Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Days of Wonder kondigt haar nieuwste spel aan: Relic Runners.
Relic Runners is een spel van debuterend auteur Matthew Dunstan voor 2 tot 5 spelers. Spelers volgen sporen door de jungle in de hoop relieken te ontdekken en daarmee overwinningspunten.
In Relic Runners, players follow trails across the jungle board map as they explore stacks of temples and ruins, ultimately hoping to uncover precious relics and earn victory points.
Players work to efficiently manage their resources: building pathways; making sure to carry sufficient rations; and expanding their explorer's toolbox to help them explore, resupply, take additional actions, and score bonuses. Skillful planning will lead to a successful expedition as they travel their pathways to capture valuable relics.
Relic Runners
Matthew Dunstan
Days of Wonder
2 − 5 spelers
10 jaar en ouder
40 - 80 minuten
DeKerstman schreef:heeft iemand dit spel inmiddels gespeeld? ik kom geen enkele recensie tegen op dit forum.....maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb een potje gespeeld op Ducosim, en ik vond het niet heel denderend. Je kan leuk een beetje puzzelen, maar je beurten beginnen snel op elkaar te lijken. Spel is vrij abstract.
En af en toe verstoort een andere speler je plannen, maar dat voelt meer als 'per ongeluk' omdat er op veel verschillende manieren punten te pakken zijn: ze hadden dus net zo goed voor iets anders kunnen gaan.
Componenten zijn heel mooi, maar spel een beetje meh.
DeKerstman schreef:heeft iemand dit spel inmiddels gespeeld? ik kom geen enkele recensie tegen op dit forum.....maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb het spel in Essen gespeeld en was ik ook niet erg onder de indruk. Kan niet meer echt uitleggen waarom, maar het repetitieve herinner ik me ook wel. Prachtig materiaal weer wel uiteraard, maar het bood niet echt veel uitdaging.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Ik vind het een leuk spel. Bij Humske hier op het forum is hij voor €25 te krijgen. Persoonlijk vind ik dat een prima prijs.
Ja, dat was mij ook opgevallen Het thema vind ik ook leuk en heb prima ervaringen met Days of Wonder.....zal maar eens een visje uitgooien
iemand was me voor....hij is inmiddels gereserveerd
Klopt, maar volgens mij stond er nog wel eentje te koop. Van bridget dacht ik.
Al die NK teams die het spel al wat vaker hebben gespeeld en het dan voorlopig even niet meer willen spelen (dat is een nadeel van aan het nk bordspellen meedoen).
humske schreef:Al die NK teams die het spel al wat vaker hebben gespeeld en het dan voorlopig even niet meer willen spelen (dat is een nadeel van aan het nk bordspellen meedoen).
...Dan moet je eens een keer aan het EK meedoen. Daar vergaat je de lust tot spelen in het algemeen bijna helemaal met al die strakke emotieloze en zwijgende gezichten. Nog nooit zo'n saai potje Ticket to Ride gespeeld, bijvoorbeeld.
Richard van Vugt schreef:...Dan moet je eens een keer aan het EK meedoen. Daar vergaat je de lust tot spelen in het algemeen bijna helemaal met al die strakke emotieloze en zwijgende gezichten. Nog nooit zo'n saai potje Ticket to Ride gespeeld, bijvoorbeeld.
Ik heb een slordige 25 jaar geleden een paar pogingen gedaan. Ik had snel mijn buik vol (het is fysiek helaas nog steeds aan me te zien ) van met name gedragsgestoorde Oostenrijkers. Muggenziften, zeiken, zeuren, manipuleren, constant om de scheidsrechter vragen, ieder wissewasje noteren, en dat met de simpele familiespellen die toentertijd op het menu stonden. Ik ben toen voorgoed genezen van het spelen op toernooien.
Ik heb - op afstand - de indruk dat het op Nederlandse toernooien wat gemoedelijker gaat.
humske schreef:Al die NK teams die het spel al wat vaker hebben gespeeld en het dan voorlopig even niet meer willen spelen (dat is een nadeel van aan het nk bordspellen meedoen).
...Dan moet je eens een keer aan het EK meedoen. Daar vergaat je de lust tot spelen in het algemeen bijna helemaal met al die strakke emotieloze en zwijgende gezichten. Nog nooit zo'n saai potje Ticket to Ride gespeeld, bijvoorbeeld.
Ik heb al 3 jaar op rij aan het EK meegedaan(vrij duidelijk te merken hier aan mijn gespeelde spellen en andere posts). Ook met die spellen heb je een beetje hetzelfde dat je ze daarna een poos niet meer hoeft te spelen, alhoewel er wel uitzonderingen bij zitten.
Overigens vind ik de sfeer wel meevallen bij het EK hoor. Ok, het NK is iets gemoedelijker maar ook bij het EK heb ik regelmatig een gezellige tafel getroffen. En tussendoor natuurlijk vaker met spelers gekletst
Ik heb Relic Runners ook te koop staan. Stuur me maar een PB als je interesse hebt.
We hebben hem de afgelopen weken 10 keer gespeeld. Ik vond ook deze erg leuk, maar mijn teamgenoten zijn voorlopig op de 4 spellen van het NK uitgekeken. Best kans dat ze alle 4 verkocht gaan worden.
Ik zie er nu alweer naar uit om weer nieuwe of andere oude spellen weer eens uit de kast te kunnen spelen, ik houd van veel meer afwisseling.
Relic Runners vind ik een goed spel. Je kan het best met beginners spelen, maar die spelen dan meer op geluk wat ze tegenkomen en gaan niet stategisch plannen waarschijnlijk, maar goed, omdat ik het NK nog ga spelen kan ik hier verder mijn tactiek nog even niet verklappen natuurlijk.
Erwin schreef:Ik heb - op afstand - de indruk dat het op Nederlandse toernooien wat gemoedelijker gaat.
Ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat, maar die gemoedelijkheid kan nogal doorschieten naar onprofessionaliteit. Ons team is voorgoed genezen van welk toernooi dan ook toen een teamgenoot op het NK een eerste plaats in een spel aan haar neus voorbij zag gaan doordat andere toernooigenoten die hun potje er al op hadden zitten zich met het nog lopende spel gingen bemoeien en ongevraagd advies gaven aan een concurrent: 'Hee, wanneer je dat doet, kun je nog dat!'
We werden dat jaar vierde (het jaar ervoor, als debutant, meteen eerste), mochten naar het EK, hebben dat nog gedaan en na de ervaring die ik boven al schetste vonden we het wel welletjes.
Ik moet de laatste tijd weer heel vaak een klassieker lezen van mijn zoontje: 'Wij gaan op berenjacht'. Het eindigt met 'Nooit meer gaan wij op berenjacht!' Vervang dat maar door toernooi.