Wyrmspan - Stonemaier Games

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Iris_

Wyrmspan - Stonemaier Games

Bericht door Iris_ »

Vandaag is de teaser trailer van Wyrmspan op YouTube gepost.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bijlagen
Screenshot_20240104_093929_YouTube.jpg
Screenshot_20240104_093929_YouTube.jpg
Screenshot_20240104_093001_YouTube.jpg
Screenshot_20240104_093001_YouTube.jpg
Screenshot_20240104_093221_YouTube.jpg

Labels:
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Wyrmspan - Stonemaier Games

Bericht door Lucky Jack »

Toen ik de trailer zag dacht ik even dat het een raar getimede 1-april grap was. Dit lijkt gewoon op Wingspan met een drakenthema er overheen geplakt. Het zijn zelfs dezelfde eieren. :lol:
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Zijn de vogels op?
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Jerome schreef: Zijn de vogels op?
Dat was het eerste waar ik ook aan dacht ja. Het tweede was: nee, die zijn natuurlijk lang niet op, dus kunnen ze niet beter hun ontwerpkracht gebruiken voor die vierde uitbreiding van Wingspan? Enfin, wat natuurlijk heel leuk is, is dat 999 Games dit spel gaat uitbrengen.

Ontwerp is trouwens van Connie Vogelmann, de ontwerper die debuteerde met Apiary. Dat vond ikzelf bepaald geen meesterlijk spel, maar iedereen verdient een tweede kans, nietwaar?
Artwork is van Clémentine Campardou en Elizabeth Hargrave heeft naar eigen zeggen "slechts een kleine bijdrage geleverd".

Ik heb niks met draken en ik wacht liever gewoon op Wingspan Afrika ofzo, maar ik ben ondanks enige reserves toch benieuwd.
Afbeelding
marman
Rooster Booster

Bericht door marman »

Lucky Jack schreef: Toen ik de trailer zag dacht ik even dat het een raar getimede 1-april grap was. Dit lijkt gewoon op Wingspan met een drakenthema er overheen geplakt. Het zijn zelfs dezelfde eieren. :lol:
Haha gelukkig. Dan was ik niet de enige die dat dacht :lol:
Maar als ik op BGG kijk is het toch echt serieus.
Hippe
Professor Pimpel

Bericht door Hippe »

Het ziet er mooi uit! Kan niet anders zeggen maar houd niet van het uitmelken van spellen.
Gebeurt met Wingspan natuurlijk ook maar om er dan een spinoff van te maken. Ik weet het niet goed
Afbeelding
Karkand
Sojaboon

Bericht door Karkand »

Het doet mij denken aan de zoveelste Monopoly spin-off. Ik houd het bij Wingspan.
martrim
Meeple

Bericht door martrim »

Als ik de regels bekijk is het toch niet gewoon wingspan met een ander sausje. Er komt wat meer bij kijken. Ben benieuwd of die extra's het wat meer expert-speler maken dan wingspan.
Death is lighter than a feather, Duty is heavier than a mountain
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Lucky Jack schreef: Toen ik de trailer zag dacht ik even dat het een raar getimede 1-april grap was. Dit lijkt gewoon op Wingspan met een drakenthema er overheen geplakt. Het zijn zelfs dezelfde eieren. :lol:
Ik dacht precies hetzelfde; is het al 1 april :lol:?

Ik vond Wingspan niets en verwacht niet dat deze spin-off daar verandering in gaat brengen.
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

De heren van Bord voor je Kop zijn ook lekker bezig. :lol:

KLIK!
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Inmiddels heeft 999 op Facebook laten weten met een Nederlandse editie te komen.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Karkand schreef: Het doet mij denken aan de zoveelste Monopoly spin-off. Ik houd het bij Wingspan.
Zoals hieronder al gezegd is de basis precies behouden, maar zijn er wel heel wat aanpassingen terwijl bij Monopoly over het algemeen enkel het thema verandert.
Ik begrijp de negativiteit hier niet goed. Dit lijkt me toch te vergelijken met de verschillende varianten van Catan welke in de basis allemaal gebaseerd zijn op het 'rol voor je grondstoffen' systeem, handelen en bouwen, maar voor de rest wel eigen spellen zijn? Of de varianten van Ticket to Ride?
Maar net als bij die varianten voel ik persoonlijk niet de behoefte om zo'n afgeleide per se in mijn spellenkast te hebben, maar dat geeft het nog niet minder bestaansrecht.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Fregonar
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca

Bericht door Fregonar »

Het is inderdaad een ander spel dan Wingspan, niet zomaar een nieuwe saus over een bestaand spel.

Ik kan niet schrijven dat het een "volledig ander spel" is, want het is wel degelijk gebouwd op de bekende Wingspan-basis. Maar er zitten voldoende nieuwe elementen in om te verantwoorden dat dit spel een plaatsje krijgt náást Wingspan in een spellenkast, zoals het verplaatsen van het poppetje over de draken heen, het uitgraven van grotten voor je er een draak kan spelen, en het drakengilde-bord.

Wil dat zeggen dat je beiden moét hebben in je collectie? Nee, tuurlijk niet. Sommige vinden draken maar niets, of vinden dat er niet genoeg verschil is tussen beide versies. Helemaal oké. Maar anderen vonden vogels maar niets en vinden draken wel cool, en voor hen is dit spel dan misschien wel iets.

Waar komt de negativiteit vandaan? Ah, om een of andere vreemde reden is er voor elke Stonemaier-release, naast een hoop positiviteit, ook altijd een hoop bagger. Het is wat het is, daar gaan we ons niet moe in maken. Daarnaast zien velen het wellicht inderdaad als het "uitmelken" van een merk, maar er is inderdaad geen verschil tussen wat hier gebeurt en wat Ticket to Ride, Catan, Dune: Imperium, Carcassonne, en vele andere spellen in het verleden al gedaan hebben. Maar de haters doen het altijd klinken alsof er iemand van Stonemaier of 999 Games alle deuren van Wingspan-bezitters afloopt om aan te bellen en te zeggen "sorry hoor, maar je hebt Wingspan dus nu moét je dit spel kopen, anders sturen we een deurwaarder op je af".

Trouwens, wat de heren van "Bord voor je kop" gedaan hebben beschouw ik helemaal niet als negativiteit. Ik vind het heerlijke satire!

Slotsom: Vind je hem leuk? Super!
Vind je hem niet leuk? Goed nieuws, er zijn nog 130.000 andere spellen beschikbaar.
Twijfel je nog? Wacht dan het nieuws van Stonemaier en 999 Games in de komende weken af, en wacht vooral op de reviews, of beter nog: probeer hem eens uit bij een vriend.
Fregonar
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca

Bericht door Fregonar »

Pura Vida schreef: dus kunnen ze niet beter hun ontwerpkracht gebruiken voor die vierde uitbreiding van Wingspan?
Verschillende spellen, verschillende ontwerpers. Elizabeth Hargrave is hard bezig aan de vierde Wingspan-uitbreiding. Geen zorgen, er gaat geen kostbare "ontwerpkracht" verloren.
Karkand
Sojaboon

Bericht door Karkand »

The Iced One schreef:
Karkand schreef: Het doet mij denken aan de zoveelste Monopoly spin-off. Ik houd het bij Wingspan.
Zoals hieronder al gezegd is de basis precies behouden, maar zijn er wel heel wat aanpassingen terwijl bij Monopoly over het algemeen enkel het thema verandert.
Ik begrijp de negativiteit hier niet goed. Dit lijkt me toch te vergelijken met de verschillende varianten van Catan welke in de basis allemaal gebaseerd zijn op het 'rol voor je grondstoffen' systeem, handelen en bouwen, maar voor de rest wel eigen spellen zijn? Of de varianten van Ticket to Ride?
Maar net als bij die varianten voel ik persoonlijk niet de behoefte om zo'n afgeleide per se in mijn spellenkast te hebben, maar dat geeft het nog niet minder bestaansrecht.
Goed, misschien geen volledige spin-off maar dat gevoel krijg ik er wel bij. Ik snap de positiviteit dan weer niet zo goed: waarom zou je als je een nieuw spel kunt kopen iets uitzoeken wat veel lijkt op wat je al in je collectie hebt? :) Ik zou ook niet zo snel een ander Ticket to Ride spel halen trouwens.

Het ziet er prachtig uit hoor in de teaser, maar ik ben bang dat het niet genoeg nieuws gaat toevoegen voor mij. Maar ik ga zeker wel een recensie bekijken wanneer het spel te koop is.