Essen 2013: koopjes en woekerprijzen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Essen 2013: koopjes en woekerprijzen
Ik kan me er persoonlijk niet over opwinden (of verbazen). Waarom zou ik, als ik een spel de prijs waard vind dan koop ik het, anders niet, er zijn wel meer spellen in de zee.
Persoonlijk erger ik me meer aan mensen die altijd klagen over prijzen van een spel. Ga maar kijken op de Essen geeklist. Het lijkt wel of om het andere spel er over de prijs geklaagd wordt.
Persoonlijk erger ik me meer aan mensen die altijd klagen over prijzen van een spel. Ga maar kijken op de Essen geeklist. Het lijkt wel of om het andere spel er over de prijs geklaagd wordt.
Labels:
-
Flash
- Wu Feng
Ik kan mij er niet over opwinden, maar het verbaast me wel. Uiteindelijk zal bij de prijsbepaling ongetwijfeld beoordeeld worden wat mensen er voor uit willen geven. Blijkbaar zijn er dan ook nog genoeg mensen die dit soort bedragen willen uitgeven. Dat is uiteraard hun goed recht, maar het verbaast me wel. Net zo goed als dat ik vol verbazing kan kijken naar bedragen die mensen uitgeven aan bijvoorbeeld hun auto of vakantie.
Persoonlijk vind ik bedrag van 25,- tot 30,- mooi voor een spel. Meer zal ik over het algemeen niet uitgeven. Het scheelt daarbij wel dat ik spellen vrijwel nooit direct nadat ze zijn uitgekomen koop, dan zijn ze vaak ook tweedehands of in de aanbieding te krijgen.
Persoonlijk vind ik bedrag van 25,- tot 30,- mooi voor een spel. Meer zal ik over het algemeen niet uitgeven. Het scheelt daarbij wel dat ik spellen vrijwel nooit direct nadat ze zijn uitgekomen koop, dan zijn ze vaak ook tweedehands of in de aanbieding te krijgen.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zouden de Essen-gangers hier wat prijzen van oudere spellen willen posten? Ik ga zondag en hoop er vooral wat klassiekers die ik nog niet heb aan te kunnen kopen voor een prijsje... Dan weet ik al waar ik naar moet uitkijken. 
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
aicirtap
- Critico
Ben ook wel aagje.
Heb 1 iemand op pad gestuurd met een koop-opdracht.
Maar ben wel nieuwsgierig hoe duur de volgende spellen zijn op Spiel:
- Finca
- Ginkgopolis
- Santa Cruz
Heb 1 iemand op pad gestuurd met een koop-opdracht.
Maar ben wel nieuwsgierig hoe duur de volgende spellen zijn op Spiel:
- Finca
- Ginkgopolis
- Santa Cruz
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
robbebob
- Regenmaker
Ik zocht zelf ook Finca. Maar op éën plek welgeteld één exemplaar gevonden voor 35 euro.
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia
-
aicirtap
- Critico
Wow dat is fors. Ik zag hem vandaag op de site bij the gamefreak voor 29,80. Maar dat vind ik nog veel geld voor dat spel.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
David
- Professor Pimpel
Ik lees niets over koopjes. Waren die er niet?
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn

-
Nautilus
- Garnaal
Er waren wel koopjes. Alleen waren dit voornamelijk de duitse versies van de verschillende spellen. Soms waren de verschillen behoorlijk groot. Bijvoorbeeld Descent: duitse versie 50 euro en voor de engelse 65 euro.David schreef:Ik lees niets over koopjes. Waren die er niet?
-
Morrighan
- Grote Dienaar
De verschillen vielen me ook op. Maar dat is bijna elk jaar zo dat Duitse versies van spellen geodkoper zijn dan de anderstalige. Zo is het spel Guildhall van AEG in de Duitse versie in een veel kleiner doosjes gestopt en wordt het verkocht als kaartspel voor 15 Euro.Nautilus schreef:Er waren wel koopjes. Alleen waren dit voornamelijk de duitse versies van de verschillende spellen. Soms waren de verschillen behoorlijk groot. Bijvoorbeeld Descent: duitse versie 50 euro en voor de engelse 65 euro.David schreef:Ik lees niets over koopjes. Waren die er niet?
Over Descent gesproken. Bij een Taiwanese stand zag ik nog de out of print expansions van de eerste editie staan, nog gloedje nieuw. Voor 99 Euro.
De uitgever van het spel Spartacus stond het nog voor de volle mep te verkopen, terwijl een retailer het spel in de ramsj had liggen voor 10 of 15 euro (kan het me even niet meer herinneren).
Heidelberger heeft een koopjesparade. Bijna letterlijk. Want je moet in de rij staan om de stand in te mogen. Ene kant mag je erin, en de andere kant is alleen de uitgang. Het zijn voornamelijk Duitstalige spellen die daar verkocht worden.
En er zijn best wat retailers die van hun incourante spellen af moeten. het is gewoon even zoeken en shoppen. Ik heb Invasion from Outer Space op de kop kunnen tikken voor 15 Euro bijvoorbeeld.

-
missiloon
- Munchkin
Ik vond de engelse seburbia voor 30 euro wel een koopje, bij thegamefreak is die in de aanbieding voor 47,50 en meestal wordt er voor over de 50 gevraagd.
Verder een keer een duitse Yedo voor 29 euro voorbij zien komen, maar ik weet niet meer bij welke stand dat was, heb veel yedo's zien staan, maar niemand had de engelse editie bij zich
En wat verbazingwekkend was, wij kwamen rond 13u aan bij de verkoper van pathfinderstuff, en alles van pathfinder adventure card games was al uitverkocht, ze hadden niets meer
Verder een keer een duitse Yedo voor 29 euro voorbij zien komen, maar ik weet niet meer bij welke stand dat was, heb veel yedo's zien staan, maar niemand had de engelse editie bij zich
En wat verbazingwekkend was, wij kwamen rond 13u aan bij de verkoper van pathfinderstuff, en alles van pathfinder adventure card games was al uitverkocht, ze hadden niets meer
-
Morrighan
- Grote Dienaar
Oef, dat staat op de aankooplijst van een van m'n speelmaatjes. Dat wordt later ergens bestellen dus.missiloon schreef: En wat verbazingwekkend was, wij kwamen rond 13u aan bij de verkoper van pathfinderstuff, en alles van pathfinder adventure card games was al uitverkocht, ze hadden niets meer

-
Polgara
- Matroos
Bij de AEG stand verkochten ze gisteren de Engelse versie voor een tientje (idd wel in een overdreven grote doosMorrighan schreef:Zo is het spel Guildhall van AEG in de Duitse versie in een veel kleiner doosjes gestopt en wordt het verkocht als kaartspel voor 15 Euro.
"The only reason there's such a thing like morning in the first place is to keep night and afternoon from bumping into each other."
-
Morrighan
- Grote Dienaar
Oh, die was me niet eens opgevallen.Polgara schreef:Bij de AEG stand verkochten ze gisteren de Engelse versie voor een tientje (idd wel in een overdreven grote doosMorrighan schreef:Zo is het spel Guildhall van AEG in de Duitse versie in een veel kleiner doosjes gestopt en wordt het verkocht als kaartspel voor 15 Euro.). Die ging meteen mee, en we kregen er nog een (belachelijk) grote tas bij ook.

-
Xildur
- Munchkin
Inderdaad weinig echte koopjes gezien, al vind ik Helvetia voor €12 wel een goede prijs. Niet mijn spel, daarom laten liggen (bovendien Duits dus niets voor mij).
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dat is wel een goede prijs ja! Heb het spel wel (nog niet gespeeld) maar weet wel dat er geen woord Duits bij isXildur schreef:Inderdaad weinig echte koopjes gezien, al vind ik Helvetia voor €12 wel een goede prijs. Niet mijn spel, daarom laten liggen (bovendien Duits dus niets voor mij).