WWW-Wedstrijd (Win WoordWizard) - Winnaar is bekend!

Voor alle spellen en quizzen op spellengebied.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

WWW-Wedstrijd (Win WoordWizard) - Winnaar is bekend!

Bericht door Kire »

Enkele weken geleden zag ik op BSM een nieuw draadje, met als titel “Megableu zoekt nieuwe recensenten”.

Shame on me waarschijnlijk, maar ik had nog nooit van Megableu gehoord. Ik klikte dan ook heel nieuwsgierig op de link:

https://www.bordspelmania.eu/uitgevers- ... eu#p308030

Er werd een oproep gedaan naar recensenten voor het spel WoordWizard van de uitgever Megableu.

Ik checkte WoordWizard op BGG en zag dat het een dobbelspel betrof, gebaseerd op een spel gemaakt door 2 bekende Duitse ontwerpers. De korte beschrijving deed me onmiddellijk denken aan het spelletje Pim Pam Pet dat ik als kind regelmatig en graag speelde. Na het bekijken van een Duits YouTube filmpje, werd het me duidelijk dat WoordWizard daar inderdaad wat van weg heeft, maar toch heel wat meer diepgang biedt.

Gezien ik woordspellen zoals bijvoorbeeld ‘Just One’ wel leuk vind, was mijn interesse gewekt. Ik vroeg me af of ik zin had om dit spel te recenseren. Dit was niet echt het geval, maar het idee bleef toch door mijn hoofd spoken. De volgende dag dacht ik: en als ik nu eens voorstel om er quiz over te maken? Daar heb ik wel zin in en lijkt me wel een mooie uitdaging en een leuk idee. Ik schreef dan een kort berichtje naar Megableu om mijn idee uit te leggen en dat als er interesse was, ik met plezier een voorbeeld quizje in elkaar zou steken. Ook gaf ik aan dat het interessant zou zijn, indien Megableu een exemplaar ter beschikking zou kunnen stellen om één van de quiz deelnemers hiermee te verrassen. Na een week kreeg ik feedback van Caitlin van Megableu dat ze mijn voorstel wel zagen zitten en de vraag om een voorbeeld quiz te maken. Al had ze wel wat twijfels: een hele quiz over slechts één enkel spel leek haar wel wat vergezocht.

Het test quizje bleek goed aan te slaan en ik kreeg al snel de feedback dat er een review exemplaar onderweg was en dat er ook een exemplaar zou klaarliggen voor een quizzer.

Intussen is mijn review exemplaar aangekomen en heb ik het net getest met mijn vrouw en mijn 2 zonen van 17 en 21.

Het spel viel in goede aarde en er werd heel wat gelachen. Door dat je maar een beperkt aantal woorden mag opschrijven, moet je goed overwegen welke antwoorden je opschrijft voor jezelf en welke antwoorden je opschrijft voor de anderen. De tijd is echt wel kort. In de laatste ronde had ik een writer’s block en vond ik geen enkel antwoord voor mijn categorie waardoor mijn vrouw uiteindelijk met de overwinning ging lopen.

Het gebeurt niet zo veel maar iedereen was enthousiast en wil het spel nog opnieuw spelen. Dit is dus een (luchtige) blijver. Wat wel belangrijk is, is dat alle spelers ongeveer een zelfde kennis niveau hebben. Een mix van bijvoorbeeld volwassenen en jonge kinderen lijkt me minder evident.

Tot zover mijn korte impressie van WoordWizard. Zoals aangegeven, is het mijn doel het spel eigenlijk te reviewen met een quizje. In mijn proefquiz had ik vragen over de spelregels en over het spel zelf gemixt. De feedback van Caitlin was dat ze vooral de vragen over het spel zelf leuk vond en ze stelde voor vooral deze te gebruiken.

Omdat ik de vragen over de spelregels toch al gemaakt had, heb ik deze in een apart quizje behouden.

Zoals ik al vermeldde, kunnen ook jullie een kopie van WoordWizard winnen. Wat jullie daarvoor moeten doen wordt op het einde van de spel-ervaring quiz uitgelegd.

De quiz staat open tot 13 september. Op 14 september sluit ik af en bezorg ik de antwoorden aan Caitlin, die dan bepaalt wie de winnaar van WoordWizard wordt.

Veel succes!

En feedback over deze vorm van reviewen is zeker welkom! Ook feedback over welk soort vragen jullie het leukst vinden hoor ik graag!

1. Spelregel quiz:

https://kahoot.it/challenge/06910168

2. Spel-ervaring quiz & wedstrijd:

https://kahoot.it/challenge/03850834

Have Fun Quizzing!

Erik
Bijlagen
woordwizard.jpg
Laatst gewijzigd door Kire op di 14 sep 2021, 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Labels:
Kire
Munchkin

Re: WWW-Wedstrijd (Win WoordWizard) - Tot 13 september!

Bericht door Kire »

Tot nu toe hebben er een tiental personen meegedaan aan de wedstrijd.

Jullie hebben nog tot na het weekend tijd om deel te nemen en kans te maken op WoordWizard:

https://kahoot.it/challenge/03850834

Ik herhaal de link omdat ik merk dat er al veel meer deelnemers waren voor de spelregel quiz dan voor deze quiz, terwijl ik het net andersom verwachtte :?
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

En 11…
Vraag 13 en 14 goed!
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Kire
Munchkin

Bericht door Kire »

Bedankt aan alle deelnemers!

Ik heb alle antwoorden aan Caitlin van Megableu bezorgd en zij heeft Stoopie gekozen als winnaar. Dit was het antwoord van Stoopie op de vraag waarom hij of zij het spel zou moeten winnen:

Om mijn jonge dochters spelenderwijs kennis te laten maken met niet alleen spellen (en winnen en verliezen), maar ook leren nieuwe woorden te ontdekken.

Proficiat Stoopie! Caitlin zal je contacteren via e-mail om je gegevens op te vragen.

Erik
Plaats reactie