Spiel 2016 - algemeen

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

rober
Standaard moderator

Re: Spiel 2016 - algemeen

Bericht door rober »

maxitaxi777 schreef:
rober schreef:Het "mooiste" wat ik overigens zelf heb meegemaakt in mijn verkoop carrière bij Quined, was twee jaar geleden.
Staat er een man bij me aan de balie met een gesealde Carson City, met een verhaal dat hij die de dag ervoor gekocht had en nu terug wilde brengen omdat het toch niets was voor zijn spelgroep. Dus ik, gelovige Tomas, geef hem zijn geld terug. Hij loopt weg en een van de demoers tikt op mijn rug met de vraag, "en? Heeft hij hem gekocht?"
Hij had hem dus gewoon aan de andere zijde uit de stand gehaald. En daar zijn wel eens vaker spellen verdwenen. Gelukkig had Quined dit jaar een wat meer dichte stand.
Tja, er lopen exemplaren rond.
Pff, lekker dan... zulke mensen. Heb je hem nog kunnen vloeren, of was hij al gevlogen :P?
Tja, dit was helaas pindakaas.
Een spectaculaire achtervolging door de stampvolle gangpaden was natuurlijk wel leuk geweest :p
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding

Labels:
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

rober schreef:
maxitaxi777 schreef:
rober schreef:Het "mooiste" wat ik overigens zelf heb meegemaakt in mijn verkoop carrière bij Quined, was twee jaar geleden.
Staat er een man bij me aan de balie met een gesealde Carson City, met een verhaal dat hij die de dag ervoor gekocht had en nu terug wilde brengen omdat het toch niets was voor zijn spelgroep. Dus ik, gelovige Tomas, geef hem zijn geld terug. Hij loopt weg en een van de demoers tikt op mijn rug met de vraag, "en? Heeft hij hem gekocht?"
Hij had hem dus gewoon aan de andere zijde uit de stand gehaald. En daar zijn wel eens vaker spellen verdwenen. Gelukkig had Quined dit jaar een wat meer dichte stand.
Tja, er lopen exemplaren rond.
Pff, lekker dan... zulke mensen. Heb je hem nog kunnen vloeren, of was hij al gevlogen :P?
Tja, dit was helaas pindakaas.
Een spectaculaire achtervolging door de stampvolle gangpaden was natuurlijk wel leuk geweest :p
Of een welgemikte trolley over de hoofden van onschuldige gamers heen? :P
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Zie je. Toch best handig een trolley
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Hehe, of de zojuist terug geven speldoos, met de punt goed gemikt. :twisted:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Goozbabs
Professor Pimpel

Bericht door Goozbabs »

Dat stelen is echt triest en laten we hopen dat het zo min mogelijk gebeurt...

Toch vond ik het voor mijn eerste keer bij Spiel toch een heerlijk gelaxte sfeer. Ik had het met mijn broer over en bordspellen spelers zijn echt een stuk minder opgefokt dan veel andere gemiddelde spellengroepen.
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ozymandias »

Ik ben zaterdag op Spiel geweest.

Tesamen met Arne De Cnodder op pad doorheen de hallen van het Walhalla.
Daar ik apart naar ginds gereden was, was ik al danig onder de indruk bij de drukte in hal 1 bij aankomst. Het was nog maar 9.30hrs!! :o
Maar vond het wel leuk om zien, en ook wel horen. Mensen die in allerlei talen met elkaar aan het converseren zijn. Sommige zaken versta ik wel ... bordspellen, welke te kopen, must buys, enz.
Kan moeilijk een glimlach onderdrukken bij al dat fraais.

Ik had me voorgenomen niets te kopen, had enkel 65€ op zak. Inkom betalen, eventueel iets te eten of te drinken. Maar ik had mezelf beloofd geen spellen te kopen ;-).

En zo geschiedde ... deuren werden geopend, kaartje werd verscheurd. Ik ga op m'n gemakje binnen naar binnen, m'n trolley achter me aanzeulend.

Afgesproken had ik met Arne aan de stand om 10.00hrs van CZE Games, en dan zouden we samen optrekken en zijn lijstje afwerken.
Fantastisch om zo eens mee te kunnen gaan, praatje maken met de uitgevers, uitleg geven over zijn project (dat toch al jaren loopt).
Zo hebben we gesproken met Iello, Pegasus Spiele, Turtle Games, Mattel, Zoch Verlag, Black Rock Games ...

Zo heb ik Spiel kunnen meemaken op een geheel andere manier, dan de meeste bordspelliefhebbers.

Dank u wel Arne, voor deze mooie ervaring.

PS: En inderdaad ben ik zonder 1 spel gekocht te hebben op Spiel terug huiswaarts gekeerd ;-).
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

ozymandias schreef:PS: En inderdaad ben ik zonder 1 spel gekocht te hebben op Spiel terug huiswaarts gekeerd ;-).
Dat is toch een :clap: waard, hoewel ik liever juist wel met spellen terugkom xD.
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul

Bericht door ozymandias »

maxitaxi777 schreef:
ozymandias schreef:PS: En inderdaad ben ik zonder 1 spel gekocht te hebben op Spiel terug huiswaarts gekeerd ;-).
Dat is toch een :clap: waard, hoewel ik liever juist wel met spellen terugkom xD.
Tsja als ik naar m'n kast kijk, naar al die spelletjes ... die roepen om gespeeld te worden, dan ben ik blij dat ik niets gekocht heb. Al moet ik zeggen dat er een aantal heel mooie zaken bijwaren.
Zoals oa. Cottage Garden, Jorvik, Great Western Trail, Aurimentic.

Maar ik kan deze allemaal spelen bij Arne ;-)
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Ik ben voor de naar schatting 12de keer op Spiel geweest en heb dit jaar voor het eerst meer geld opgedaan aan eten, drinken en overnachting dan aan spellen! Dat komt er van als je een kast vol ongespeelde spellen hebt :-(

Van de spellen die ik gespeeld heb, vond ik Pixie Queen, Vanuatu en Baby Clues veruit de beste. Discoveries was ook wel OK. Rhodes en Potions Brew konden me niet echt bekoren.

Baby Clues leek in het begin een wat eenvopudig spelletje maar naar gelang het spel vorderde bleek er toch veel meer in te zitten dan eerst gedacht. Dit zou wel eens een hit kunnen worden in de familiekring!
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Pinnen op de beurs wordt vast geen gemeengoed. Omdat het in Duitsland in het algemeen nauwelijks gebruiktwordt en niet veel geaccepteerd wordt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Kire schreef: Van de spellen die ik gespeeld heb, vond ik Pixie Queen, Vanuatu en Baby Clues veruit de beste.

Baby Clues leek in het begin een wat eenvopudig spelletje maar naar gelang het spel vorderde bleek er toch veel meer in te zitten dan eerst gedacht. Dit zou wel eens een hit kunnen worden in de familiekring!
De algemene reacties op dit spel waren vooral positief. En dan te denken dat het originele thema monsters waren!
derodehazen.be
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Viel mij op dat pinnen in het restaurant ook niet gebruikelijk was. Of onze NL kaart in elk geval niet? In ieder geval daar ook contant geld betaald en volgende ochtend maar weer eerst langs de bank om geld uit de muur te halen.

Op speldagen en kleine evenementen nog nooit iets van diefstallen of dergelijke gehoord, iedereen gaat keurig met elkaars spellen om en ik mis 's avonds nooit iets als ik weer huiswaarts ga.
Spijtig om nu te horen van diefstallen, kan me er niets bij voorstellen.
(nou ja, sommige stands / plekken zijn zo druk dat ik me kan voorstellen dat de verkoper het overzicht verliest als alle mensen om je heen dringen).
Everybody has the right to play...