Spelers: 2-4
Speelt best met: 4
Moeilijkheidsgraad: 3 (gemiddeld)
Speeltijd: 60 minuten
Beoordeling: 7/10
Ik maak mijn reviews in het Engels, maar ben Nederlandstalig, dus stel gerust vragen of opmerkingen in het Nederlands.
Een runthrough waar ik het spel al spelend uitleg:
De eigenlijke review:
HBG - De Koningsburcht
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
HuskyBoardGaming
- Rooster Booster
-
wolvers
- Professor Pimpel
Re: HBG - De Koningsburcht
Knappe uitleg van het spel. Ik had de handleiding al 'ns gelezen, maar heb het nog niet gespeeld.
Denk wel dat er rond de 27e minuut een foutje zit.
Stone mason neemt toch niet van de wachttoren maar koopt van de arbeiders, toch???
Knap werk. Doe zo voort.
Stone mason neemt toch niet van de wachttoren maar koopt van de arbeiders, toch???
Knap werk. Doe zo voort.
-
HuskyBoardGaming
- Rooster Booster
Klopt volledig! Ik heb notes toegevoegd aan het filmpje, bedankt! Die 2 rollen kunnen echt verwarrend zijn tijdens het spelen, vooral omdat je altijd liefst de combo van beide zou doen: grondstoffen nemen van de toren én bouwen voor punten. Het omgekeerde gebeurt ook vaak tijdens het spelen (toch bij mijn spelletjes): mensen spelen de metselaar en nemen dus grondstoffen van de toren, bouwen en willen zichzelf dan de punten geven. Dan moet jij zeggen: nee, je krijgt gwn enkele goudstukken en 0 punten! Meestal werkt steeds iemand het wel op, maarja, als je alleen voor 4 spelers speelt, krijg je dus zulke foutenwolvers schreef:Knappe uitleg van het spel. Ik had de handleiding al 'ns gelezen, maar heb het nog niet gespeeld.
Knap werk. Doe zo voort.
-
wolvers
- Professor Pimpel
Geen probleem. Zijn dingen die gebeuren. Heb het spel vandaag voor de eerste keer gespeeld. De symbolen die op de kaarten staan waren in 't begin niet zo duidelijk, maar na je filmpje viel alles op z'n plaats. Heb er dus van genoten. De eerste 3 ronden verliepen wat moeizaam, maar n,aarmate het spel vorderde, vlotte het spel ook meer en meer. 't Is een spel dat je binnen een niet al te lange tijd kan spelen. Heb het met 2 gespeeld. Denk dat het beter wordt met meer spelers. Had de laatste 2 ronden niet zoveel geld waardoor ik m'n werkers nergens meer kon plaatsen. Hierdoor is m'n tegenspeler nog op 3 punten van mij geëindigd nadat ik een grote kloof had uitgebouwd.
Ik vond het in ieder geval de moeite waard en zal het zeker nog eens spelen.
Nogmaals bedankt.
Ik vond het in ieder geval de moeite waard en zal het zeker nog eens spelen.
Nogmaals bedankt.
-
HuskyBoardGaming
- Rooster Booster
Yup, in mijn review (tweede filmpje) vermeld ik ook dat het best speelt met 4 (meer interactie, onzekerheid en spanning) en dat het spel heel snel speelt (een uurtje). Zeker nog is proberen met 4 spelers! En volgende keer iets beter plannen dan