Afgelopen vakantie waren we met een groep op vakantie en dan gaan er een hoop spellen mee. Zo ook Eldorado. Wat ik erg leuk vond om te zien is hoe een andere spelgroep een ander inzicht in tactiek kan veroorzaken.
Het gezin van de eigenaar had een paar keer meegemaakt dat de jongste 2 of zelfs 3 kaartenmakers (+2 kaarten in je hand) in handen kreeg. Waarmee de kleinste dan ook een paar keer had gewonnen.
Zelfs bij het uitleggen aan nieuwe spelers kwam er een waarschuwing bij: de Kaartenmaker is een sterke kaart.
Maar wat is een kaartenmaker waard in een heel groot deck?
Een andere speler begon om een heel gericht deck te bouwen met sterke groene kaarten, eenmalige kaarten en het uitdunnen van zijn deck.
Hij eindigde met maar 4 kaarten in zijn deck op het moment dat hij in Eldorado kwam (en geen kaartenmaker). Bij volgende spelletjes bleek het geen uitzondering, en werden daarna de rode velden om kaarten te verwijderen opeens veel vaker bezocht.
Hebben jullie ook zo'n ander inzicht gekregen van een andere speelgroep?
Ik ben benieuwd.
zoektocht naar Eldorado: wijzigende inzichten.
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
zoektocht naar Eldorado: wijzigende inzichten.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Labels:
- krusbei
- Sojaboon
- Contacteer:
Re: zoektocht naar Eldorado: wijzigende inzichten.
Dat is het mooie van El Dorado. Meerdere tactieken leiden naar de pot met goud
Zelf ben ik altijd een beetje van een tactiek wat in het midden, niet te extreem op de roze kaarten, en ook niet op de groene kaarten. Moet zeggen dat over het algemeen het hebben van voldoende gele kaarten wel erg prettig is, dit natuurlijk vanwege de dubbele functie. De Kaartenmaker was bij mij ook favoriet, inmiddels weer wat laten varen, tis toch maar 1 extra kaart voor die ronde. Dan toch liever een andere sterkere kaart voor die goudstukken. Ik heb het spel in verschillende groepen gespeeld, en leg ook zeker deze verschillende mogelijkheden uit. Bij het laatste potje dat ik won, gaf een medespeler aan dat ik wel heel weinig kaarten gekocht had. Terwijl mijn zoon van 7, altijd aangeeft dat ik vooral kaarten koop en daar heel goed op ga.
Maak gebruik van de mogelijkheden die je tegenstander je biedt!