Catan met alle uitbreidingen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Aras
- Geheim Genootschap
Catan met alle uitbreidingen
Heeft iemand hier ervaring met het spellen van catan met zv, s&r en de uitbreiding kooplieden en barbaren? Graag krijg ik wat tips voor het maken van een bord en de speciale spelregels. Graag hoor ik of dit speelbaar is of dat het te veel van het goede is.
Labels:
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Catan met alle uitbreidingen
Een vriend van ons (Musti op dit forum) heeft al met alle uitbreidingen (maar zonder Kooplieden en Barbaren) gespeeld.
Zelf beperk ik het meestal tot een uitbreiding tegelijkertijd, zowel met het bord- als met het kaartspel.
Zelf beperk ik het meestal tot een uitbreiding tegelijkertijd, zowel met het bord- als met het kaartspel.
-
Aras
- Geheim Genootschap
Zelf speel ik meestal met zeevaarders, steden n ridders en vissen.
Maar ik wil juist graag weten hoe het bevalt met kooplieden en barbaren.
Maar ik wil juist graag weten hoe het bevalt met kooplieden en barbaren.
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Wel het basisspel met kooplieden en barbaren gespeeld, maar niet alle uitbreidingen tegelijk. Lijkt me ook nogal verwarrend door alle regeltjes.
-
Aras
- Geheim Genootschap
Dat lijkt mij ookP.T. schreef:Wel het basisspel met kooplieden en barbaren gespeeld, maar niet alle uitbreidingen tegelijk. Lijkt me ook nogal verwarrend door alle regeltjes.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Wij spelen Kolonisten helaas niet meer zo vaak, maar er zijn tijden geweest van 3 a 4 keer per week. Wij speelden altijd Groot-Catan: 2x Basisspel, 2x Zeevaarders en 1x Steden en Ridders, waarbij het "begineiland" absoluut niet de vorm had zoals in de spelregels staat. We speelden dan minimaal tot 18 punten. Voor ons was het niet extra moeilijk. Omdat we het zo vaak speelden, waren de regels geen probleem. We speelden meestal ook wel met 1 of 2 (gouden) vulkanen.
-
Leamgn
- Joker
Heeft ondertussen al iemand alle uitbreidingen gecombineerd?
Wij zouden graag een keer alle uitbreidingen combineren. We vinden het geen probleem dat dit een beetje ingewikkeld of erg langdradig kan worden. We vragen ons vooral af tot welk puntenaantal we maximaal kunnen spelen. Heeft iemand een idee?
Met alle uitbreidingen bedoel ik: Basis, zeevaarders, S&R, alles van K&B.
Wij zouden graag een keer alle uitbreidingen combineren. We vinden het geen probleem dat dit een beetje ingewikkeld of erg langdradig kan worden. We vragen ons vooral af tot welk puntenaantal we maximaal kunnen spelen. Heeft iemand een idee?
Met alle uitbreidingen bedoel ik: Basis, zeevaarders, S&R, alles van K&B.
-
larsje86
- Hazelnoot Ridder
alles van Kooplieden, lijkt me bijna onmogelijk als ik heel eerlijk ben. Andere uitbreidingen zijn prima te combineren zonder al te veel regel problemen.
Maar hoe je die van Kooplieden gaat combineren.... ik zie het niet voor me. Kamelen van vishavens, grondstoffen voor paliezen, niet dobbelen maar kaartjes draaien (die lijkt me geen probleem) Steden en Ridders met 2 spelers is ook een ramp.
Denk niet dat Catan er beter van wordt.
misschien dat je hier nog wat aan hebt:
http://www.catan.com/catan-games/boardg ... tions.html
Maar hoe je die van Kooplieden gaat combineren.... ik zie het niet voor me. Kamelen van vishavens, grondstoffen voor paliezen, niet dobbelen maar kaartjes draaien (die lijkt me geen probleem) Steden en Ridders met 2 spelers is ook een ramp.
Denk niet dat Catan er beter van wordt.
misschien dat je hier nog wat aan hebt:

-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Link werkte niet bij mij.larsje86 schreef:misschien dat je hier nog wat aan hebt:
Deze zou wel moeten lukken: http://www.catan.com/service/combinations