A Game of Thrones
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Gringo
- Locomotief
A Game of Thrones
De voorbeelden die Wim geeft van een pittig spel kan ik mee leven (behalve GOA dat ik nog niet ken). Hierbij moet gezegd worden dat Puerto Rico dan wel de ondergrens is in deze categorie.
Een ander spel dat goed in deze groep past is a Game of Thrones. Het zit boordevol spelelementen die je allemaal in de gaten moet houden.
Het spel gaat over de troonopvolging in het rijk Westeros. Vanuit een startpositie dien je verschillende provincies te veroveren met je legers. De grote van je legers is afhankelijk van de inkomsten die je krijgt uit bepaalde provincies. Andere provincies leveren weer invloed aan het hof waardoor je uitgangsposities tijdens het spel kan beinvloeden (winst bij gelijke stand in een gevecht, als eerste aan de beurt zijn, meer acties kunnen maken met je legers).
Wie als eerste een aantal provincies met belangrijke steden heeft veroverd wint het spel.
Hmm, als je het zo opschrijft lijkt het heel simpel. Terwijl als ik het spel uitleg om te spelen algauw een klein uurtje kwijt ben.
Nou ja, laat de reacties maar komen....
Een ander spel dat goed in deze groep past is a Game of Thrones. Het zit boordevol spelelementen die je allemaal in de gaten moet houden.
Het spel gaat over de troonopvolging in het rijk Westeros. Vanuit een startpositie dien je verschillende provincies te veroveren met je legers. De grote van je legers is afhankelijk van de inkomsten die je krijgt uit bepaalde provincies. Andere provincies leveren weer invloed aan het hof waardoor je uitgangsposities tijdens het spel kan beinvloeden (winst bij gelijke stand in een gevecht, als eerste aan de beurt zijn, meer acties kunnen maken met je legers).
Wie als eerste een aantal provincies met belangrijke steden heeft veroverd wint het spel.
Hmm, als je het zo opschrijft lijkt het heel simpel. Terwijl als ik het spel uitleg om te spelen algauw een klein uurtje kwijt ben.
Nou ja, laat de reacties maar komen....
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN
DIE KAUWEN OP BIJEN
Labels:
-
Ishara
- Joker
-
peter
- Locomotief
Was dat vorig jaar niet nieuw op de beurs?
Zag er leuk uit in ieder geval, zou het graag een keertje spelen.
Ben altijd wel een voorstander van ingewikkelde tactische spellen.
(in tegenstelling tot mijn vriendin waardoor ik er dus eigenlijk haast nooit aan toe kom
)
Zag er leuk uit in ieder geval, zou het graag een keertje spelen.
Ben altijd wel een voorstander van ingewikkelde tactische spellen.
(in tegenstelling tot mijn vriendin waardoor ik er dus eigenlijk haast nooit aan toe kom
Everything i ever needed to know i learned from Gaming
-
William en/of Pleunie
- Sojaboon
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het Spel der Tronen is een geslaagd veroverings- annex diplomatiespel, met veel leuke extraatjes en één zorgpunt: het feit dat de invloedveilingen, supply en rekrutering afhankelijk zijn van de grilligheid van de stapels gebeurteniskaartjes. Als de stapels ongelukkig zijn geschud, kan het spel nogal stroperig worden.
-
Bee
- Jakkiebak!
A Game of Thrones en de uitbreiding "A Clash of Kings" waren allebei vorig jaar op SPSP te koop (ik weet helaas niet bij wie....)William en/of Pleunie schreef:Het is een leuk spel en ziet er fantastisch uit. Ik heb uit betrouwbare bron (catalogus) vernomen, dat er in Amerika al twee uitbreidingen zijn, dus maar hopen dat deze ook in Nederland worden uitgebracht.
De tweede uitbreiding "A Storm of Swords" is voorzover ik weet wel aan aangekondigd, maar nog niet uitgebracht. Op de site van de uitgever (Fantasy Flight Games) staat nog geen formele release datum. Dus als jij meer weet hoor ik het graag !
Overiges, voor de collectible mensen : AGoT is er ook als collectible cardgame en daarvan komen deze maand wel weer nieuwe van uit. Een starter deck en een booster pack.
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
-
Emus
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
Ik heb vorig jaar met dit spel in mijn handen gestaan, maar uiteindelijk niet gekocht.
Grootste reden waarom mijn oog erop viel was dat het een spel is, gebaseerd op de (geweldige) boeken van George M.M. Martin. Nu ik zo jullie reacties eens lees zal ik toch nog eens overdenken om het aan te schaffen
Tip: Als je een beetje een lezer bent, lees die boeken! Echt de top in dit genre!
Grootste reden waarom mijn oog erop viel was dat het een spel is, gebaseerd op de (geweldige) boeken van George M.M. Martin. Nu ik zo jullie reacties eens lees zal ik toch nog eens overdenken om het aan te schaffen
Tip: Als je een beetje een lezer bent, lees die boeken! Echt de top in dit genre!
-
Bee
- Jakkiebak!
Emus schreef:Ik heb vorig jaar met dit spel in mijn handen gestaan, maar uiteindelijk niet gekocht.
Bij die tip sluit ik me aan ! Geweldige serie.
Enne, tip aan jou Emus : het is niet goedkoop maar levert wel uuuuuuuuuuren spelplezier op als je van strategiespellen houdt.
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
-
Musti
- Regenmaker
Ik vind het een goed spel maar zit wat vast met de Westeros kaarten. Het is niet te voorspellen welke kaart getrokken zal worden maar toch heeft dat een sterke invloed op het spel.
Geeft de uitbreiding hier een oplossing voor?
Geeft de uitbreiding hier een oplossing voor?
We worden niet te oud om te spelen. We worden wel oud omdat we niet spelen.
-
thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
Re: A Game of Thrones
Ik ga het straks weer spelen en heb er nu al ontzettend veel zin in. Het is mijn favoriete spel, ookal ben ik me er van bewust dat er een aantal zwakke punten zijn. Wat ik vooral twijfelachtig vind is dat als je met 4 spelers het basis spel speelt, het voor de lannisters (of starks) wel erg makkelijk is om greyjoy landen in te nemen. Voor de baratheon of tyrell speler is dit veel moeilijker. Dan moet je eigenlijk de 6 speler opstelling uit de eerste uitbreiding (clash of kings) spelen zodat baratheon en tyrell kunnen vechten om Dorne. Daarom spelen wij meestal de versie uit de tweede uitbreiding (storm of swords) met het extra 4-speler bord.
Ik kocht dit spel destijds omdat ik fan ben van de boeken maar twijfelde of ik dit uberhaubt op tafel zou krijgen... Ik had nooit verwacht dat ik het zo goed zou vinden.
Ik kocht dit spel destijds omdat ik fan ben van de boeken maar twijfelde of ik dit uberhaubt op tafel zou krijgen... Ik had nooit verwacht dat ik het zo goed zou vinden.

-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Zeker een super serie ik kan elke week niet wachten op de volgende aflevering te bekijken. Zit heel goed in elkaar en zijn nog een tal van mogelijkheden.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Game of Thrones -de televisieserie- wordt vanaf vrijdag 2/9 uitgezonden op Prime.
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Herhalingen neem ik aanBart schreef:Game of Thrones -de televisieserie- wordt vanaf vrijdag 2/9 uitgezonden op Prime.
------------------------
Game of Thrones season 2 will premiere in spring 2012. Volgens mijn bronnen....
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Nog meer dingentje.
Nederlandse inbreng onze eigen Carice van Houten krijgt ook een rol
http://tvovermind.zap2it.com/cable/hbo/ ... -2/86984/4
Nederlandse inbreng onze eigen Carice van Houten krijgt ook een rol
http://tvovermind.zap2it.com/cable/hbo/ ... -2/86984/4
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Waarom neem je dit aan? Het is ook mogelijk dat dit de eerste uitzending in België is.spellenclubapeldoorn schreef: Herhalingen neem ik aan![]()