Escape Pages: jouw escape room op papier!

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Spelforel
Joker

Escape Pages: jouw escape room op papier!

Bericht door Spelforel »

Voor escape room en bordspel liefhebbers die altijd op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging, is er nu iets nieuw: Escape Pages! Dit zijn escape rooms die je op één blad kan afdrukken en spelen waar en wanneer je maar wil.

Wat is een Escape Page en hoe werkt het?
Een Escape Page is een puzzelavontuur op papier waaruit je moet ontsnappen door raadsels en uitdagingen op te lossen. Volg aanwijzingen, leg logische verbanden en ontdek verborgen boodschappen om je uitweg te vinden. Je hebt enkel een potlood, een gom en je puzzeltalent nodig.

Ben jij een echte escape room fan? Probeer dan zeker deze gratis Escape Page!

Blog met volledige uitleg over Escape Pages:
https://spelforel.be/blog/escape-pages- ... -op-papier

In de Escape Page 'Nablijven in de klas van meester Pol' ben je (ongetwijfeld ten onrechte) verzeild geraakt in een uurtje straf schrijven. Weet jij eerder te ontsnappen?
https://spelforel.be/home/#!/Nablijven- ... /551690216

Afbeelding

Wie zijn we: Spelforel voor spelplezier
Spelforel werd tot leven gewekt door een welgemutste vriendengroep, altijd klaar om te spelen: Siska, Ylv1, KoenInParadise en Xriz. De voorbije jaren ontwierpen we spellen voor verschillende vriendengroepen en familie-activiteiten. Na heel wat testspelen en verbeteren, presenteren we nu onze beste resultaten. Want spelplezier delen is wat we het liefste doen!

Laat ons weten of je bent ontsnapt!
En we zijn natuurlijk erg benieuwd naar jullie ervaringen en wat jullie van het idee vinden.

Labels:
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Re: Escape Pages: jouw escape room op papier!

Bericht door pieter.schutz »

Ah, ik ben groot fan van dit soort puzzels, vlugge blik vertelt me dat meester pol een activiteit wordt voor vanavond. Ik kom daarna terug met mijn ervaringen :D
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

interessant! Gedownload en ik kom er na het spelen op terug met mijn bevindingen!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Spelforel
Joker

Bericht door Spelforel »

Super! Heel benieuwd naar jullie reacties. :clap:
Knipoog
Garnaal

Bericht door Knipoog »

Spelforel schreef: za 22 mar 2025, 11:21 Super! Heel benieuwd naar jullie reacties. :clap:
Ik ben soms nogal precies, ik weet het. Maar wat op de website staat dat het eerste spel gratis is, is niet waar natuurlijk, ik betaal met het afgeven van mijn email adres.
Echt gratis zou een download link zijn.
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
Spelforel
Joker

Bericht door Spelforel »

Hoi Knipoog

Bedankt voor je feedback! We begrijpen dat het vervelend kan voelen om je e-mailadres in te vullen – ik vind dat zelf ook niet altijd fijn. We willen je geruststellen dat we privacy erg belangrijk vinden. Als je niet kiest voor de nieuwsbrief, sturen we je geen reclame of updates. We geven of verkopen je e-mailadres nooit door aan derden. We gebruiken het alleen om je de downloadlinks van het spel te sturen. Ons doel is echt om iedereen tijdelijk gratis te laten kennismaken met ons spel – zonder verborgen kosten of verplichtingen.

P.S. Ons doel is om leuke spellen te maken en mensen er een fijne tijd mee te bezorgen. Als we dit ooit voltijds als onze job kunnen doen, zou onze droom uitkomen – maar daar zijn we nog heel ver vanaf. :)
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Knipoog schreef: za 22 mar 2025, 12:42
Spelforel schreef: za 22 mar 2025, 11:21 Super! Heel benieuwd naar jullie reacties. :clap:
Ik ben soms nogal precies, ik weet het. Maar wat op de website staat dat het eerste spel gratis is, is niet waar natuurlijk, ik betaal met het afgeven van mijn email adres.
Echt gratis zou een download link zijn.
je kunt willekeurig welk adres invullen, en gewoon downloaden. Je hebt geen mailadres nodig om het te downloaden na "aankoop"
Afbeelding
Spelforel
Joker

Bericht door Spelforel »

Hoi Pieter

Dat kan zeker of je kan een platform (tijdelijke email) gebruiken zoals http://maildrop.cc
Enige voordeel van een eigen email account is dat je de links nog hebt eens je de website pagina verlaten hebt.
(De links zijn 7 dagen geldig)

Veel plezier.
Knipoog
Garnaal

Bericht door Knipoog »

Spelforel schreef: za 22 mar 2025, 13:02 Hoi Knipoog

Bedankt voor je feedback! We begrijpen dat het vervelend kan voelen om je e-mailadres in te vullen – ik vind dat zelf ook niet altijd fijn. We willen je geruststellen dat we privacy erg belangrijk vinden. Als je niet kiest voor de nieuwsbrief, sturen we je geen reclame of updates. We geven of verkopen je e-mailadres nooit door aan derden. We gebruiken het alleen om je de downloadlinks van het spel te sturen. Ons doel is echt om iedereen tijdelijk gratis te laten kennismaken met ons spel – zonder verborgen kosten of verplichtingen.

P.S. Ons doel is om leuke spellen te maken en mensen er een fijne tijd mee te bezorgen. Als we dit ooit voltijds als onze job kunnen doen, zou onze droom uitkomen – maar daar zijn we nog heel ver vanaf. :)
Uiteraard, ik heb gewoon een, naar mijn mening, gezond wantrouwen tegen commerciele bedrijven.

In dat kader heb ik even jullie privacy statement erbij gepakt (de link daarnaartoe bij Checkput doet het niet, de gewone wel). Dan vraag ik me af, wat hebben jullie in place mbt artikel 7
"7. Bewaartermijn

Wij bewaren jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor ze zijn verzameld, tenzij wettelijke verplichtingen anders vereisen."

Ik denk dan dat mijn email adres direct na levering van het "gratis" produkt niet meer nodig is. Wordt het dan ook meteen verwijderd?? Of wordt het na de geldigheid van de link, 7 dagen dus, verwijderd? Wordt het uberhaupt verwijderd, zo ja na hoeveel tijd?

At Pieter en Spelforel, yeps, dank, dat is een methode (fake email adres)

PS Ik ben niet aan het bashen hoor, als jullie een beetje meer awareness krijgen door deze discussie is het al lang mooi :D
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Ik heb hem net doorgespeeld.

Ik vond het een leuke puzzel. Vanaf het begin is vrij duidelijk wat je moet doen, daarna wordt het een combinatie van een zoekpuzzel met kleine minipuzzels.

AL met al ben ik met meester pol ongeveer een kwartier bezig geweest. Eén puzzel heb ik gegokt, maar dat was nauwelijks moeilijk, want de rest had ik al en miste maar één letter. Ik vond het vermakelijk, maar ik moet maar eens een moeilijkere uitproberen vermoed ik.
Afbeelding
Spelforel
Joker

Bericht door Spelforel »

Hoi Pieter

(Sorry voor de late reactie maar was gisteren de hele dag op stap)

Super dat je de puzzel gespeeld hebt – en merci voor je reactie, echt fijn om te horen!

Je bent er wel héél vlot door gegaan! De meeste mensen zijn toch al snel een halfuurtje of meer bezig, Sterk! 👌

Moest je eens een moeilijkere wilt proberen: we hebben bij de 3-sterren voorlopig enkel Buitenaardse ontvoering:
👉 https://spelforel.be/escape-pages#!/Bui ... /553857327

En De robotworkshop zit zo wat tussen 2 en 3 sterren in qua moeilijkheid:
👉 https://spelforel.be/escape-pages#!/De- ... /553908755

Nog eens bedankt voor je feedback – altijd super leuk om te horen hoe het ervaren wordt! Veel plezier als je er nog eentje doet.
Laatst gewijzigd door Spelforel op wo 26 mar 2025, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
humske

Bericht door humske »

ik heb het vanmiddag gedaan tijdens een ziekenhuisafspraak waar ik een tijd stil zit op een vaste plaats, ideaal moment :).

ergens tussen de 20 en 30 minuten mee bezig geweest denk ik en ik vond het leuk om te doen! Eerst plaatje bestuderen, zien wat er allemaal staat en de bedoeling lijkt te zijn en dan aan de slag! Leuke gevarieerde mini puzzels, niet super moeilijk voor volwassenen maar vermakelijk genoeg zo :).

ik heb er van deze versie nog 2 geprint om vrienden van me dit weekend tegen elkaar te laten strijden :).

Afbeelding
humske

Bericht door humske »

Spelforel schreef: ma 24 mar 2025, 17:17 Moest je eens een moeilijkere wilt proberen: we hebben bij de 3-sterren voorlopig enkel Buitenaardse ontvoering:
👉 spelforel.be/escape-pages#!/Buitenaards ... /553857327

👉 spelforel.be/escape-pages#!/De-robot-wo ... /553908755

de url's werken niet helaas ik word naar bordspelmania gestuurd

Afbeelding
Spelforel
Joker

Bericht door Spelforel »

humske schreef: wo 26 mar 2025, 22:11
Spelforel schreef: ma 24 mar 2025, 17:17 Moest je eens een moeilijkere wilt proberen: we hebben bij de 3-sterren voorlopig enkel Buitenaardse ontvoering:
👉 spelforel.be/escape-pages#!/Buitenaards ... /553857327

👉 spelforel.be/escape-pages#!/De-robot-wo ... /553908755

de url's werken niet helaas ik word naar bordspelmania gestuurd
Hoi Humske

Zeer fijn dat je ze gespeeld hebt en natuurlijk plezant om te lezend at je het leuk vond. :clap:
Ook onder de 30 minuten. We gaan onze tijd strenger moeten maken, ;-)
Hopelijk genieten je vrienden er ook van!
En hartelijk bedankt om het hier te delen! :thumbup:

En je hebt volledig gelijk, ik heb de links er fout ingeplakt. :oops:
Maar heb ze in het bericht aangepast, maar hier ook nog eens de juiste links:

Buitenaardse ontvoering (3 visjes):
👉 https://spelforel.be/escape-pages#!/Bui ... /553857327

En De robotworkshop zit zo wat tussen 2 en 3 visjes in qua moeilijkheid:
👉 https://spelforel.be/escape-pages#!/De- ... /553908755

Fijne avond!
humske

Bericht door humske »

nou ja ook ik speel veeeeel escaperoom spellen ed, dus denk dat wij wel bovengemiddeld zijn wat dat betreft misschien en je wellicht niet daar je tijd op aanpassen. misschien ook afhankelijk van de doelgroep waar jij denkt dat het afzet heeft :)

Afbeelding
Plaats reactie