ja ik zei al dat is niet nuttig mjamaxitaxi777 schreef:Een geparkeerde auto tijdens Spiel op een parkeerplaats van de Messe, zal een potentiële spellendief vast voorbij laten gaan als er alleen sjaals/jassen/kleden te zien zijn. Wat zal daar toch onder liggenaicirtap schreef:Wij zaten ook nog ff te denken van je kan ook wat auto's gaan open breken dan heb je ook een behoorlijke buit. Wij hebben daarom de spellen maar even onder een sjaal gedaan.?
Spiel 2016 - algemeen
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
aicirtap
- Critico
Re: Spiel 2016 - algemeen
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Labels:
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Voor de gemiddelde autokraker is een jas intrigerender dan een kofferbak vol spellen. Als je liever met glas in de zijruiten over de Autobahn scheurt, zou ik een jas niet zichtbaar laten slingeren.maxitaxi777 schreef:Een geparkeerde auto tijdens Spiel op een parkeerplaats van de Messe, zal een potentiële spellendief vast voorbij laten gaan als er alleen sjaals/jassen/kleden te zien zijn. Wat zal daar toch onder liggen?
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Het verbaast mij al jaren dat we niets horen over zakkenrollers. Dit lijkt mij luilekkerland voor die doelgroep: erg druk, volle portemonnees en mensen die op andere zaken zijn geconcentreerd.aicirtap schreef:Wel triest om op zo'n beurs te stelen.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dat zou kunnen, maar op de parkeerplaats van de Messe tijdens Spiel, zullen toch eerder krakers rondlopen die op zoek zijn naar iets waarvan ze zeker kunnen zijn dat het er te halen is; spellen. Tenzij er helemaal geen krakers rondlopen natuurlijk, wat we maar hopen!Erwin schreef:Voor de gemiddelde autokraker is een jas intrigerender dan een kofferbak vol spellen. Als je liever met glas in de zijruiten over de Autobahn scheurt, zou ik een jas niet zichtbaar laten slingeren.maxitaxi777 schreef:Een geparkeerde auto tijdens Spiel op een parkeerplaats van de Messe, zal een potentiële spellendief vast voorbij laten gaan als er alleen sjaals/jassen/kleden te zien zijn. Wat zal daar toch onder liggen?
Breng mensen nou niet op een ideeErwin schreef:Het verbaast mij al jaren dat we niets horen over zakkenrollers. Dit lijkt mij luilekkerland voor die doelgroep: erg druk, volle portemonnees en mensen die op andere zaken zijn geconcentreerd.aicirtap schreef:Wel triest om op zo'n beurs te stelen.
-
el_crosso
- Burgemeester
En het is wel weer een mooie stap om overal proberen het nieuwe betalen daar te introduceren. Vond het rondlopen met een berg contant geld toch inderdaad wat vragen om eventuele zakkenrollers inderdaad.....
O.a. bij Haba, althans ze stuurde mij door, hadden ze een hele mooie mobiele oplossing.
Klein pinapparaatje wat rechtstreeks communiceerde met de jongen zijn telefoon.
Volgens mij via NFC. Wat mij betreft een fijne ontwikkeling!
O.a. bij Haba, althans ze stuurde mij door, hadden ze een hele mooie mobiele oplossing.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Het is wel oppassen met veel contant geld op zak ja, maar als er overal betaling met een plastic kaart komt, vraag ik me af of dat als NL-er dan wel weer gaat werken op een Duitse beurs. Vaak op vakantie in Duitsland of Oostenrijk is het al een gedoe met betaal- en pinautomaten die niet alle soorten pasjes accepteren... Wat dat betreft zit je met contact geld altijd goed én dan kan ik in deze situatie toch niet anders dan een compliment uitreiken voor het feit dat we allemaal met de Euro betalen tegenwoordigel_crosso schreef:En het is wel weer een mooie stap om overal proberen het nieuwe betalen daar te introduceren. Vond het rondlopen met een berg contant geld toch inderdaad wat vragen om eventuele zakkenrollers inderdaad.....
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Op Nederlandse spellenbeurzen is in het verleden meer dan genoeg gestolen (tot aan de kassa van de beursorganisator toe). Ik heb niet de illusie dat zulk volk dit forum niet weet te vinden.maxitaxi777 schreef:Breng mensen nou niet op een idee, hoewel ik er nog steeds vanuit ga (en wil gaan) dat zulke mensen zich niet op ons forum bevinden
.
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zou een mooi project zijn voor iZettle; de hele beurs voorzien van mobiel en draadloos pinnen!
www.izettle.com
www.izettle.com
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Payleven werkt ideaal, hoop sales op die manier mee gemaakt. Geen idee waarom de meerderheid op Essen dat niet aanbiedt. En over zakkenrollers gesproken, de kassa van ludicreations is gejat.. Zie crowdfundigactie. was al gezegd hier.
Keep Exploring Games
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Er lijkt zo stilaan het probleem te komen van teveel aanbieders van deze dienst zoals ook de bankcontact app en payconiq o.a. waardoor er een te grote fragmentatie is van gebruikers waardoor niks écht aanslaat.Duiker schreef:Payleven werkt ideaal, hoop sales op die manier mee gemaakt. Geen idee waarom de meerderheid op Essen dat niet aanbiedt.
Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik ben zaterdagavond gaan gamen in één van de conferencehalls van het 'Atlantic' hotel naast de hallen nadat we eerst een belachelijk grote pizza waren gaan eten in het eetstraatje. Atlantic is een aanrader voor late night gamingsessies als je in Essen bent!
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
rober
- Standaard moderator
Spiel 2016 - algemeen
Ja leuk systeem. Alleen de pinbetalingen werkt alleen in Nederland. Heel jammer. Hopelijk wordt dat in de nabije toekomst wel mogelijk.mazinho schreef:Zou een mooi project zijn voor iZettle; de hele beurs voorzien van mobiel en draadloos pinnen!
http://www.izettle.com
All is fair in love, war and Carcassonne

-
rober
- Standaard moderator
Het "mooiste" wat ik overigens zelf heb meegemaakt in mijn verkoop carrière bij Quined, was twee jaar geleden.
Staat er een man bij me aan de balie met een gesealde Carson City, met een verhaal dat hij die de dag ervoor gekocht had en nu terug wilde brengen omdat het toch niets was voor zijn spelgroep. Dus ik, gelovige Tomas, geef hem zijn geld terug. Hij loopt weg en een van de demoers tikt op mijn rug met de vraag, "en? Heeft hij hem gekocht?"
Hij had hem dus gewoon aan de andere zijde uit de stand gehaald. En daar zijn wel eens vaker spellen verdwenen. Gelukkig had Quined dit jaar een wat meer dichte stand.
Tja, er lopen exemplaren rond.
Staat er een man bij me aan de balie met een gesealde Carson City, met een verhaal dat hij die de dag ervoor gekocht had en nu terug wilde brengen omdat het toch niets was voor zijn spelgroep. Dus ik, gelovige Tomas, geef hem zijn geld terug. Hij loopt weg en een van de demoers tikt op mijn rug met de vraag, "en? Heeft hij hem gekocht?"
Hij had hem dus gewoon aan de andere zijde uit de stand gehaald. En daar zijn wel eens vaker spellen verdwenen. Gelukkig had Quined dit jaar een wat meer dichte stand.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
maxitaxi777
- Maarschalk
Pff, lekker dan... zulke mensen. Heb je hem nog kunnen vloeren, of was hij al gevlogenrober schreef:Het "mooiste" wat ik overigens zelf heb meegemaakt in mijn verkoop carrière bij Quined, was twee jaar geleden.
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Wow, dat is wel heel brutaal! Niet eens een spel jatten, maar ook nog terug 'ruilen' voor cash!rober schreef:Het "mooiste" wat ik overigens zelf heb meegemaakt in mijn verkoop carrière bij Quined, was twee jaar geleden.
Keep Exploring Games
-
Piet
- Beheerder
Ik geloof dat je dat soort mensen overal zal hebben, maar ik heb toch altijd de illusie gehad dat we in een hobby zaten waar dat niet gebeurde. Als je gezellig met elkaar speelt, dan is dat toch omdat je het fijn vindt bij elkaar...Erwin schreef:Op Nederlandse spellenbeurzen is in het verleden meer dan genoeg gestolen (tot aan de kassa van de beursorganisator toe). Ik heb niet de illusie dat zulk volk dit forum niet weet te vinden.maxitaxi777 schreef:Breng mensen nou niet op een idee, hoewel ik er nog steeds vanuit ga (en wil gaan) dat zulke mensen zich niet op ons forum bevinden
.
Bij deze brutale diefstallen verdwijnt dat gevoel heel snel.