regelvraagje AUSREISSER

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

driesvde
PIONier

regelvraagje AUSREISSER

Bericht door driesvde »

Hoi,
ik heb een vraagje over ausreisser. Wanneer kan je een bergkaart uitspelen?
Volgens de regels, ofwel nadat een andere leider een snelheidskaart speelt, ofwel, als leider, te samen met een snelheidskaart in jouw beurt.
Betekent dit dat je al leider moet zijn, voor je een bergkaart bij je zelf kan spelen (zo lijkt het uit de regels) of mag je eerst een snelheidskaart spelen, zodat je de leider wordt, en direct daarna een bergkaart?
Alvast bedankt voor de reacties.
Dries.

Labels:
Dierik
Erelid

Re: regelvraagje AUSREISSER

Bericht door Dierik »

Het is even diep graven, maar volgens mij mag je alleen een bergkaart spelen als je de leider bent. Je legt dan als eerste kaart een bergkaart en bepaald daarmee dat de andere spelers niet kunnen inhalen. Gelijktijdig speel je een snelheidskaart, maar die kan je dan wat lager houden omdat men je toch niet in kan halen. De andere spelers kunnen wel terugkomen van een achterstand.
driesvde
PIONier

Re: regelvraagje AUSREISSER

Bericht door driesvde »

Dit is ook zoals ik de regels interpreteer, dat je enkel een bergkaart mag spelen als je reeds leider bent, dus niet een snelheidskaart spelen, waardoor je leider wordt en daarna een bergkaart...
Bedankt!
Dries.
Dierik schreef:Het is even diep graven, maar volgens mij mag je alleen een bergkaart spelen als je de leider bent. Je legt dan als eerste kaart een bergkaart en bepaald daarmee dat de andere spelers niet kunnen inhalen. Gelijktijdig speel je een snelheidskaart, maar die kan je dan wat lager houden omdat men je toch niet in kan halen. De andere spelers kunnen wel terugkomen van een achterstand.