Kolonisten Van Catan kaartspel

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie

Welk is jullie lievelingsuitbreiding?

Handel en Wandel
3
19%
Tovenaars en Draken
5
31%
Wetenschap en Vooruitgang
4
25%
Politiek en Intrige
3
19%
Ridders en Kooplieden
0
Geen stemmen
Barbaren en Handelsheren
1
6%

Totaal aantal stemmen: 16

warpozio
Grote Dienaar

Kolonisten Van Catan kaartspel

Bericht door warpozio »

Welk is jullie lievelingsuitbreiding?

Labels:
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door syroit »

Optie 7: iets anders. Ik speel het liefst gewoon de basis.
EvilBro
Sojaboon

Bericht door EvilBro »

syroit schreef:Optie 7: iets anders. Ik speel het liefst gewoon de basis.
Dat is geen antwoord op de vraag...
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Wetenschap en Vooruitgang is mijn favoriete set. De Universiteit is een leuk gebouw (tenminste, tot aan de Reform 2003) en de bijbehorende kaarten ook erg goed. Barbaren en Handelsheren vind ik ook leuk, dat heeft een aantal elementen uit S&R in zich.
Tovenaars en Draken vind ik het minst; dat stuurt het spel naar mijn smaak teveel richting CCG's, waar het gaat om het vinden van killercombo's. Decks bouwen met het KvC kaartspel is niet aan mij besteed.
jeroenh
Professor Pimpel

Bericht door jeroenh »

Afgelopen zomer hebben we met z'n tweeën al onze uitbreidingen (afzonderlijk gekocht) op een stapel gegooid en zijn we deckjes gaan bouwen. De hele dag zijn we in de weer geweest met het maken, spelen en aanpassen van onze deckjes. We hebben ons dan ook prima vermaakt!

Bij "grote" verzamelspellen als Magic, Yugioh of Pokemon haak ik al snel af wanneer ik de grote keus aan de kaarten zie. Maar omdat ze de uitbreidingsets van Catan afzonderlijk kunt spelen, leer je de kaarten goed kennen en weet je welke je moet kiezen....

Opvallend is wel, dat je in je deck toch voor een groot deel slechts kaarten uit een uitbreiding neemt: het centrale gebouw en de daarbij horende bijzondere gebouwen. Daarnaast vis je de beste actiekaarten en/of uitzonderlijke gebouwen uit de rest.

Het eerste potje speelde mijn tegenstander met "tovenaars en draken", maar door het gebruik te maken van verschillende actiekaarten en het feit dat het opbouwen van een t&d-basis lang kan duren, won ik glansrijk.

Mijn favoriete uitbreiding: Politiek & Intrige (vooral omdat deze lekker agressief speelt en een actieve houding verlangt...)
Plaats reactie