Spelregelvraagje Verboden Eiland
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
YoJaYa
- Sojaboon
- Persoonlijke Ondertitel: Gek op spelletjes!
Spelregelvraagje Verboden Eiland
Ik heb een vraagje over Het Verboden Eiland. Op het moment dat je vier dezelfde schtatkaarten hebt, mag je de schat pakken als je op het juiste kaartje staat. De schatkaarten moet je dan afleggen. Betekent dit dat ze uit het spel gaan? Of moet je ze juist terugleggen op de aflegstapel? Dan zou je ze steeds terugkijgen, terwijl je er dan niets meer aan hebt. Ik kan hierover niet echt duidelijkheid krijgen in de spelregels.
Labels:
-
Piet
- Beheerder
Re: Spelregelvraagje Verboden Eiland
Ze blijven in de stapel. Belangrijk, want wanneer je de stapel kaarten een tweede keer doorspeelt, zouden de 'Het water stijgt'-kaarten te snel opnieuw verschijnen.
-
usurper
- Geheim Genootschap
Die fout maakten wij in het begin ook. Winnen is dan bijna onmogelijk.Piet schreef:Ze blijven in de stapel. Belangrijk, want wanneer je de stapel kaarten een tweede keer doorspeelt, zouden de 'Het water stijgt'-kaarten te snel opnieuw verschijnen.
We live to survive our paradoxes
-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Even een oud onderwerp opgezocht, hoef ik geen nieuwe te openen. Mijn dochter van 9 heeft dit spel met sinterklaas gekregen, het is nieuw voor ons. We hebben het een keer of 6 gespeeld maar steeds verloren...ik vraag me af of we iets verkeerd doen. Je mag toch bij elke beurt 3 acties doen..moeten dat 3 verschillende zijn of mag ik bv ook 3 stappen zetten?
-
Traquan
- Stamhoofd
Lang geleden dat ik het heb gespeeld, maar weet wel zeker dat je 3 stappen mag zetten. 1 stap is 1 actie, dus je mag stap-stap-stap of bijvoorbeeld ook stap-stap-speciale actie.
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
Klopt. Je mag dezelfde acties doen zolang je maar het aantal acties respecteert. Veel plezier!
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Klopt.
Tip: maak goed gebruik van de speciale kracht van je karakter.
En maar goed dat je tot nu toe verloor. Blijft het nog steeds een uitdaging!
Tip: maak goed gebruik van de speciale kracht van je karakter.
En maar goed dat je tot nu toe verloor. Blijft het nog steeds een uitdaging!