Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ga ik ook bekijken....hopelijk is mijn Duits goed genoeg om dit te kunnen doen hahahaha
Kan ook in het Engels.
Gewoon autopapieren inscannen, klein formuliertje invullen en 5 euro overmaken.
Mijn ervaring is dat je op 2, maximaal 3 weken, moet rekenen qua levertijd.
Kire schreef:Volgens mij ligt de beurs buiten het stadscentrum en heb je geen sticker nodig, op voorwaarde dat je langs de juiste kant naar de beurs rijdt.
Klopt, je kunt de beurst bereiken zonder Umweltsticker. Praktisch is anders (vooral als je nog naar een hotel/restaurant moet), maar het is wel mogelijk.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti
Kire schreef:Volgens mij ligt de beurs buiten het stadscentrum en heb je geen sticker nodig, op voorwaarde dat je langs de juiste kant naar de beurs rijdt.
Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Volgens deze kaart ligt het beurscomplex anno 2014 in de Umweltzone:
Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Volgens deze kaart ligt het beurscomplex anno 2014 in de Umweltzone:
Over de beurs zelf. Misschien heb je t.z.t. iets aan mijn Spiel preview.
Volgens mij moet je de kaart iets beter bekijken Erwin. Hierop kun je zien dat de snelwegen én het beursterrein wit zijn en dus niet in de zone vallen. Vanuit het zuiden is de beurs dus prima zonder sticker te bereiken. Doe ik al sinds jaar en dag; iets meer kilometers maar sneller op de beurs want niet door de stad.
suzanne24 schreef:Nou ik regel gewoon zo'n sticker dus....voor die paar euro extra is het allemaal wel zo makkelijk:))
Maar bedankt voor de tips allemaal!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik regel standaard bij een nieuwe auto een sticker, ook al plan ik geen bezoek aan Duitsland. Mocht ik er dan toch eens naar toe willen, hangt ie er alvast op.
Voordeel is dat dit een eenmalige "kost" is en niet een jaarlijkse.
En de Messe is inderdaad via het zuiden, via die ene weg te bereiken. Volgens mij is dat ook het lobbywerk van de mensen van de Messe. Zodat deze (hoe dan ook) te bereiken is zonder sticker.
Maar zoals hierboven ook al gezegd, 1 foute afslag en je komt meteen in de umweltzone.
Wij gaan ook weer dit jaar, voor de vierde keer op rij.
Eerste keer waren we 1 dag op en neer gegaan, dat is zeker niet aan te raden! Had helemaal geen idee dat t zo groot zou zijn. Sindsdien gaan we altijd twee dagen. Dit jaar gaan we drie dagen zodat we er nog een dagje rust tussen kunnen hebben en naar Dusseldorf gaan ofzo. Daarom hebben we ook een hotel dat tussen Dusseldorf en Essen inligt. Kamers volop beschikbaar en tegen betere prijzen dan bij Spiel in de buurt.
Mijn tip is om de eerste dag alle eventuele pre-orders op te halen, bijvoorbeeld van Kickstarter spellen, zodat je die savonds in het hotel kan bekijken of alles compleet is en in orde. Ook kan je de eerste dag spellen bekijken waar je interesse in hebt en eventueel uitproberen, er dan een nachtje over slapen en de tweede dag alleen de spellen kopen die zijn blijven hangen of echt in je collectie moeten komen...
En voldoende pauzes nemen om even een broodje te eten en iets te drinken. Hoewel ik dat mee zou nemen van een supermarkt in de omgeving, aangezien het bij Spiel zelf nogal prijzig kan zijn.
Je kan de sticker ook bij autodealerskopen. Kwestie van met je autopapieren naar binnen lopen, vijf euro betalen en even wachten zodat ze je kenteken op de sticker schrijven. Als je geluk hebt, plakken ze hem ook nog op je raam.
Heeft iemand een tip voor een beste dag om te gaan? Dit wordt mijn eerste keer Spiel en ik twijfel tussen donderdag en vrijdag.
Donderdag heb ik eigenlijk colleges (maar die zou ik wel kunnen missen) en vrijdag ben ik vrij. Het gaat me er voornamelijk om dat ik er op een rustige dag ben zodat ik wellicht wat spellen kan uit proberen maar ook alle voor mij interessante stands langs kan (stuk of 12) , waardoor ik al bewust het weekend mijd (want het weekend lijkt me het drukste). Daarbij ga ik met studenten week-vrij OV en een VRR-kaart heen en weer en dat zou in het weekend ook al niet kunnen.
Kan iemand wat voor- en nadelen noemen van donderdag of vrijdag? Hopelijk kan ik dan een gefundeerde keuze maken . Alvast bedankt!
maxitaxi777 schreef:Heeft iemand een tip voor een beste dag om te gaan? Dit wordt mijn eerste keer Spiel en ik twijfel tussen donderdag en vrijdag.
Maakt qua drukte niet uit doorgaans. Het enige is dat sommige spellen zeer beperkt voorradig zijn en donderdag om 10.15 al uitverkocht. Als je je daar niet druk om maakt, dan maakt het ook niet uit of je donderdag of vrijdag gaat.