Kolonisten van Catan nieuwe versie aansluiting DE-NL

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

schaapje82
Jakkiebak!

Kolonisten van Catan nieuwe versie aansluiting DE-NL

Bericht door schaapje82 »

Ik heb van de nieuwe versie van Catan (met de plastic weggetjes e.d.) inmiddels drie dozen + 1 5/6-speleruitbreiding in het Nederlands. Nu wil ik ook de 5/6-speleruitbreidingen van Zeevaarders en Steden&Ridders hebben, maar zag dat deze bij amazon.de bijna de helft kosten van wat ze bij bijv. bol.com kosten. Weet iemand of deze versies bij elkaar passen? Ik kan me van de houten versie herinneren dat het artwork van de duitse en nederlandse (of ook engelse) niet overeenkwam. Ik vind het toch wel prettig als het hetzelfde is. Is dat met de huidige versies zo?

Bedankt alvast!

Labels:
alrick
Regenmaker

Re: Kolonisten van Catan nieuwe versie aansluiting DE-NL

Bericht door alrick »

Het nieuwe artwork (versie 3 voor Duitsland) is gelijk aan de Nederlandse uitgave. Je hebt alleen bij de kaartjes met de Duitse taal te maken, maar dat is normaal gesproken geen enkel probleem, zeker niet als je ook de Nederlandse Zeevaarders en S&R hebt.
Amazon stunt regelmatig met Catan. Het basisspel kost meestal tussen de 20 en 24 euro. De houten Vikingstukken passen overigens ook prima bij deze versie (Maakt het spel geen spat beter natuurlijk, maar ziet er gewoon prachtig uit, beter dan de nieuwe plastic figuurtjes)
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
schaapje82
Jakkiebak!

Re: Kolonisten van Catan nieuwe versie aansluiting DE-NL

Bericht door schaapje82 »

Dank! Ja, had ook liever hout, maar ze moesten het zo nodig vervangen voor ik meer kon kopen dan alleen het basisspel. Dus nu gelijk maar zo veel mogelijk van hetzelfde ontwerp kopen voor ze het weer veranderen. ;)