P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
- Contacteer:
Ik kan me maharadja niet heel goed meer herinneren, maar ik had het gevoel dat wanneer je eenmaal voor stond, je eigenlijk vrij gemakkelijk voor kon blijven. Vandaar dat ik volgens mij destijds dat spel niet zo heel geweldig vond.
- henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
- Contacteer:
Dat gevoel had ik ook. Zeker wanneer je wat achter stond. Grafisch heel mooi maar maar na twee maal spelen had ik het wel gezien. Ik vind het overigens niet een slecht spel maar er is beterP.T. schreef:Ik kan me maharadja niet heel goed meer herinneren, maar ik had het gevoel dat wanneer je eenmaal voor stond, je eigenlijk vrij gemakkelijk voor kon blijven. Vandaar dat ik volgens mij destijds dat spel niet zo heel geweldig vond.