Vang de muis

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Buituis
Joker

Vang de muis

Bericht door Buituis »

Mijn moeder heeft vanmiddag op een rommelmarkt het spel "Vang de muis" (van Jumbo) gekocht (was eerst volgens mij onder een andere naam uitgeven).
Maar nu wil het dat de spelregels er niet bij zaten. Dat was op zich geen probleem, want die had ze nog wel ergens liggen. Maar deze versie van het spel heeft toevoegingen die niet in die regels staan (zo is er een kleurendobbelsteen toegevoegd, waarvan de functie ons volkomen onduidelijk is).

Heeft iemand misschien de volledige spelregels van deze nieuwe uitgave van het spel?
Of kan iemand ons anders vertellen onder welke naam het spel eerst is uitgegeven, dan kunnen we op die manier misschien zelf de spelregels achterhalen.

Labels:
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Vang de muis

Bericht door syroit »

Buituis schreef:Mijn moeder heeft vanmiddag op een rommelmarkt het spel "Vang de muis" (van Jumbo) gekocht (was eerst volgens mij onder een andere naam uitgeven).
Maar nu wil het dat de spelregels er niet bij zaten. Dat was op zich geen probleem, want die had ze nog wel ergens liggen. Maar deze versie van het spel heeft toevoegingen die niet in die regels staan (zo is er een kleurendobbelsteen toegevoegd, waarvan de functie ons volkomen onduidelijk is).

Heeft iemand misschien de volledige spelregels van deze nieuwe uitgave van het spel?
Of kan iemand ons anders vertellen onder welke naam het spel eerst is uitgegeven, dan kunnen we op die manier misschien zelf de spelregels achterhalen.
heb je het Vlaams Spelarchief al geprobeerd? Daar vindt je ook een hoop spelregels!
Buituis
Joker

Bericht door Buituis »

ja, maar daar stond hij helaas niet tussen. Tenminste, niet onder de ons bekende naam.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Beste Buituis

Onder deze link vind je alle namen waaronder het is uitgegeven. Helaas geen regels, maar wel genoeg materiaal om verder te kunnen zoeken. Helaas heb ik daar nu even geen tijd voor maar met Google en wat namenlijsten kan je wellicht zelf ook ver komen:

http://www.boardgamegeek.com/game/3727
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Buituis
Joker

Bericht door Buituis »

Oké, dat scheelt al een stuk. Hiermee moet het inderdaad wel lukken.
Bedankt!