Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hmm...van die eerste 101 spellen ben ik nog niet echt enthousiast.
Hoop dat er meer uitgevers snel zullen toegevoegd worden.
Vooralsnog een klein verlanglijstje dit jaar voor Essen, maar dat is misschien ook wel een keer fijn, na de afgelopen jaren er veels te veel gekocht te hebben en uitgegeven te hebben waarvan er maar weinig gespeeld is.
roubosga schreef:Misschien een domme vraag.
Ik zit nog niet zo lang in de Bordspellenscene en ben van plan om dit jaar naar Essen te gaan. Wat houdt deze lijst in, kan ik al deze spellen daar kopen, of had ik mee moeten doen op Kickstarter?
Je kan ze inderdaad daar kopen. Maar de prijs op de beurs voor nieuwe spellen is niet echt goedkoop. Als je wat kan wachten, kan je ze een maand nadien in de spellenwinkel kopen voor €5-€10 minder.
Van de spellen die op kickstarter uitkwamen, hebben ze meestal maar een beperkte oplage bij op de beurs. Die zijn wel rap de deur uit...
Nog een aanvulling. Ook de lijst op Spielbox staat online.
Ik gebruik de tool van Kempeth om mijn overzichten te maken.
Super handig ding. Je kan per titel aangeven of je er geïnteresseerd bent en je commentaar bijvoegen. Als je helemaal klaar bent, kan je gemakkelijk overzichten maken en sinds vorig jaar zit de plattegrond van de hallen er zelfs bij. Spaart me heel wat werk
Je vindt de tool op http://essengeek.dssr.ch/ en hier is de thread op BGG te vinden. Als je het graag eens uitprobeert kan je inloggen met de user essengeek, paswoord mini.
Persoonlijk laat ik de nieuwste Feld en Rosenberg links liggen..... want die komen ook wel in de maanden na Spiel genoeg in het nieuws en met reviews....
(los van het feit dat het niet mijn meest favoriete spelmakers zijn, en heb al enige Feld en Rosenbeg in de collectie....)
Vraag is: welke tips/lijsten gebruik je om juist de pareltjes uit het hele aanbod te vinden ??
Persoonlijk baal ik er van dat ik op Spiel 2013 zo'n Freedom the underground railroad heb gemist... of een Luchador.....
Ik ben benieuwd.
Persoonlijk hou ik nu een excel lijst bij, die ik aanvul, met hyperlinks naar BGG voor de voor mij interessante spellen.....
EEMBC/Bongo schreef:
Persoonlijk hou ik nu een excel lijst bij, die ik aanvul, met hyperlinks naar BGG voor de voor mij interessante spellen.....
Waarom gebruik je dan niet de Essen tool zoals hierboven reeds gezegd werd? (geen negatieve toon ) http://essengeek.dssr.ch/ Die neemt dat werk van je over. Je bekijkt ze rustig één per één via de link naar BGG die er per spel inzit (of via de spielpreviewpage van Eric Martin waarop deze tool gebaseerd is) en je geeft dan een voorkeur aan het spel. Daarna wordt het gesorteerd op basis van je voorkeur. Vlak voor de beurs worden de stands ook ingevuld en kan je een plannetje afdrukken en weet je zo waar je moet zijn. Handig.
Ik combineer die met een Geeklist maar dat is meer voor de fun en voor items te onthouden die nog niet in de tool staan. Jammer is alleen dat je geen oude spellen kan toevoegen maar dat zal er misschien nog van komen.
Daar had ik zo overheen gelezen !!
Las het begin van de thread en was gisteren begonnen met mijn excellijstje.....
Maar die tool ga ik zeker gebruiken !
Waarom excel trouwens.... we gaan met een groepje... en kan ik gelijk hun meningen mee-nemen in wat ik niet interessant vind of wel..... en hebben we discussies hier over.
(ook leuk
Tevens word er op die lijst ook zaken gezet van oude spellen die we willen hebben en spellen die onze interesse hebben gewekt maar niet op de officiele release lijst staan....
Ik geraak wel niet op Spiel, maar ik kijk enorm uit naar de release van Clash of Cultures: Civilizations
Het basisspel blijft me intrigeren, en de uitbreiding belooft toch veel leuke extra's.
Ah, ok, daar heb ik dus niet zoveel mee.
Zeker met Rosenberg niet, met Feld heb ik te weinig ervaring om er zo direct lyrisch van te worden. Heb ik toch niet iets heel duidelijks gemist dan.
En dat met twee Feld-addicts in de club !! Schande schande schande
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
EEMBC/Bongo schreef:Ligt het aan mij, of is de hele lijst van 2014 spellen nu leeg op die tool ??
Bij mij ook, hopelijk maar iets tijdelijk. BGG lag deze nacht ook uit, misschien ligt het daar aan. Het updateproces kon misschien geen gegevens ophalen.
dirk schreef:En dat met twee Feld-addicts in de club !! Schande schande schande
Niet mijn schuld, ik wil al lang Bora Bora en Amerigo eens proberen.
Burgund kon me de eerste en enige keer niet erg bekoren, maar dat wil ik gerust nog eens een tweede kans geven.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]