Nürnberg 2013: Uitbreiding 7 Wonders

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

BaSL
Team Bordspelmania

Nürnberg 2013: Uitbreiding 7 Wonders

Bericht door BaSL »

Repos presenteert in Nürnberg 7 Wonders: Wonder Pack:
As the name suggests, 7 Wonders: Wonder Pack includes new wonders for use with the 7 Wonders base game, with the wonders in question being:

The Great Wall of China, with the owner being able to build the stages of this wonder in any order (since the wall is, of course, a long horizontal wonder and not a primarily vertical one)
Stonehenge, with the amount of stone you have being important during its construction
Abu Simbel, in which leaders can be buried and mummified for bonus points
Manneken Pis, which is a revised version of the 7 Wonders: Manneken Pis wonder first released as a promotional item at Spiel 2010
http://www.boardgamegeek.com/boardgamee ... onder-pack

Afbeelding

7 Wonders: Wonder Pack
Auteur: Antoine Bauza
Illustator: Miguel Coimbra
2 - 8 Spelers
30 Minuten
10 Jaar en ouder
Afbeelding

Labels:
Piet
Beheerder
Contacteer:

Re: Nürnberg 2013: Uitbreiding 7 Wonders

Bericht door Piet »

Fijn om gewoon wat nieuwe wonderen te hebben, maar zal het prijskaartje niet te fors zijn?
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Ongeveer € 10,-.
Afbeelding
Elsje07
El Capitan
Contacteer:

Bericht door Elsje07 »

Dan zullen we deze eens snel op onze Wishlist zetten :lol:
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Ik neem aan dat asmodee zo aardig zal zijn om deze uitbreiding kado te doen aan diegenen die zich geplaatst hebben voor de finale van het NK 7wonders nudgenudgewinkwink :D
Afbeelding
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

Doe mij die 1tje ;) als ie wat goeikopert is :D
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dit was natuurlijk al bekend, zie een post eerder van mij... Maar goed 10 euro heb ik er wel voor. Ik wil mijn collectie natuurlijk wel compleet hebben...
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

WTULTC schreef:Dit was natuurlijk al bekend, zie een post eerder van mij... Maar goed 10 euro heb ik er wel voor. Ik wil mijn collectie natuurlijk wel compleet hebben...
Het is dus dit dat de uitgevers steeds maar uitbreidingen laat maken. Ze slagen er precies niet meer in om, net zoals vroeger, direct een compleet spel te maken.
Neem nu Kingdom builder. Waarom niet direct voor 5 spelers en met andere huisjes?
En zo gaat dat maar door..
Laat me denken aan een flesje Fanta.
Vroeger kreeg je voor 20 frank een 33cl. Nu is het al 2.5 euro voor 20 cl. Want als ze nog steeds 33cl zouden geven aan de voorziene prijs, dan vinden de mensen een drankje duur.
Dus laat ons dan maar nu een half spel verkopen voor 35 euro, de rest van het spel verkopen we dan wel voor dezelfde prijs.

Dit moest er even uit. En nu back on topic....
Laatst gewijzigd door Joverowa op zo 27 jan 2013, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
derodehazen.be
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

WTULTC schreef:Dit was natuurlijk al bekend, zie een post eerder van mij... Maar goed 10 euro heb ik er wel voor. Ik wil mijn collectie natuurlijk wel compleet hebben...
+1
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Joverowa schreef:
Het is dus dit dat de uitgevers steeds maar uitbreidingen laat maken. Ze slagen er precies niet meer in om, net zoals vroeger, direct een compleet spel te maken.
Dit vind ik nu een +1 waard.

Ik ben gelukkig genezen van mijn completitis, maar zolang de rest van het spellenkopende publiek niet geneest (of misschien helemaal niet WIL genezen), zal dit fenomeen niet verdwijnen.

Zelfs als het oorspronkelijke spel wel meteen "compleet" is, dan nog is het makkelijker om een uitbreiding te bedenken dan een nieuw spel, en vaak verdienen de uitgevers er ook nog meer aan.
Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Bericht door Davio »

Nou ja, wat ik vaker heb gezegd over de 7 Wonders uitbreidingen is dat je ze echt niet nodig hebt om het basisspel op te leuken. Dat komt ook doordat 7 Wonders niet zo'n serieus spel is. Uiteraard is er strategie, maar het is gewoon een lekker tussendoortje wat ik altijd wel kan spelen.

Het basisspel geeft al genoeg. Dat neemt niet weg dat de uitbreidingen leuk zijn om te hebben en misschien is dit wel een geniale marketingstrategie. Omdat de uitbreidingen klein zijn en niet duur denk je als je weer een megaorder aan het samenstellen bent: "Ach, doe die er ook maar bij voor een tientje."
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dat kun je ook afvragen bij Carcassonne en Dominion. Bij Dominion ben je alleen gelijk 35 euro kwijt voor een uitbreiding. Gezien de eindeloze kaartcombinaties volstaat basis en welvaart. Al heb ik welvaart nog niet. 2 a 3 sets lijkt mij voldoende. Nu zijn er van Domion onnodig veel uitbreidingen. Van Carcassonne overigens ook. Daar is basis, uitbreiding en bouwmeesters kooplieden voldoende.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Joverowa schreef:Het is dus dit dat de uitgevers steeds maar uitbreidingen laat maken. Ze slagen er precies niet meer in om, net zoals vroeger, direct een compleet spel te maken.
Neem nu Kingdom builder. Waarom niet direct voor 5 spelers en met andere huisjes?
En zo gaat dat maar door..

Dit is één manier om naar uitbreidingen te kijken.

Volgens mij begon Catan ooit als een oversized spelsysteem dat men nooit voor een fatsoenlijke prijs had kunnen produceren en dat geen schijn van kans had gehad om het grote publiek te bereiken. Dit ongepolijste systeem is getrimd tot een schitterend bordspel, wat een enorm succes werd en daarna op tal van manieren kon worden uitgebreid. Voor de liefhebbers en meegroeiers zijn deze uitbreidingen een mooie bonus. Anderen hebben genoeg aan het complete spelsysteem van de basisdoos.

Door het succes van Catan zijn uitgevers met andere ogen naar uitbreidingen gaan kijken.

In mijn beleving is 7 Wonders ook een compleet spel, dat voor liefhebbers op allerlei manieren kan groeien. Als ze dit spel aan het begin van alle chroom hadden voorzien, had dit spel vermoedelijk geen enkele spellenprijs gewonnen.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Mac-S schreef:Zelfs als het oorspronkelijke spel wel meteen "compleet" is, dan nog is het makkelijker om een uitbreiding te bedenken dan een nieuw spel, en vaak verdienen de uitgevers er ook nog meer aan.
Waarop baseer je de stelling dat ze er vaak nog meer aan verdienen?
Ik vermoed dat er geen verschil bestaat tussen de prijsbepaling van een spel en van een uitbreiding. Een uitgever zal in beide gevallen zijn gebruikelijke marges hanteren.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Erwin schreef:
Mac-S schreef:Zelfs als het oorspronkelijke spel wel meteen "compleet" is, dan nog is het makkelijker om een uitbreiding te bedenken dan een nieuw spel, en vaak verdienen de uitgevers er ook nog meer aan.
Waarop baseer je de stelling dat ze er vaak nog meer aan verdienen?
Ik vermoed dat er geen verschil bestaat tussen de prijsbepaling van een spel en van een uitbreiding. Een uitgever zal in beide gevallen zijn gebruikelijke marges hanteren.
Ik bedoelde het ook niet in termen van marges.

Wat ik wel bedoel: met een nieuw spel is het altijd maar afwachten hoeveel exemplaren je ervan verkoopt. Het zal in veel gevallen niets opleveren voor de uitgever.
Met een uitbreiding kun je dat denk ik beter inschatten (zou me niet verbazen als er een duidelijke correlatie is tussen aantal verkochte basisspellen en aantal verkochte uitbreidingen) en dus is de kans op winst groter.
Plaats reactie