Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Uitleg & Review van het spel "Ark Nova", uitgegeven door White Goblin Games, door Nox' Spellenzolder.
1-4 Spelers
120-180 Minuten Speeltijd
Voor meer over bordspellen, ga naar http://www.bordspelmania.eu/index.php
00:00 - Intro
01:02 - Wat zit er in de doos?
03:15 - Opzetten v/h Spel
06:39 - Speluitleg
31:27 - Review
Zoals altijd een prima video, voor wat mijn mening waard is dan. Duidelijk niet helemaal jouw spel...
Over de interactie en het beleefde gebrek daaraan kunnen we nog een boom opzetten. Ik vind de mate van interactie nl zeer passen en behoorlijk stevig.
Overigens onderga je het effect van gif en andere gele fiches pas als je boven 5 pop staat en niet zoals je uitlegt als je als uitdeler zelf op 5 of hoger staat. Die gif en wurg fiches kun je ook beneden 5 uitdelen. Ze zijn ook m.i. geen pest fiches maar eerder nivellerende acties. Best oké wat mij betreft.
Ik vind het een spel dat de “hype” niet waarmaakt en heb mijn exemplaar ook snel van de hand gedaan. Ik vind de interactie ook erg matig en de geluksfactor i.c.m. de zeer lange speelduur simpelweg te groot. Helaas want het thema vind ik dan weer erg sterk en leuk.
Pura Vida schreef:
Overigens onderga je het effect van gif en andere gele fiches pas als je boven 5 pop staat en niet zoals je uitlegt als je als uitdeler zelf op 5 of hoger staat. Die gif en wurg fiches kun je ook beneden 5 uitdelen. Ze zijn ook m.i. geen pest fiches maar eerder nivellerende acties. Best oké wat mij betreft.
Dank je voor de toevoeging en het is toch prachtig dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben.
Pura Vida schreef:
Dank je voor de toevoeging en het is toch prachtig dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben.
Dat is zeker prachtig! Levert een enorme diversiteit aan spellen op, nietwaar?