In de eerste helft van de jaren negentig had je her en der ‘niet-commerciële zones’, waar lange houten tafels en stoelen stonden. Hier kon je even relaxen, een hapje eten of een eigen spelletje spelen. Dat beviel mij altijd erg goed. Met de groei van het aantal standhouders zijn deze gratis meters al meer dan twintig jaar verleden tijd. Ik verwacht niet dat de organisator deze bestendige gedragslijn zal verlaten.vrieskist schreef: Daar zat ik ook al aan te denken. Je zou zelfs alleen tafels en stoelen kunnen neerzetten. Dan kan je daar tenmiste je nieuwe aanwinsten even spelen![]()
Spiel 2017 breekt records
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spiel 2017 breekt records
Labels:
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Nee, het levert geen geld op natuurlijkErwin schreef:In de eerste helft van de jaren negentig had je her en der ‘niet-commerciële zones’, waar lange houten tafels en stoelen stonden. Hier kon je even relaxen, een hapje eten of een eigen spelletje spelen. Dat beviel mij altijd erg goed. Met de groei van het aantal standhouders zijn deze gratis meters al meer dan twintig jaar verleden tijd. Ik verwacht niet dat de organisator deze bestendige gedragslijn zal verlaten.vrieskist schreef: Daar zat ik ook al aan te denken. Je zou zelfs alleen tafels en stoelen kunnen neerzetten. Dan kan je daar tenmiste je nieuwe aanwinsten even spelen![]()
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Was er niet bij een restaurant boven gelegenheid? Bij ingang Hal 1 en ingang Hal 3 allebei zelfs?
Everybody has the right to play...
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik heb op Spiel de jarenlange ervaring dat het niet is toegestaan om te spelen op de tafels van de restaurants. Is dit nu anders?Bridget schreef: Was er niet bij een restaurant boven gelegenheid? Bij ingang Hal 1 en ingang Hal 3 allebei zelfs?
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Ik denk dat de meeste standhouders meer bezig zijn met het bewaken van de cash. Ook deze zijn beurs zijn er weer 2 standhouders (waarvan ik het weet, misschien wel meer) bestolen van hun dagopbrengst. Ik laat mensen persoonlijk graag onze spellen in de hand pakken zodat ze het gewicht kunnen voelen, de doos bekijken,tekst lezen etc. Bij ons is het aantal diefstallen van spellen minimaal en weegt voor mij niet op tegen bovengenoemde voordelen van stapels spellen uitstallen.SigiScsi schreef:Dat vroegen we ons ook meermaals af als je de stapels spellen gewoon aan het gangpad ziet liggen...fabbe1 schreef: Wat ik mij afvraag:
Hoeveel spellen zijn er op Spiel verkocht?
Hoeveel spellen worden er op Spiel gestolen?
Zijn daar cijfers van?
Keep Exploring Games
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Dus jij bent ook bestolen van spellen?Duiker schreef:Ik denk dat de meeste standhouders meer bezig zijn met het bewaken van de cash. Ook deze zijn beurs zijn er weer 2 standhouders (waarvan ik het weet, misschien wel meer) bestolen van hun dagopbrengst. Ik laat mensen persoonlijk graag onze spellen in de hand pakken zodat ze het gewicht kunnen voelen, de doos bekijken,tekst lezen etc. Bij ons is het aantal diefstallen van spellen minimaal en weegt voor mij niet op tegen bovengenoemde voordelen van stapels spellen uitstallen.SigiScsi schreef:Dat vroegen we ons ook meermaals af als je de stapels spellen gewoon aan het gangpad ziet liggen...fabbe1 schreef: Wat ik mij afvraag:
Zijn daar cijfers van?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Wim G.
- Garnaal
Nee joh, als je eruit ziet als een vogelverschrikker, dan komt niemand in de buurtfinalstruggle schreef:Dus jij bent ook bestolen van spellen?Duiker schreef:Ik denk dat de meeste standhouders meer bezig zijn met het bewaken van de cash. Ook deze zijn beurs zijn er weer 2 standhouders (waarvan ik het weet, misschien wel meer) bestolen van hun dagopbrengst. Ik laat mensen persoonlijk graag onze spellen in de hand pakken zodat ze het gewicht kunnen voelen, de doos bekijken,tekst lezen etc. Bij ons is het aantal diefstallen van spellen minimaal en weegt voor mij niet op tegen bovengenoemde voordelen van stapels spellen uitstallen.SigiScsi schreef:Dat vroegen we ons ook meermaals af als je de stapels spellen gewoon aan het gangpad ziet liggen...fabbe1 schreef: Wat ik mij afvraag:
Zijn daar cijfers van?
-
rober
- Standaard moderator
Dit jaar waar een leuke truc meegemaakt.Wim G. schreef:Nee joh, als je eruit ziet als een vogelverschrikker, dan komt niemand in de buurtfinalstruggle schreef:Dus jij bent ook bestolen van spellen?Duiker schreef:Ik denk dat de meeste standhouders meer bezig zijn met het bewaken van de cash. Ook deze zijn beurs zijn er weer 2 standhouders (waarvan ik het weet, misschien wel meer) bestolen van hun dagopbrengst. Ik laat mensen persoonlijk graag onze spellen in de hand pakken zodat ze het gewicht kunnen voelen, de doos bekijken,tekst lezen etc. Bij ons is het aantal diefstallen van spellen minimaal en weegt voor mij niet op tegen bovengenoemde voordelen van stapels spellen uitstallen.SigiScsi schreef:Dat vroegen we ons ook meermaals af als je de stapels spellen gewoon aan het gangpad ziet liggen...fabbe1 schreef: Wat ik mij afvraag:
Zijn daar cijfers van?
Staat er op zaterdag een gozer voor mijn neus aan de balie bij Quined met Agra in zijn handen. Hij vertelt me dat hij uit Zweden komt en dat zijn vriendin gisteren het spel heeft gekocht. Hij heeft het een goed bestudeerd en is tot de conclusie gekomen dat het te heavy is voor zijn groep en zijn Engels te slecht om het goed te kunnen vertalen voor zijn non-english speaking vrienden. Of hij zijn geld kan terug krijgen?
Tja, daar sta je dan, wat doe je? Ik heb niet gezien dat hij het spel van de tafel heeft gepakt. We geven geen bonnetjes uit. Dus hoe kun je bewijzen dat hij het "gejat"heeft?
Na wat overleg toch maar het geld terug gegeven. Het is geld weg of spel weg.
Maar het allerleukste is nog, dat ik hem nu op mijn netvlies heb staan.
Een paar jaar geleden heb ik ook zo'n gozer aan de stand gehad met exact dezelfde Zweedse smoes. Toen met een Carson City. Dus zeer waarschijnlijk dezelfde gozer. Onze stand was toen 3zijdig open en hij had dat blijkbaar achter me van de stapel gepakt, waarbij andere demoers die dat zagen dachten dat hij naar de balie liep om af te rekenen. Maar dat bleek dus anders te zijn.
Welk een brutaliteit.
Enerzijds bedrijfsrisico, anderzijds voor ons een puntje om eens over na te denken wat we er mee moeten.
In ieder geval een aparte manier om aan spellen en geld te komen.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Jerome
- Gouverneur
^^ Zo'n gasten komen zichzelf nog wel tegen. #karma
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Ik probeer het ook altijd, maar mijn Zweeds accent is te slecht. Ik zie er wel Zweeds uit. Dat wel. 
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Geen of nauwelijks. Voorraad bijhouden is zeer moeilijk omdat er ook regelmatig spellen worden weggegeven aan reviewers en er worden ook regelmatig spellen 'gedegradeerd' naar demo-spellen, etc. Ik heb er geen exacte getallen van.finalstruggle schreef:Dus jij bent ook bestolen van spellen?Duiker schreef:Ik denk dat de meeste standhouders meer bezig zijn met het bewaken van de cash. Ook deze zijn beurs zijn er weer 2 standhouders (waarvan ik het weet, misschien wel meer) bestolen van hun dagopbrengst. Ik laat mensen persoonlijk graag onze spellen in de hand pakken zodat ze het gewicht kunnen voelen, de doos bekijken,tekst lezen etc. Bij ons is het aantal diefstallen van spellen minimaal en weegt voor mij niet op tegen bovengenoemde voordelen van stapels spellen uitstallen.SigiScsi schreef:Dat vroegen we ons ook meermaals af als je de stapels spellen gewoon aan het gangpad ziet liggen...fabbe1 schreef: Wat ik mij afvraag:
Zijn daar cijfers van?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Keep Exploring Games