Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vorig weekeinde Le Havre gekregen en die gelijk een keertje gespeeld. Met z'n tweeën in de verkorte versie. Ging wel redelijk, maar ook wel moeizaam. Net als Agricola een beetje een frustrerend spel, want je hebt altijd te veel te doen in te weinig tijd/beurten.
Ik zat een beetje op BSM rond te lezen over Le Havre en in het vs. topic kwam ik de volgende opmerking tegen:
pleunie.william schreef:@ Dierik: Dan moet je de verkorte versie eens proberen (met 2 personen), dan gaat het een stuk sneller, en je kunt ook veel sneller leuke acties doen. Bovendien hoef je je minder snel zorgen te maken of je wel genoeg voedsel hebt, omdat je al een houten boot hebt vanaf het begin.
Heb ik ergens een regel gemist dat je al start met een houten schip en het dus makkelijker is om genoeg eten te hebben?
Vorig weekeinde Le Havre gekregen en die gelijk een keertje gespeeld. Met z'n tweeën in de verkorte versie. Ging wel redelijk, maar ook wel moeizaam. Net als Agricola een beetje een frustrerend spel, want je hebt altijd te veel te doen in te weinig tijd/beurten.
Ik zat een beetje op BSM rond te lezen over Le Havre en in het vs. topic kwam ik de volgende opmerking tegen:
pleunie.william schreef:@ Dierik: Dan moet je de verkorte versie eens proberen (met 2 personen), dan gaat het een stuk sneller, en je kunt ook veel sneller leuke acties doen. Bovendien hoef je je minder snel zorgen te maken of je wel genoeg voedsel hebt, omdat je al een houten boot hebt vanaf het begin.
Heb ik ergens een regel gemist dat je al start met een houten schip en het dus makkelijker is om genoeg eten te hebben?
Groet
Maurice
Ik heb het al meermalen gespeeld en ook met 2. Weet haast wel zeker dat je geen schip krijgt in het begin. Ook omdat de schepen op de achterkant van de rondekaarten staan.
Met de verkorte versie begin je wel met meer grondstoffen maar niet met een schip.
Het spel is zo in balans dat dit niet nodig is omdat je in verhouding evenveel voedsel moet betalen.
Dat overkomt ons allemaal wel eens. Hadden laast iemand die pakte steeds een leningcertificaat om een gebouw te kopen.Speelde hij al een jaar zo.Hij vond het zo wel lekker makkelijk gaan. Niet goed dus.
Bedankt voor de opheldering!
Het staat inderdaad in de regels. Weer zo'n gevalletje van te snel lezen.
het zal nu in ieder geval makkelijker gaan om genoeg eten binnen te krijgen.
Ben dit spelletje solo een beetje aan het volgen op bgg.Maar er duiken steeds meer monsterscores solo boven de 50 miljoen punten op. http://www.boardgamegeek.com/article/5662539
Zal snel zo'n spel naspelen om te kijken of er geen fout gemaakt is in de regels.Ben er sceptisch over.
Voor mij echt 1 van de top sologame spellen.
Frost schreef:Ben dit spelletje solo een beetje aan het volgen op bgg.Maar er duiken steeds meer monsterscores solo boven de 50 miljoen punten op. http://www.boardgamegeek.com/article/5662539
Zal snel zo'n spel naspelen om te kijken of er geen fout gemaakt is in de regels.Ben er sceptisch over.
Voor mij echt 1 van de top sologame spellen.