Uitleg & Review van het spel "6th Sense", uitgegeven door Jumbo, door Nox' Spellenzolder.
2-6 Spelers
30 Minuten Speeltijd
Voor meer over bordspellen, ga naar http://www.bordspelmania.eu/index.php
* Wat zit er in de doos? - 00:52
* Opzetten v/h Spel - 01:28
* Speluitleg - 02:15
* Review - 08:58
Nox' Spellenzolder - 6th Sense
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Bastiaan_Nox
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder
- Contacteer:
- WTULTC
- Elfenkoning
Re: Nox' Spellenzolder - 6th Sense
Klinkt leuk! Ik houd van slagen spellen.
Leuk dat Jumbo met een volgens mij beginnende Nederlandse beginnende spellenauteur in zee gaat.
Leuk dat Jumbo met een volgens mij beginnende Nederlandse beginnende spellenauteur in zee gaat.
- Bastiaan_Nox
- Maarschalk
- Contacteer:
Absoluut, altijd tof om te zien.WTULTC schreef: Klinkt leuk! Ik houd van slagen spellen.
- Tim gijoe
- Jakkiebak!
Ai, mijn portemonnee jeukt weer gigantisch....Bastiaan_Nox schreef: Uitleg & Review van het spel "6th Sense", uitgegeven door Jumbo, door Nox' Spellenzolder.
Ik zit er al een tijdje over te denken om een "slagen-spel" aan te schaffen, maar twijfel nu heel erg tussen Piraten Bridge en 6th Sense . Wat vind jij/vinden jullie nou specifiek leuk aan beide spellen?
Ik weet dat het een kwestie van smaak is, maar waarom kiezen voor de één en (nog

- Bastiaan_Nox
- Maarschalk
- Contacteer:
@Tim: Dat is een lastige, beide spellen kriebelen mij op de juiste manier.
Wat ik in Piraten Bridge leuk vind dat het heel dicht bij Crazy/Boeren met vooraf bepalen hoevel slagen je gaat halen van de hand kaarten die iedereen krijgt. En je begint met 1 kaart en gaat door tot je er 10 hebt. Dat maakt de geluksfactor aan het begin wat groter. Aan de andere kant zie je wat andere spelers raden, wat ook informatie is.
Plus je hebt hier iets minder vaak dat je negatief eindigd (als minder ervaren speler).
6th Sense presenteert de lastige keuze dat je 1 van je handkaarten moet gebruiken om het aantal te behalen slagen te raden. Wat je soms in een lastig parket dwingt, heel uitdagend & vergt nog meer van jouw kwaliteiten als slagenspeler. Vandaar voor beginners moeilijker.
Wat ik in Piraten Bridge leuk vind dat het heel dicht bij Crazy/Boeren met vooraf bepalen hoevel slagen je gaat halen van de hand kaarten die iedereen krijgt. En je begint met 1 kaart en gaat door tot je er 10 hebt. Dat maakt de geluksfactor aan het begin wat groter. Aan de andere kant zie je wat andere spelers raden, wat ook informatie is.
Plus je hebt hier iets minder vaak dat je negatief eindigd (als minder ervaren speler).
6th Sense presenteert de lastige keuze dat je 1 van je handkaarten moet gebruiken om het aantal te behalen slagen te raden. Wat je soms in een lastig parket dwingt, heel uitdagend & vergt nog meer van jouw kwaliteiten als slagenspeler. Vandaar voor beginners moeilijker.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Kijk ook eens naar Wizard, da’s zo’n beetje de eerste commerciële variant van het onderliggende spelsysteem. Wizard is al bijna 25 jaar mijn topfavoriet in dit genre. Info: https://bordspeler.nl/2013/07/16/wizard/Tim gijoe schreef: Ai, mijn portemonnee jeukt weer gigantisch....
Ik zit er al een tijdje over te denken om een "slagen-spel" aan te schaffen, maar twijfel nu heel erg tussen Piraten Bridge en 6th Sense . Wat vind jij/vinden jullie nou specifiek leuk aan beide spellen?
Ik weet dat het een kwestie van smaak is, maar waarom kiezen voor de één en (nog) niet voor de ander?
- Tim gijoe
- Jakkiebak!