Wingspan nieuws: vogelkaarten van fans: kans voor 999?

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Pura Vida
Kardinaal

Wingspan nieuws: vogelkaarten van fans: kans voor 999?

Bericht door Pura Vida »

Stonemaier Games lijkt van plan te zijn om kleine hoeveelheden te printen van door fans ontworpen vogelkaarten. Het zou toch leuk zijn als 999 dit oppikt? Aan mij heb je al een zekere koper. Zie dit draadje op BGG.
Over de vierde uitbreiding van Wingspan trouwens geen nieuws. Testen is nog bezig, ontwerp wel klaar, artwork nog niet. ETA 2026...
Laatst gewijzigd door Pura Vida op wo 24 dec 2025, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Re: Wingspan nieuws: vogelkaarten van fans: kans voor 999?

Bericht door WTULTC »

Van mij hoeven deze fan vogelkaarten niet uitgebracht te worden in het Nederlands. Ik koop ze niet want houd van het originele tekeningen.

Ik kijk ook regelmatig naar de up-date van de 4e uitbreiding.
Wel leuk dat ik in de dierentuin waar ik een abo op heb vogels tegenkom die ook in Wingspan zitten.
Het blijft leuk om die bijzondere vogels in het echt te zien.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: di 15 apr 2025, 09:36 Van mij hoeven deze fan vogelkaarten niet uitgebracht te worden in het Nederlands. Ik koop ze niet want houd van het originele tekeningen.

Ik kijk ook regelmatig naar de up-date van de 4e uitbreiding.
Wel leuk dat ik in de dierentuin waar ik een abo op heb vogels tegenkom die ook in Wingspan zitten.
Het blijft leuk om die bijzondere vogels in het echt te zien.
Zeker is dat leuk! Benieuwd naar het continent dat ze gaan uitbrengen. Stiekem hoop ik op een enorm zelfstandig te spelen Wingspan Zuid-Amerika. Daar kun je immers makkelijk zoveel kaarten bij maken als bij Noord-Amerika.
Over de 'Fanspan' kaarten: dat gaat juist niet over fan art, maar over nieuwe vogels, realistisch getekend en vaak met een bepaald thema of uit een specifiek gebied. Dat is dus heel anders dan het eerder uitgebrachte fan art pack.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Maar je moet dan toch een aantal originele vogels eruit halen om toch aan dezelfde percentages te komen voor de bonuskaarten of niet? Tevens hebben deze vogels ook nieuwe eigenschappen?
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: di 15 apr 2025, 11:52 Maar je moet dan toch een aantal originele vogels eruit halen om toch aan dezelfde percentages te komen voor de bonuskaarten of niet? Tevens hebben deze vogels ook nieuwe eigenschappen?
Als je de linkjes volgt op de website van SM games, dan kom je best wel leuke nieuwe vogels en eigenschappen tegen. Over de balans i.r.t. bonuskaarten maak ik me geen zorgen. Dat regelen ze wel, wetende hoe gewetensvol ze spellen maken.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

roubosga schreef: di 17 jun 2025, 15:22 Er zijn best interessante fan packs gemaakt.
https://boardgamegeek.com/filepage/2535 ... -expansion
https://boardgamegeek.com/filepage/3007 ... n-fan-pack
Meer iets voor hier ipv in het 'Uitbreiding 4' draadje...
En wat te zeggen van het pakketje kaarten van de nachtzwaluwen die het zelfs tot een eigen BGG pagina geschopt hebben. Gemaakt door Travis Willse, tevens een van de drijvende krachten achter de nieuwe vogelkaarten die gaan verschijnen. Ik durf te wedden dat daar veel nachtzwaluwen tussen zitten straks.
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Is er al nieuws of 999 dit gaat oppakken.

Zoals gezegd het zijn nieuwe kleinere sets met vogels zonder kindertekeningen.
Artwork vergelijkbaar met het origineel.

Zie het eerder gelinkte draadje en de eerde gelinkte fan packs
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

SuSuQie schreef: di 08 jul 2025, 19:50 Is er al nieuws of 999 dit gaat oppakken.

Zoals gezegd het zijn nieuwe kleinere sets met vogels zonder kindertekeningen.
Artwork vergelijkbaar met het origineel.

Zie het eerder gelinkte draadje en de eerde gelinkte fan packs
Ik heb het gevraagd aan 999 maar zij houden de vogelkaarten nog tegen de borst.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Nieuws over de fan designed kaarten voor Wingspan: 15 oktober verschijnen ze bij Stonemaier Games en ook in Essen zal een klein beetje voorradig zijn. Ik begin toch wel nieuwsgierig te worden of 999 dit gaat oppakken. Ze hebben de bestanden en het zou toch leuk zijn als ze pakweg op Spellen Spektakel de Nederlandse vertaling ervan kunnen laten zien?
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Net bericht van 999 binnen: de fan-designed cards gaan ze niet uitgeven in het Nederlands. Erg jammer, en ik snap het ook niet. Volgens mij is het uitbrengen van losse, kleine setjes van nieuwe vogelkaarten, geheel in de stijl van Wingspan, een instant hit en heel makkelijk uit te brengen. Hoe kunnen we de druk opvoeren op 999, mensen? Ideeën? Ikzelf zou best willen helpen met vertalen als dat nodig is. Fluitje van een cent voor mij.

PS: de vierde uitbreiding gaan ze wél gewoon uitbrengen in NL. Dat was dus gewoon nepnieuws op BGG.
Afbeelding
Bert B.
Professor Pimpel

Bericht door Bert B. »

Dat 999 Games de vierde uitbreiding gaat uitgeven had ik wel verwacht. Geruchten op een forum zijn makkelijk te verspreiden. Zo lang ze niet van een uitgever of spelontwerper komen, gewoon negeren.
Ik heb 3 dozen/doosjes Wingspan en dat is voor mij voldoende. Eén uitbreiding heb ik dus al niet in mijn bezig en dat vind ik helemaal niet erg. De kans dat ik de volgende uitbreiding ga kopen is dan ook klein. Hooguit als die ooit tegen een interessante prijs voorbij komt.
Wat betreft 'fan designed cards', daar heb ik niets mee. Als het er op aan komt voegen ze niets toe aan het spel. Geld en kastruimte besteed ik liever aan een ander spel.
Kortom: ik kan me wel vinden in de keuzes van 999.
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Ik heb DSV gemaild met de vraag of zij het misschien willen doen.
Als antwoord kreeg ik dat dit niet mogelijk is vanwege de rechten.
Aan de ene kant snap ik dit maar als 999 het niet doet wat doen die rechten er dan toe?
De rechten om het niet uit te geven?
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

roubosga schreef: ma 22 sep 2025, 21:31 Ik heb DSV gemaild met de vraag of zij het misschien willen doen.
Aan de ene kant snap ik dit maar als 999 het niet doet wat doen die rechten er dan toe?
Is raar ja. Maar vooral is het niet uitgeven van dit soort kleinoden een bad business call. Het gaat ook niet om kaarten die iedereen al kent met ander artwork (zoals de fan art pack), maar om geheel nieuwe kaarten van ándere vogels, passend in het spel. Vliegt over de toonbank. Maar wie ben ik, gekleurd als ik ben door de wens alles van Wingspan te willen spelen in de Nederlandse taal. Ik denk dat niet DSV, maar 999 de sleutel heeft. Als ze daar het idee krijgen dat het misschien toch wel iets is, die kaarten, wie weet. Dat zou iemand ze toch moeten kunnen zeggen?
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Quote van 999 Games op BGG. Er lijkt beweging te zijn. :thumbup:
Thanks everyone for the input, we appreciate it a lot!

We are looking into the possibilities at this moment, so nothing is off (or on) the table yet. We will keep you guys posted.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door siepie »

roubosga schreef: ma 22 sep 2025, 21:31 Ik heb DSV gemaild met de vraag of zij het misschien willen doen.
Zo vreemd is dat toch niet? Het lijkt me dat 999 gewoon die rechten voor Nederland(s) heeft en dat niet dan zomaar een ander een uitbreiding uit kan geven.
Ook is het totaal niet vreemd dat een uitgever een uitbreiding niet uit brengt. Dit gebeurt toch heel vaak? Dat het vervelend is dat klopt.
Dus voor de Wingspan fans (en dat ben ik ook) is het te hopen dat 999 zich bedenkt.
Afbeelding
Plaats reactie