Asmodee brengt Shitenno naar de Lage Landen

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Richard van Vugt
Garnaal
Contacteer:

Shitenno (Ludonaute)

Bericht door Richard van Vugt »

De Franse uitgever Ludonaute publiceert dit najaar Shitenno, het derde spel van auteur Cédric Lefebre.

De Shitennō zijn de vier grote generaals van de legendarische shogun Togukawa Ieyasu, die op het einde van de 16de eeuw erin slaagde om Japan te verenigen.

De spelers kruipen in de huid van deze loyale en beroemde samuraï, en dingen naar de gunsten van hun shogun. Doel van het spel is om zoveel mogelijk provincies te controleren.
De regels van Shitenno zijn makkelijk te begrijpen en het spel duurt ongeveer een uur. In dit spel bekamp je elkaar niet op het slagveld, maar door plannen en manipuleren aan het hof. Een spelbeurt start met een 'verdeelfase', waarbij de speler aan beurt de beschikbare kaarten verdeeld in loten, maar zelf als laatste mag kiezen (deel van de Japanse erecode). In de volgende fase kunnen spelers de controle over provincies verwerven. Wie wil winnen, dient aandachtig zijn tegenspelers te beoordelen en hun intenties trachten in te schatten.
Shitenno kan gespeeld worden met 2 tot 4 spelers, vanaf 12 jaar.

Dit is het derde spel van auteur Cédric Lefebre, na Offerings en Yggdrasil.
De illustraties zijn van de hand van Vincent Dutrait (die o.a. ook zorgde voor de vormgeving van Tikal II).

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bart op za 09 jul 2011, 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: vertaald en aangevuld
GAMEPACK.eu
'semper ridere'

Labels:
ravinck
Party Animal

Asmodee brengt Shitenno naar de Lage Landen

Bericht door ravinck »

Op BGG is gemeld dat Asmodee de distributie in Nederland en België van Ludonaute’s Shitenno voor rekening zal nemen.

Afbeelding

In Shitenno probeer je, einde 16 eeuw als Japanse 16e generaal, zoveel mogelijk invloed te krijgen in de provincies door planning en intrige.
Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Asmodee brengt Shitenno naar de Lage Landen

Bericht door cymric »

Mooi, valt die definitief af van mijn Spiel-lijstje onder het mom 'komt nog wel een keertje, als ik er tegenaan loop'.
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

cymric schreef:Mooi, valt die definitief af van mijn Spiel-lijstje onder het mom 'komt nog wel een keertje, als ik er tegenaan loop'.
Spellenwinkel De Lombaerde promoot al enkele jaren alles van Ludonaute. Ik kan me dus levendig voorstellen dat je op een volgende Ducosim de kans krijgt om het spel te testen bij Luk.
Richard van Vugt
Garnaal
Contacteer:

Bericht door Richard van Vugt »

Ludonaute heeft meer informatie over het spel online gezet. Bovendien is er de mogelijkheid om pre-orders te plaatsen:
http://shitenno.ludonaute.fr/en/index.html
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Plaats reactie