Leeft SPIEL.digital al?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Leeft SPIEL.digital al?

Bericht door Jerome »

Hoewel ik dit jaar sowieso niet van plan was om naar Spiel te gaan, net als vorig jaar, vind ik het elk jaar leuk om alle voorpret te beleven en me te verdiepen in de lijstjes. Tijdens Spiel keek ik wel eens naar de live streams van BGG.
Maar het leeft helemaal niet voor me deze keer. Valt er de komende dagen iets te beleven als je niet aan een virtuele tafel wil aanschuiven?

Labels:
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door Bridget »

Een jaar dat ik niet ging heb ik inderdaad eens (bijna) de hele dag live stream van BGG zitten te volgen (vooral het geroezemoes en steeds een ‘dingdong’ op de achtergrond van de beurs maakte het erg vermakelijk) Is dat er dit jaar ook een beetje? Gewoon lekker filmpjes kijken van mensen die uitleggen hoe het spel werkt? Of moet ik het houden bij de filmpjes die nu al op BGG staan? Gister nog eentje in het Duits bekeken omdat er nog geen Engelstalige van is gemaakt. Ik snapte er niks van maar het deed wel goed aan het Essen / Spiel / vakantiegevoel.
Everybody has the right to play...
kersje86
Party Animal

Bericht door kersje86 »

Iemand al iets meegekregen van de "soft launch"? Hier nog niks iig.
Nautilus
Regenmaker

Bericht door Nautilus »

Het zal deze editie blijven bij het lezen van de verslagen naderhand. Het leeft op dit moment ook niet.
SPIEL voor mij is toch vooral de beleving: drukte, nieuwe aankondigingen en weer met volle tassen afreizen naar huis. Dat moeten we helaas missen dit jaar.
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Ik ben normaliter altijd weken research aan het doen om op spiel met mijn lijst van potentiele toppers eens lekker los te gaan. Ik vind het wel fun om wat te gokken op nieuwe titels op spiel. Nu zie ik daar het nut niet van in. Ik wacht de reviews wel af en dan drijven de topspellen vanzelf naar boven. Ik koop op spiel ook altijd een obscuur spel uit azie en wat onnodige bling voor mijn spellen, dat zal ik helaas missen dit jaar. Ik ga de digitale versie gewoon compleet skippen heb ik besloten. Hopelijk is er volgend jaar weer een beurs, dan wordt het extra genieten!
Recent gespeeld:
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik ga wel proberen wat nieuwe releases te testen op Tabletopia de volgende weken om toch een klein beetje dat gevoel van ontdekking en verwachting op te roepen. Deze vrijdag staat 'Monasterium' op de planning en na het lezen van de regels heb ik er al zin in! Ik heb nog nooit op Tabletopia gespeeld dus ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn. Vooral het uitleggen aangezien ik het scherm niet kan overnemen en iedereen dus zelf op de spelonderdelen moet inzoomen om de uitleg te volgen.
Het nadeel is ook wel dat je daar eigenlijk enkel real time kan spelen en als je gewoon thuis bent, is dat met een gezin toch wat moeilijker. Daarom enkel op onze standaard digitale spelavonden. Het zal dan iets langer gespreid zijn in de tijd, maar toch leuk hoop ik.
Ik hoop ook wel wat filmpjes van BGG te kunnen zien, maar ik vind het Engels met haar op en de vaak verrassend ongestructureerde uitleg meestal toch wel wat storend. Er zal nu gelukkig geen achtergrondlawaai zijn, dat zal het toch al iets minder vermoeiend maken om te volgen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Site ligt zo ongeveer heel de tijd plat. Ik denk dat ze niet verwacht hadden dat zoveel mensen de livestreams hadden willen volgen. Hopelijk zetten ze alle filmpjes op bgg bij de diverse spelletjes.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef: Site ligt zo ongeveer heel de tijd plat. Ik denk dat ze niet verwacht hadden dat zoveel mensen de livestreams hadden willen volgen. Hopelijk zetten ze alle filmpjes op bgg bij de diverse spelletjes.
Ik heb vanaf een uur of 11 geen problemen meer. Kan lekker snuffelen in de stands, de interactie via Discord werkt prima, kon de stream van de Kartenspielpreis goed volgen.
rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

Halve eerste dag Spiel.digital zit erop. Wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Ikzelf heb er (maar) een demo sessie op zitten, maar mijn algemene gevoel is toch niet heel best. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al vermoeider ben dan nar vier dagen live Spiel.

Het is mij totaal niet duidelijk waar/ hoe/ wanneer je iets kan doen? Ik blijf maar zoeken.

Ik ben zelf geen kijker. Ik ga niet voor mijn lol een uur naar een filmpje kijken waar andere mensen aan te spelen zijn. Dus daar kom ik niet voor.

En hoe je welk spel moet kunnen spelen kan ik vaak niet vinden. De wildgroei aan discord kanalen is enorm er is niet altijd evenveel activiteit.

Hopelijk is het bij jullie beter?
arne
Burgemeester
Contacteer:

Bericht door arne »

The Iced One schreef: Ik ga wel proberen wat nieuwe releases te testen op Tabletopia de volgende weken om toch een klein beetje dat gevoel van ontdekking en verwachting op te roepen. Deze vrijdag staat 'Monasterium' op de planning en na het lezen van de regels heb ik er al zin in! Ik heb nog nooit op Tabletopia gespeeld dus ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn. Vooral het uitleggen aangezien ik het scherm niet kan overnemen en iedereen dus zelf op de spelonderdelen moet inzoomen om de uitleg te volgen.
Het nadeel is ook wel dat je daar eigenlijk enkel real time kan spelen en als je gewoon thuis bent, is dat met een gezin toch wat moeilijker. Daarom enkel op onze standaard digitale spelavonden. Het zal dan iets langer gespreid zijn in de tijd, maar toch leuk hoop ik.
Ik hoop ook wel wat filmpjes van BGG te kunnen zien, maar ik vind het Engels met haar op en de vaak verrassend ongestructureerde uitleg meestal toch wel wat storend. Er zal nu gelukkig geen achtergrondlawaai zijn, dat zal het toch al iets minder vermoeiend maken om te volgen.
Ik wil het gerust uitleggen voor jullie als je wil.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Bedankt voor de suggestie Arne! Maar ik heb intussen de regels al gelezen en ben er helemaal klaar voor :wink: Ik ben ook wel benieuwd hoe vlot het gaat verlopen op Tabletopia, het is een beetje een experiment voor onze groep. Als het bevalt hoop ik zo nog meer nieuwe releases te kunnen testen, zoals Nova Luna dat we na Monasterium hopelijk ook nog kunnen proberen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door Bridget »

Het is inmiddels alweer de laatste dag. Ik vind weinig overzicht op spiel.digital

Als ik een lijst met spellen bekijk, staat alles door elkaar. Als ik klik op een spel, en later weer terug ga naar de lijst, lijkt deze in een andere volgorde te staan. Zo ook de lijst met uitgevers.
En de kaart met allemaal hexagons is mooi, maar niet handig op tablet in en uitzoomen.

Ik heb liever een saaiere website met een lijst op alfabetische volgorde waardoor ik weet waar ik ben gebleven om alles te bekeken.

Of kan dat en zie ik niet waar of hoe?
Everybody has the right to play...
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Bridget schreef: Ik heb liever een saaiere website met een lijst op alfabetische volgorde waardoor ik weet waar ik ben gebleven om alles te bekeken.
Als je een lijst opgezocht hebt in SPIEL.digital staat deze standaard op 'discover'. Hierbij wisselt de volgorde steeds. Je ziet dit rechtsbovenaan de lijst staan. Je kan erop klikken en aanpassen naar "title". Zo krijg je de lijst alfabetisch op titel gesorteerd.
Afbeelding
cab
Burgemeester
Contacteer:

Bericht door cab »

Bart schreef:
Bridget schreef: Ik heb liever een saaiere website met een lijst op alfabetische volgorde waardoor ik weet waar ik ben gebleven om alles te bekeken.
Als je een lijst opgezocht hebt in SPIEL.digital staat deze standaard op 'discover'. Hierbij wisselt de volgorde steeds. Je ziet dit rechtsbovenaan de lijst staan. Je kan erop klikken en aanpassen naar "title". Zo krijg je de lijst alfabetisch op titel gesorteerd.
En dan is het nog steeds geen handige lijst. Alle coöperatief, deductie, memorie spellen wil ik uit de lijst onmogelijk. Op de informatie pagina's van de spellen kom ik er nog niet uit wat voor soort spel het is aan de hand van het verhaal. Als ik nu een interessant spel zie zoek ik het op op boardgamegeek. Ik vind het een publieksonvriendelijke site.
Gesloten