Wingspan spelregelvraag eieren

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Kelly0411
PIONier

Wingspan spelregelvraag eieren

Bericht door Kelly0411 »

Ik heb ook een vraag. Ik heb Wingspan nu een keer of 3 gespeeld. De tweede keer heb ik mezelf als het ware vast gezet doordat ik geen eieren meer had en in elk leefgebied 1 vogel had gespeeld. In principe kun je dat niets meer omdat je geen ‘gratis’ eieren meer kan leggen en elke actie in de tweede kolom ten minste één ei kost.

Was het gewoon dom gespeeld of doen we dan iets fout?

Labels:
Kevin
Hazelnoot Ridder

Re: Wingspan spelregelvraag

Bericht door Kevin »

Kelly0411 schreef: Ik heb ook een vraag. Ik heb Wingspan nu een keer of 3 gespeeld. De tweede keer heb ik mezelf als het ware vast gezet doordat ik geen eieren meer had en in elk leefgebied 1 vogel had gespeeld. In principe kun je dat niets meer omdat je geen ‘gratis’ eieren meer kan leggen en elke actie in de tweede kolom ten minste één ei kost.

Het plaatsen van een vogel in de 2e kolom kost een ei.

Een actie doen 'in de 2e kolom' (en de eventuele bruine kaart ervoor) kost geen ei.

Niet dom gespeeld dus, wel fout ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding
Kelly0411
PIONier

Bericht door Kelly0411 »

Kevin schreef:
Kelly0411 schreef: Ik heb ook een vraag. Ik heb Wingspan nu een keer of 3 gespeeld. De tweede keer heb ik mezelf als het ware vast gezet doordat ik geen eieren meer had en in elk leefgebied 1 vogel had gespeeld. In principe kun je dat niets meer omdat je geen ‘gratis’ eieren meer kan leggen en elke actie in de tweede kolom ten minste één ei kost.

Het plaatsen van een vogel in de 2e kolom kost een ei.

Een actie doen 'in de 2e kolom' (en de eventuele bruine kaart ervoor) kost geen ei.

Niet dom gespeeld dus, wel fout ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Oké, maar als ik in het bos, de weide en het water 1 vogel heb liggen, dan kost elke andere actie die ik wil uitvoeren toch 1 ei? Die zal ik toch eerst moeten afleggen voordat de eventuele bruine eigenschappen van kaarten worden geactiveerd?
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Enkel het 'plaatsen' van vogels kost je eventueel eieren. Acties uitvoeren zoals voedsel nemen, eieren leggen en kaarten trekken kost je geen eieren tenzij een speciale actie dat vraagt of wanneer je graag een extra kaart trekt bij de onderste actie (uit mijn hoofd).
In jouw situatie had je gewoon de actie 'eieren leggen' kunnen kiezen en de volgende beurt had je dan weer eieren kunnen gebruiken.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Kelly0411
PIONier

Bericht door Kelly0411 »

The Iced One schreef: Enkel het 'plaatsen' van vogels kost je eventueel eieren. Acties uitvoeren zoals voedsel nemen, eieren leggen en kaarten trekken kost je geen eieren tenzij een speciale actie dat vraagt of wanneer je graag een extra kaart trekt bij de onderste actie (uit mijn hoofd).
In jouw situatie had je gewoon de actie 'eieren leggen' kunnen kiezen en de volgende beurt had je dan weer eieren kunnen gebruiken.
Ik snap het. We dachten dat de ‘ei kosten’ die boven de kolommen staan voor alle acties gelden. Oeps.. Bedankt voor de uitleg.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

Kelly0411 schreef:
The Iced One schreef: Enkel het 'plaatsen' van vogels kost je eventueel eieren. Acties uitvoeren zoals voedsel nemen, eieren leggen en kaarten trekken kost je geen eieren tenzij een speciale actie dat vraagt of wanneer je graag een extra kaart trekt bij de onderste actie (uit mijn hoofd).
Ik snap het. We dachten dat de ‘ei kosten’ die boven de kolommen staan voor alle acties gelden. Oeps.. Bedankt voor de uitleg.
Blij dat je hier je ei kwijt kon.
En aangezien op dit moment iedereen geadviseerd wordt om thuis te blijven, kan je met je huisgenoten nog enkele keren Wingspan spelen met de juiste spelregels.
Afbeelding