Spiel overgenomen door Spielwarenmesse eG

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Gesloten
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spiel overgenomen door Spielwarenmesse eG

Bericht door Bart »

Friedhelm Merz Verlag en Spielwarenmesse eG maakten gisteren in een persbericht bekend dat de internationale spellenbeurs Spiel in Essen overgenomen wordt door Spielwarenmesse. Spielwarenmesse uit Nürnberg is beursorganisator en marketingdienstverlener voor o.a. de speelgoedsector. Zij zijn reeds organisator van de Spielwarenmesse in Nürnberg, Kids India in Mumbai en Insights-X.

Afbeelding

Bij de overname wordt verzekerd dat het karakter van Spiel behouden zal blijven. Ook in de toekomst blijft Spiel een apart evenement in het expositiecentrum van Essen. Huidig organisator Dominique Metzler en haar team blijven instaan voor de organisatie, samen met Florian Hess, voorzitter van Spielwarenmesse eG.

Spiel kan terugkijken op een geschiedenis van bijna 40 jaar. Het evenement heeft zich ontwikkeld van een kleine spelersbijeenkomst in 1983 tot wat vandaag de dag de grootste consumentenbeurs ter wereld is voor bord-, kaart- en rollenspellen. Het heette de 'Deutsche Spielertage' en werd gehouden in het Essen College of Further Education. In 1984 trok het evenement al 15.000 bezoekers en het jaar daarop verhuisde het naar het beurscentrum van Essen.

"Het was belangrijk voor mij om het unieke profiel van Spiel voor de toekomst te behouden", zegt Dominique Metzler, die met Rosemarie Geu de afgelopen decennia met succes haar familiebedrijf uitgebouwd. “Ik ben erg blij dat ik in Spielwarenmesse eG, met haar ervaring in wereldberoemde beurzen, een partner heb gevonden die het succes van deze beurs ook de komende decennia op mijn model kan voortzetten en verder ontwikkelen. Mijn team en ik zijn verheugd om met hen samen te werken.”

Christian Ulrich, woordvoerder van de Raad van Bestuur, benadrukt: "In de Spielwarenmesse en de Spiel-spellenbeurs hebben we twee totaal verschillende concepten, maar die concepten kruisen elkaar sterk qua onderwerp, waardoor er veel synergieën ontstaan. Met Spiel breiden we onze verantwoordelijkheden op het gebied van spellen uit, zonder het typische karakter van de beurs te veranderen.” Het voortbestaan ​​ervan is verzekerd en bezoekers van Essen kunnen spellen naar hartenlust blijven uitproberen en spelen.
Bijlagen
SeG_Logo_RGB.jpg

Labels:
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spiel overgenomen door Spielwarenmesse eG

Bericht door Bart »

Vandaag zie ik dat Pieter dit persbericht daags voordien reeds citeerde in het BSM-evenementenforum.
Afbeelding
Gesloten