Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
De dingen in je leven in balans houden zoals werk vs privé is belangrijk en niets is minder waar in dit spel: Probeer zoveel mogelijk punten te verdienen aan je brood en je bier maar enkel je slechtste score van de twee telt!
Volgens mij gaat het mis op 3:15. Ik heb het spel niet gespeeld of in bezit, maar ik lees in de Engelstalige spelregels (die via BGG beschikbaar zijn) dat je enkel grondstoffen meermaals krijgt die zichtbaar zijn in de kolommen van de kaart die je speelt. In jouw voorbeeld zou je dus bij het spelen van de 2de kaart alleen een hop en een rogge krijgen. Bij het spelen van je derde kaart zou je 2 hop en 2 graan krijgen. In totaal zou je met deze drie kaarten dus 1 water, 3 hop, 1 gerst, 3 graan en 1 rogge krijgen; precies het aantal om zelf op te slaan .
Ik weet niet of het een foutje is in de interpretatie van de spelregels, of dat het wellicht in de Nederlandstalige regels niet goed staat? Misschien dat iemand met een 999 Games exemplaar dit kan controleren, want deze kan ik niet inzien.
maxitaxi777 schreef:
Volgens mij gaat het mis op 3:15. Ik heb het spel niet gespeeld of in bezit, maar ik lees in de Engelstalige spelregels (die via BGG beschikbaar zijn) dat je enkel grondstoffen meermaals krijgt die zichtbaar zijn in de kolommen van de kaart die je speelt. In jouw voorbeeld zou je dus bij het spelen van de 2de kaart alleen een hop en een rogge krijgen. Bij het spelen van je derde kaart zou je 2 hop en 2 graan krijgen. In totaal zou je met deze drie kaarten dus 1 water, 3 hop, 1 gerst, 3 graan en 1 rogge krijgen; precies het aantal om zelf op te slaan .
Ik weet niet of het een foutje is in de interpretatie van de spelregels, of dat het wellicht in de Nederlandstalige regels niet goed staat? Misschien dat iemand met een 999 Games exemplaar dit kan controleren, want deze kan ik niet inzien.
Je hebt goed opgelet! Dankjewel hiervoor! De fout ligt bij mij, niet bij de vertaling.
Maar het was andere ook al opgevallen en als je ondertitels in Klingon aanzet, vang je ook de correcties op voor dit filmpje en andere van mijn filmpjes. Om mensen zich van de Klingon ondertitels bewust te maken, ga ik dit vanaf heden ook in zoveel mogelijk filmpjes bij de start toevoegen dat deze beschikbaar zijn.
Brood & bier is nu ook een spel dat ik geleend heb, dus ik had iets minder tijd om het op te nemen (ik had het helaas nog nooit gespeeld toen). Doordat je het spel ook kan winnen via mijn kanaal wou ik toch graag even snel op mijn kanaal zetten. Helaas heb ik daardoor geblunderd. Misschien dat ik in de toekomst deze toch nog eens opnemen om zo te foutjes recht te zetten.