7 Wonders strategie

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

7 Wonders strategie

Bericht door ditterio »

Volgens een post van iemand op BGG kan je 7 Wonders nooit verliezen als je in het eerste tijdperk alleen maar grijze kaarten koopt en in de volgende 2 tijdperken steeds groene wetenschapskaarten koopt. Wat is jullie mening hierover? Klopt dit of niet? Ervaringen?

Labels:
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Contacteer:

Re: 7 Wonders strategie

Bericht door ditterio »

16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

Dat is natuurlijk lariekoek, als je de rest van de posts leest zie je dat je dat makkelijk tegen kan gaan. Ik heb ze niet allemaal gelezen (zijn er best veel) maar de eerste paar posts ontkrachten de originele poster al. Haha de flowchart uit iemands reply is wel meesterlijk. http://www.boardgamegeek.com/thread/677 ... -wonders-i

Zelfs met mensen die het spel niet zo vaak spelen zie ik dat de groene kaarten het meest worden gebruikt voor wonderfases e.d. dus als je daarmee weg komt speel je het spel waarschijnlijk met noobies die nog niet zo vertrouwd zijn met de regels e.d.

Eerste paar keer dat je dit spel speelt ben je met heel andere dingen bezig. Dus ja het kan maar meestal wint een andere strategie. Vooral als je Leiders en steden in de mix gooit is het spel al heel anders.
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Bericht door Davio »

Haha, belachelijk.

Waar het bij 7 Wonders voornamelijk om draait is het goed inschatten en uitspelen van je kansen en nooit meer bouwen dan nodig is. Als je voor de laatste fase van je wonder 4 steen nodig hebt, hoef je echt geen 5 steen te kunnen produceren. Sterker nog, één van je buren zal vaak ook steen hebben, dus je hoeft er ook geen 4 te kunnen maken, enkel en alleen voor die fase. Het is zelfs een enorme verspilling, want voor die steenproducerende kaart die je maar één keer gebruikt, had je ook een andere kaart kunnen spelen.

Als ik 7 Wonders speel, let ik vooral op de beschikbaarheid van alle goederen. Heeft één van mijn buren alle grijze kaarten al? Dan ben ik minder geneigd om ze zelf te spelen, maar zal ik eerder de gele kaart spelen waarmee ik ze voor 1 geld af kan nemen. Je moet weten wat er te koop is, zodat je in het 3e tijdperk een zo groot mogelijke keuze tussen kaarten hebt. Hier vallen de echte klappers te verdienen. Als er dan een kaart langskomt de jou 7 punten zou geven, maar je kunt hem niet spelen, dan is dat erg zuur.
spellenclubapeldoorn
Phoenix
Contacteer:

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Wat een onzin :-) haha denkt dat er geen altijd winnende strategie is met een vooraf bepaalde keuze
Plaats reactie