Gisteren nog even 'Het Dorp' bovengehaald en het blijft toch ook één van de pareltjes van de voorbije jaren.
Gisteren vroeg ik mij wel het volgende af: Mijn tegenstanders verstopten hun producten zodat je niet kon zien, wie wat verzamelde. Voor zover ik mij kan herinneren werd in al mijn vorige potjes alles open gelegd. Ook in de regels vond ik (na vluchtig diagonaal lezen) niet onmiddellijk iets terug. Hierdoor en omdat er ook een blanco ommezijde is, veronderstel ik dat je dus producten mag verbergen.
Enige tegenstrijdige vind ik dan bij het nemen van graan, dan moet je toch bewijzen dat je al dan niet een ploeg en paard/os hebt.
Hoe spelen jullie dit?
Het Dorp: Producten verbergen of niet?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Spelmaecker Davy
- Garnaal
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Producten verbergen of niet
Wij spelen met het dorp altijd alles open, dus als je naar de markt gaat kan je van te voren inschatten of je mede/tegen-spelers ook hetzelfde kunnen/willen verkopen of niet.
Voor het graan moet er duidelijk een persoon op de boerderij, een ploeg en een paard of os te zien zijn.
Verkregen marktfiches worden gedekt neergelegd en onthullen we pas bij de puntentelling hoeveel iemand gescoord heeft.
Voor het graan moet er duidelijk een persoon op de boerderij, een ploeg en een paard of os te zien zijn.
Verkregen marktfiches worden gedekt neergelegd en onthullen we pas bij de puntentelling hoeveel iemand gescoord heeft.
Everybody has the right to play...
-
Jahwe
- Regenmaker
- Persoonlijke Ondertitel: Demo-Spel
+1 voor Bridget's antwoord, helemaal hetzelfde hier.
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Zo spelen we het op onze club alvast ook!Bridget schreef:Wij spelen met het dorp altijd alles open, dus als je naar de markt gaat kan je van te voren inschatten of je mede/tegen-spelers ook hetzelfde kunnen/willen verkopen of niet.
-
wolvers
- Professor Pimpel
Ik vind dat je zoiezo bij elk spel alles open moet leggen (tenzij dit het hoofdmechanisme van het spel is.
Als je speelt met gesloten kaarten, grondstoffen, geld, ... kan je altijd een pen en papier nemen om de gegevens van je tegenstander bij te houden. Dus wij spelen alles open.
Als je speelt met gesloten kaarten, grondstoffen, geld, ... kan je altijd een pen en papier nemen om de gegevens van je tegenstander bij te houden. Dus wij spelen alles open.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Re: Het Dorp: Producten verbergen of niet?
alles open, behalve de gekochte markttegels
~ Always look on the bright side of life ~

-
Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Re: Het Dorp: Producten verbergen of niet?
Alles open behalve je markttegels, staat ook vrij duidelijk in de regels. Onlangs op toernooi geweest waar dit spel enorm veel werd gespeeld, ik denk dat je raar zou bekeken worden als je met je doosje af kwam om je blokjes in te verbergen