Everdell [Pearlbrook] vraag

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Skynet
Sojaboon

Everdell [Pearlbrook] vraag

Bericht door Skynet »

Behoren de nieuwe parels ook tot de grondstoffen die je kan kopen d.m.v. de boskaarten (ofwel 3 kaarten ruilen tegen 3 willekeurige grondstoffen)?

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Everdell [Pearlbrook] vraag

Bericht door Pura Vida »

Skynet schreef: Behoren de nieuwe parels ook tot de grondstoffen die je kan kopen d.m.v. de boskaarten (ofwel 3 kaarten ruilen tegen 3 willekeurige grondstoffen)?
Helaas niet. Parels zijn geen grondstoffen. Het zou het verkrijgen ervan ook veel te makkelijk maken. 3 a 4 parels in een spelletje is vrij normaal, voor meer moet je echt geluk hebben.
.
Afbeelding
Skynet
Sojaboon

Bericht door Skynet »

Bedankt voor je antwoord.
. 3 a 4 parels in een spelletje is vrij normaal, voor meer moet je echt geluk hebben.
.
Daarnet voor de 2de keer Pearlbrook gespeeld en had een totaal van 6 parels. Ging vrij makkelijk, had wel te maken dat ik een kaart had waarmee ik een rivier locatie mee kon kopiëren (weet ff de naam niet meer van dit gebouw).
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Skynet schreef: Bedankt voor je antwoord.
. 3 a 4 parels in een spelletje is vrij normaal, voor meer moet je echt geluk hebben.
.
Daarnet voor de 2de keer Pearlbrook gespeeld en had een totaal van 6 parels. Ging vrij makkelijk, had wel te maken dat ik een kaart had waarmee ik een rivier locatie mee kon kopiëren (weet ff de naam niet meer van dit gebouw).
Dat is de pont inderdaad. Blijft echter dat je je kikker slechts 4x in kunt zetten, wat 4 parels oplevert en als je geluk hebt dus meer (als je bijv de parel op de omgedraaide kaart pakt én vervolgens aan de voorwaarden kunt voldoen). Let op: een dichte rivierkaart met een parel erop is nog niet "beschikbaar" voor de pont actie. Verder kan de piraat met een beetje mazzel een parel opleveren.
Afbeelding