Vraag over La Isla Boonita

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

meijerc
Burgemeester

Bericht door meijerc »

Er staat op het doosje van La Isla Boonita dat het te spellen is van 2 tot 7 spelers maar dat je wel minimaal het basisspel nodig hebt om het te kunnen spelen.
Boonanza is altijd een 3 speler minimum geweest.
Kan iemand mij uitleggen wat La Isla Boonita toevoegd waardoor het ook speelbaar is met 2 spelers?

Labels:
Gebruiker 3696

Re: Vraag over La Isla Boonita

Bericht door Gebruiker 3696 »

Op vraag van het grote publiek is er indertijd een 2-spelerversie ontwikkeld. Die variant is ook opgenomen in de Rio Grande versie van Boonanza (zie info en regels op Rio Grande).

Ook in Isla Boonita hebben zo een variant uitgewerkt. Ik heb beide geprobeerd (Rio Grande versie, Isla Boonita versie), maar geen van beide heeft echt de sfeer van Boonanza opgeroepen. Het zijn maar flauwe doorslagjes van Boonanza.

Er zijn nog andere versies (zoals High Bohn: Bohnenduel) maar ik durf/kan ze echt niet aanbevelen. Wil je iets leuk doen met z'n tweeën, zoek dan gewoon iets anders dan Bohnanza.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Re: Vraag over La Isla Boonita

Bericht door humske »

ik ben het met je eens dat la isla bohnita anders is dan als je gewoon bohnanza speelt. Maar ik vind het wel een leuke versie die inderdaad ook goed met twee kan worden gespeeld. De directe interactie van het handelen is minder, maar ik vind het desalniettemin wel een aardig spel.

Overigens is er nu ook een relatief nieuwe variant uit die je met 2 of zelfs in je eentje kan spelen. Ik heb m al wel gedemonstreerd voor 999games, maar nog niet de gelegenheid gehad die zelf te spelen. Dus weet niet precies of het leuk speelt of niet (reacties van mensen waren wel positief).
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Je bedoelt Al Caboon. Die is inderdaad leuk. De maffiabazen fungeren dan als een soort 3e speler en dat werkt best leuk.
De gewone 2p variant van Boonanza mist een beetje het handelen. En dat is toch wel de kern van het spel. Met 2p is het eigenlijk een ander spel vind ik. Maar je zou het mechanisme van Al Caboon ook kunnen integreren in de andere versies.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding