Graag tips voor eerste keer spiel

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Tamara_Bakker
Standaard moderator
Contacteer:

Re: Graag tips voor eerste keer spiel

Bericht door Tamara_Bakker »

Ik ga meestal naar http://www.saka-restaurant.de/

Voor elk wat wils, van pizza tot döner of een pataje met schnitzel. Betaalbaar en lekker!
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Tamara_Bakker schreef:Als je googlet op Rüttenscheider Strasse Imbiss dan zie je een plattegrond met allerlei eetgelegenheden. Tip: maak een printje, de Rüttenscheider Strasse is behoorlijk lang!
En als je er vanaf de beurs in een redelijk rechte lijn naartoe loopt, houd dan bij aankomst een beetje links aan (aldus de sukkel die een keer de andere kant koos en zonder een eettent tegen te komen het centrum uit wandelde).
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Nog even kort mijn ervaring op mijn eerste spiel. 7 uur vertrokken in de ochtend vanuit Amersfoort. Ik was er om 9.15 ongeveer, vrijwel geen file gehad. Ik heb geparkeerd op parkerplaats 10. Ik had het idee dat dit een zware beginnersfout was aangezien er maar 5 andere auto's stonden. Ik moest even wachten op de bus en toen was ik er precies om 10.00. Ik hoor wat horrorverhalen over parkeren, dus misschien was dit helemaal nog niet zo gek denk ik achteraf.

Op de beurs heb ik eerst wat geshopt in hal 3. Ik was overdonderd over de grote van deze zaal, spiel is echt bizar groot! Wat ook shocking was dat mensen met complete xl koffers door de gangpaden liepen en al om 10.15 met stapels spellen rondliepen. Ik had wel een grote rugzak, maar dit was wel de overtreffende trap. Daarna ben ik naar zaal 1 gegaan en heb ik een potje Fields of green gespeeld (zie gisteren gespeeld voor impressie). Wat betreft het aantal speeltafels vond ik het dik in orde. Alles was wel bezet de hele dag, dus echt kieskeurig kan je niet zijn als je geen zin hebt om te wachten. Wat ik echt te gek vond was om bekende mensen uit de bordspellenwereld in het echt te zien. Steven Bonicore, rahdo en Jen, de gasten van de dice tower, Steffan Feld, Bruno Cathalla en die andere dude van 7 wonders duel. Echt tof dat iedereen op deze beurs bij elkaar is. Ook ff gekeken bij het filmen van de bgg twitch, daar kijk ik regelmatig naar tijdens grote beurzen. Zaal 2 vond ik ook tof, wat een verzameling vreemde dingen bij elkaar die niks of weinig met bordspellen te maken hebben. Zaal 4,6 en 8 hadden heel leuke dingen, maar ook echt veel titels waat ik nog nooit van gehoord had. De stands met japanse en andere oosterse designers vond ik ook echt wel heel cool. Echt bizarre spellen, leuk om te zien. Ik ben halverwege de dag met maxitaxi even op en neer geweest naar mijn auto om wat spellen te dumpen. Daarna zijn we verder gaan zwerven over de beurs en hebben we samen nog wat bij queen games gespeeld.

Ik vond het echt een topdag, wat een mega vette beurs! Wat betreft de grote nieuwe games vond ik ze allemaal zwaar aan de prijs. 70 voor cry havoc bijvoorbeeld, dat had ik er echt niet voor over. Wat betreft koopjes was er wel wat leuks, maar voornamelijk in het duits. Wat ik echt super jammer vond was de dominantie van Asmodee. De merken van Asmodee hadden geen eigen shop, er waren twee Asmodee shops waar alleen de nieuwe titels lagen van al hun merken voor echt heel hoge prijzen. Ik wilde graag nog wat z-man spellen, maar z-man had geen eigen shop en in de asmodee shop lagen er maar een paar te koop. Daarentegen waren er nu wel meer speeltafels op de stands van bijvoorbeeld z-man, maar een eigen shop met wat leuke deals en oudere klassiekers had wel mijn voorkeur gehad.

Ik ben verkocht, volgend jaar weer! Misschien dan twee dagen?
Recent gespeeld:
Afbeelding
SigiScsi
Fabrieksmanager
Contacteer:

Bericht door SigiScsi »

Mr Jummy, bedankt om je ervaring te delen! Het bordspelvirus heeft bij mij slechts sinds begin dit jaar toegeslagen dus ik plan Spiel 2017 alvast in in de agenda. :wink:
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

SigiScsi schreef:Mr Jummy, bedankt om je ervaring te delen! Het bordspelvirus heeft bij mij slechts sinds begin dit jaar toegeslagen dus ik plan Spiel 2017 alvast in in de agenda. :wink:
Het gekke is dat ik al 15 jaar serieus aan de bordspellen ben, maar nooit verder ben gekomen dan ducosim en paar keer spellenspektakel. Zeker gaan volgend jaar, echt heel tof!
Recent gespeeld:
Afbeelding
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Voor ons is het ook de eerste keer.
Wij zijn hier dan wel 4 dagen maar ben nog steeds overdondert als ik op de beurs kom.
Tot hiertoe heb ik nog geen spijd van mijn keuze om voor zo lang te gaan.
Echt de max :thumbup:
Wat ik aangekocht heb zal verschijnen op dit forum deze maandag.
Wij zijn vooral voor de spellen gegaan die bij ons moeilijk te verkrijgen zijn.
Alleen had ik gehoopt dat Renegade Games hier aanwezig zou zijn maar hun stand is leeg.
Afbeelding
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Voor ons is het ook de eerste keer.
Wij zijn hier dan wel 4 dagen maar ben nog steeds overdondert als ik op de beurs kom.
Tot hiertoe heb ik nog geen spijd van mijn keuze om voor zo lang te gaan.
Echt de max :thumbup:
Wat ik aangekocht heb zal verschijnen op dit forum deze maandag.
Wij zijn vooral voor de spellen gegaan die bij ons moeilijk te verkrijgen zijn.
Alleen had ik gehoopt dat Renegade Games hier aanwezig zou zijn maar hun stand is leeg.
Afbeelding
Plaats reactie