Wingspan Azië aangekondigd

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Pura Vida
Kardinaal

Wingspan Azië aangekondigd

Bericht door Pura Vida »

Stonemaier Games kondigt zojuist Wingspan Azië aan. Deze uitbreiding is in productie en ze verwachten hem begin van het vierde kwartaal beschikbaar te hebben.

Zal 999 weer volgen en ook snel een aankondiging van de Nederlandse versie doen?

Meer info op de website van Stonemaier Games. Zoals te doen gebruikelijk doneert SM $ 1 per aanmelding voor de "preorder launch notification" aan een vogelbeschermings organisatie in Azië.

De pauw is alvast weer mooi.
Afbeelding

Edit: tags.
Bijlagen
IMG_4644-916x1024.jpg
Laatst gewijzigd door Pura Vida op di 18 okt 2022, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Labels:
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Wingspan Azië aangekondigd

Bericht door Jerome »

Die gaat op de verlanglijst. Zou 999 ‘m voor Kerst klaar hebben?
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Jerome schreef: Die gaat op de verlanglijst. Zou 999 ‘m voor Kerst klaar hebben?
SM zelf denkt aan oktober. Als ik ervan uitga dat ze parallel produceren (wat nergens op gebaseerd is), dan moet kerst lukken...
Afbeelding
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Meestal is de release met Stonemaier spellen zo goed als gelijktijdig.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Oh nee nog vogels :D :wink:
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

https://stonemaiergames.com/games/wings ... sting-box/

En er komt ook een "nesting box" waarbij de eerste printing de Azië uitbreiding bevat en waar al het andere ook in past. :clap:

Die mag 999 van mij ook wel produceren.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Gezien de struisvogel op de nestingbox afgebeeld staat had ik verwacht dat eerst Afrika aan de buurt zou zijn qua uitbreiding, maar Azië is ook goed. Ik ben totaal niet bekend met de vogels die daar leven. Zelf had ik gehoopt op Zuid-Amerika want dat hebben de meeste kleurrijke vogels.

Ik ben voornamelijk benieuwd naar wat voor acties de vogels nu zullen hebben een of er nog een speciale kleuractie (tot nu toe bruin, geel en blauw) bij gaat komen.

Deze eerste vogel dat we als preview te zien krijgen is vrij zwak tenzij je de bonuskaart 8+ kaarten aan het einde van het spel hebt. Dan is deze vogel wel leuk om te spelen in de laatste ronde.
Afbeelding
Eis-T
Grote Dienaar

Bericht door Eis-T »

+ 1 voor de nesting box. Ik kan me voorstellen dat het een onpraktisch product is om in je assortiment te hebben (Welbeschouwd zijn dit grote, lege dozen met maar een zeer beperkte marge) maar ik denk dat de Nederlandse Wingspan fans al enorm geholpen zijn met een eenmalige printrun. Stonemaier combineert de nesting box met een uitbreiding, zodat het product niet alleen maar een lege doos is, wellicht ook een optie om naar te kijken.

Edit: ik lees net dat localisation partners de optie hebben gekregen om ook de nesting box uit te geven van Stonemaier games. Dus als 999 games 't wil dan kan het. Anders heeft Stonemaier games trouwens ook een Europees fulfillment centre van waaruit de nesting box beschikbaar is dus wie weet valt het mee qua verzendkosten en heffingen
Afbeelding
Een regionale bordspelagenda, blogs en meer: WageningenBoardGamers
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Geloof niet dat zo'n grote lege box voor 999Games interessant is om te produceren. Ook niet als ze daarbij direct de uibreiding Asia aan toevoegen als deze uitbreiding ook los te verkrijgen is. Helemaal weten doe je het nooit, want volgens mij zaten in de big box van Carcassonne ook speelonderdelen die nergens anders los waren uitgebracht. Dat was nog eens extra vervelend ivm de afwijkende tekeningen. Efin terug naar Wingspan...

Zo'n box zou ik op zich wel interesse in hebben. Ligt aan de prijs. Na bijna 400 potjes (sta er samen met Pura Vida mee in de top 20 van de wereld volgens bgg) krijgen we er nog steeds geen genoeg van. Altijd is het effe een paar potjes Wingspan wegtikken. Een potje incl. automa duurt bij ons gemiddeld zo'n 45 min.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: Gezien de struisvogel op de nestingbox afgebeeld staat had ik verwacht dat eerst Afrika aan de buurt zou zijn qua uitbreiding, maar Azië is ook goed. Ik ben totaal niet bekend met de vogels die daar leven. Zelf had ik gehoopt op Zuid-Amerika want dat hebben de meeste kleurrijke vogels.

Ik ben voornamelijk benieuwd naar wat voor acties de vogels nu zullen hebben een of er nog een speciale kleuractie (tot nu toe bruin, geel en blauw) bij gaat komen.

Deze eerste vogel dat we als preview te zien krijgen is vrij zwak tenzij je de bonuskaart 8+ kaarten aan het einde van het spel hebt. Dan is deze vogel wel leuk om te spelen in de laatste ronde.
Ik vermoed dat er meer van dit soort kaarten in Azië zullen zitten: het aantal kaarten wordt erg hoog, dus is een actie "neem kaarten" wel een goeie voor de roulatie. Ook nog 7 punten waard.
Verder +1 voor de nesting box, die ook reeds bij SM in productie is. Vrijblijvend advies aan 999: doe mee, want met die duizenden verkochte spellen zijn er geheid ook velen die zo'n doos willen. Je krijgt het simpelweg niet meer in de basisdoos.
Ik hoop wel dat ze bij SM zo verstandig zijn om de zwaluwstaartkoningstiran erop te zetten. Die is intussen zo iconisch voor Wingspan geworden dat je volgens mij geen andere vogel kunt gebruiken.
Afbeelding
Harleyman
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!

Bericht door Harleyman »

Het schijnt dat ze bij Stonemaier Games ook aan het nadenken zijn om nog een speciale duivenversie van Wingspan te maken: op die manier komt het uitmelken van het spelconcept nog beter tot zijn recht :shh:
Vaak is rond beter, soms vierkant!
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Harleyman schreef: Het schijnt dat ze bij Stonemaier Games ook aan het nadenken zijn om nog een speciale duivenversie van Wingspan te maken: op die manier komt het uitmelken van het spelconcept nog beter tot zijn recht :shh:
:lol:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik denk dat je wel eens gelijk zou krijgen Pura over dat er veel kaarten in zullen zitten die ervoor zorgen dat je wat sneller door de stapel heen gaat. Kaarten zoals de dwerg pinguïn waarbij je 5 kaarten om moet draaien voor vissen zorgt er ook voor dat je snel door de stapel kaarten heen gaat al doe je niets met die kaarten. Voor ratten en besjes (ook voedsel die wat zeldzamer is) bestaan die kaarten immers nog niet.

Afgelopen weekend heb ik trouwens mijn 400e fysieke potje Wingspan gespeeld en het verveelt nog steeds niet al kennen we de vogels en diens acties inmiddels zo ongeveer uit ons hoofd.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: Afgelopen weekend heb ik trouwens mijn 400e fysieke potje Wingspan gespeeld en het verveelt nog steeds niet al kennen we de vogels en diens acties inmiddels zo ongeveer uit ons hoofd.
Dat is een heel mooi compliment voor een spel eigenlijk: 400 keer spelen, geen verveling ervaren en tegelijk je verheugen op een uitbreiding. :thumbup:
Over het uit je hoofd kennen van alle acties: een van onze zoons noemt bijna automatisch de voedselkosten en krachten van de vogels die hij buiten ziet. Ook als ze niet in Wingspan zitten trouwens, met daarbij dan de boodschap dat het tijd wordt voor een uitbreiding.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Pura, wat herkenbaar van je zoon. Dat zeggen we hier ook wel eens tegen elkaar. Bijv. huismus verzamelt max 5 graan per ronde etc. als we die zien zitten in de tuin als we aan het spelen zijn.

Zeker is dat een compliment voor een spel. We grijpen er steeds naar. We schuiven hem vaak tussen de potjes aan de kant als we gaan eten etc. of toch een ander spelletje gaan spelen. Afgelopen weekend 2x Pandemie Rising Tide gedaan en wat is dat toch ook eigenlijk een gaaf spel, maar de verschillende combi's zorgen er voornamelijk voor dat we op Wingspan niet uitgekeken raken.

Zo hadden we weer een paar memorabele potjes afgelopen weekend tegen de automa. Mijn vriendin had bij een potje tot dacht ik de laatste of voorlaatste ronde nog geen enkele vogel in het bosgebied gespeeld. Ze kwam namelijk op een andere manier (en mijn voedsel sponsorvogels) aan voldoende voedsel. Het komt vaker voor dat we bijv. de eierlegactie nauwelijks spelen ivm allemaal eisponsor vogels. Ook komt het regelmatig voor dat in de laatste ronde de eilegactie niet het beste is, maar bijv. de kaartenpakactie meer punten oplevert. Ik ben meestal ook van het analyseren nadat we tegen de automa hebben gespeeld. Zo van ik heb jou meer gesponsord dan jij mij. Dat valt niet altijd in goede aarde... lol. Soms heb je potjes erbij zitten dat je bijv. per persoon 30 eieren, meer dan 30 wegstopte kaarten weg heb gestopt of rond de 60 punten haalt op de gespeelde vogels. Ook kijken we altijd wat je gemiddeld hebt gehaald op al je bonuskaarten. Soms heb je op het einde namelijk 5 bonuskaarten voor je liggen en daar in totaal maar 20 op gehaald. Dan is dat gemiddeld 4 op een kaart en dus eigenlijk vrij weinig. Terwijl ik soms met 2 kaarten al 20 bonuspunten haal... Het blijft nog steeds leuk om al die verschillen te zien.
Afbeelding
Plaats reactie