Nürnberg 2013: Brügge

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

BaSL
Team Bordspelmania

Nürnberg 2013: Brügge

Bericht door BaSL »

Hans Im Glück presenteert op de Nürnberger Spielwarenmesse Brügge - een spel over, juist: Brugge.

Afbeelding

Auteur: Stefan Feld
Illustrator: Michael Menzel
2 − 4 spelers
60 minuten
10 jaar en ouder
Bruges in the 15th century – culture and commerce flourish and make the Belgian Hanseatic city into one of the wealthiest cities in Europe.

In Brügge, players assume the role of merchants who must maintain their relationships with those in power in the city while competing against one another for influence, power and status. Dramatic events cast their shadows over the city, with players needing to worry about threats to their prosperity from more than just their opponents...

On a turn, a player chooses one of his cards and performs an action, with seven different actions being available. In principle, every action can be used with every card – but the color of the card determines the strength of the chosen action, e.g., blue cards provide additional workers (one of the resources). All of the action is geared toward the gathering of prestige, with the most prestigious merchant winning in the end.
Via http://www.boardgamegeek.com/boardgame/136888/brugge
Afbeelding

Labels:
Pedro777
Condottiërre

Re: Nürnberg 2013: Brügge

Bericht door Pedro777 »

Stefan Feld? Daar smul ik altijd van. En Brugge als thema. Als West-Vlaming kan ik deze niet links laten liggen.
Afbeelding
tjompe
Garnaal

Bericht door tjompe »

Pedro777 schreef:Stefan Feld? Daar smul ik altijd van. En Brugge als thema. Als West-Vlaming kan ik deze niet links laten liggen.
Laat ons anders eens een spel ontwerpen met Tielt als thema. Bijvoorbeeld iets met 3 partijen, een krappe meerderheid en het elkaar dwarszitten in plaats van constructief samen te werken. Zou nog boeiend kunnen worden. :D
Afbeelding
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

tjompe schreef:
Pedro777 schreef:Stefan Feld? Daar smul ik altijd van. En Brugge als thema. Als West-Vlaming kan ik deze niet links laten liggen.
Laat ons anders eens een spel ontwerpen met Tielt als thema. Bijvoorbeeld iets met 3 partijen, een krappe meerderheid en het elkaar dwarszitten in plaats van constructief samen te werken. Zou nog boeiend kunnen worden. :D
Haha, dat zou idd een spannend bordspel opleveren. Een beetje backstabben hier en daar moet er ook wel nog in dan.
Afbeelding
woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

Pedro777 schreef:
tjompe schreef:
Haha, dat zou idd een spannend bordspel opleveren. Een beetje backstabben hier en daar moet er ook wel nog in dan.
Diplomacy op hoog niveau :)
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding
Afbeelding
Richard van Vugt
Garnaal

Bericht door Richard van Vugt »

Ik heb het spel gespeeld, een van de tien in elkaar geplakte exemplaren in Nürnberg. De kaarten zijn nog gedeeltelijk geplakt op kaarten van Stone Age. Ik ben niet overtuigd van het spel, denk dat het een herhaling van zetten is, thema is dun tot non-existent, en de Duitsers zeggen dan: 'es zieht', en dan bedoelen ze niet dat de deur op een kier staat.
Ook Rialto is het mindere spel; ik kan het niet helpen maar moet aan een mix van San Marco en Die Paläste von Carrara denken, zeker als het over meerderheden en bruggen leggen gaat, en gebouwen bouwen die in een etalage liggen.
Ik denk dat Bora Bora het meest interessante spel van Stefan Feld is. Ik heb me het spel laten uitleggen en dat klonk allemaal heel goed en interessant. Een recensieexemplaar komt naar Amsterdam, dus binnenkort kan ik hier meer over berichten.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Dan heb ik juiste keuzes gemaakt. Ik ga eerst voor Bora Bora, is ook de eerste die uitkomt. De andere 2 komen misschien nog wel uit in NL. En kan ik eerst wachten wat de beoordelingen van de spellen zijn.

Bora Bora koop ik sowieso.
Afbeelding