Naar welk spel van Spiel 2015 kijk je het meest uit?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Naar welk spel van Spiel 2015 kijk je het meest uit?

Bericht door Bongo »

En met stip bij mij heel erg hoog op de watchlist !!

Cube Quest !!!

Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen..... maar denk echt dat dit een geweldig leuk spel is als je nog jonge kinderen in huis hebt! Twijfel zelf of mijn kids (10 en 12) hier nog lang mee spelen..... maar in mijn ogen een must buy als je kinderen hebt van ongeveer 6 jaar...... heb je er nog 10 jaar plezier van!

En ja... wil ga hem zelf playtesten.... en als ik het zelf ook erg leuk vind, koop ik hem evengoed.... voel ik mezelf weer even een kind ;-)

Vraag me af waarom 999 of WGG deze nog niet opgepikt heeft.... is al een paar jaar uit.
Afbeelding

Labels:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

EEMBC/Bongo schreef:En met stip bij mij heel erg hoog op de watchlist !!

Cube Quest !!!

Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen..... maar denk echt dat dit een geweldig leuk spel is als je nog jonge kinderen in huis hebt! Twijfel zelf of mijn kids (10 en 12) hier nog lang mee spelen..... maar in mijn ogen een must buy als je kinderen hebt van ongeveer 6 jaar...... heb je er nog 10 jaar plezier van!

En ja... wil ga hem zelf playtesten.... en als ik het zelf ook erg leuk vind, koop ik hem evengoed.... voel ik mezelf weer even een kind ;-)

Vraag me af waarom 999 of WGG deze nog niet opgepikt heeft.... is al een paar jaar uit.
Staat bij mij ook op het lijstje, ik wou zeker één dexterity game kopen dit jaar en deze is één van de vier kanshebbers !!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
BibKamp318
Garnaal

Bericht door BibKamp318 »

Ik hou nogal van worker placement spellen en dus staat Mombasa op nummer 1.
En uiteraard ook Trickerion: ik heb de spelregels vertaald [heeft wel wat tijd gekost - ik denk dat spelers dat wat onderschatten].

Maar een goede filler kan ik ook wel smaken en er zitten wel enkele leuke bij.
- Tides of Time
- Visby
- Royal Goods

Ook een goed dobbelspel past wel: daar zijn 2 kandidaten.
- Dice City
- Favor of the Pharaoh

Codenames ziet er prima uit, maar ik ga wachten tot daar een Nederlandse versie van komt.

En ik heb nog een aantal bids in de No shipping auction lopen, dus ALLEMAAL AFBLIJVEN aub :D

Een en ander kan je volgen op https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... piel-essen
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
Joeri
Grote Dienaar

Bericht door Joeri »

EEMBC schreef:
Joeri schreef:Ik lees dat verschillende mensen uitkijken naar discoveries.

Dit spel is reeds verkrijgbaar en ondertussen ligt al in mijn kast (wel nog niet gespeeld...).

Je moet dus niet wachten tot essen.
Snel spelen dus en laten weten wat je er van vond, want
The Iced One schreef:
Daarbij ook wel Discoveries, maar ik heb al vele mixed opinions gelezen dus wil ik toch eerst wel eens testen.
En die mixed opinions (ondanks de lofzang van ditterio en zijn 'helden') heb ik dus ook gelezen.

Ikzelf ga dit jaar niet, geen tijd. Daarbij vind ik het meest interessante dit jaar van de nieuwe spellen de kickstarters die nog binnen moeten komen (Trickerion, Trash n Roll (vooral deze lijkt me super!! Alleen het thema al!!!), Samara, Steampunk Rally is net binnen). Dus het nieuwe op Essen zie ik in de reviews naderhand wel.

Ondertussen Discoveries gespeeld. Voor mij vervangt het Lewis & Clark niet. Ik vind persoonlijk dat er buiten het thema niet veel overeenkomsten zijn...
Het spel speelde zeer vlot met vier en er was niet veel downtime. Ik vind het een goede aanwinst voor mijn collectie en dus ook een aanrader.
Maar zoals altijd, indien mogelijk, try before u buy.
off all the things i've lost,
i miss my mind the most!
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Contacteer:

Bericht door Ugur »

BibKamp318 schreef:Ik hou nogal van worker placement spellen en dus staat Mombasa op nummer 1.
Mombasa is geen worker placement, je kiest acties door middel van je eigen deck kaarten. Neemt niet weg dat het na het lezen van de regels stevig op nummer 1 bij mij staat!

Op de tweede plek T.I.M.E Stories, een erg origineel concept met een tijdreisthema dat op mijn warme belangstelling kan rekenen. Daar doet de hoge prijs voor 1 scenario en de Franse soap op BGG betreffende een eerste indruk weinig tot niets aan af.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Ugur schreef:Op de tweede plek T.I.M.E Stories, een erg origineel concept met een tijdreisthema dat op mijn warme belangstelling kan rekenen. Daar doet de hoge prijs voor 1 scenario en de Franse soap op BGG betreffende een eerste indruk weinig tot niets aan af.
Cher Monsieur Ugur,

Hartelijk dank voor de verwijzing naar de Franse soap op het T.I.M.E Stories forum van BGG. Ik heb daar met rode oortjes meegelezen. Ik heb in het grijze verleden wel eens wat meegekregen van de slangenkuil in de Franse spellenscène, maar deze keer gaan ze echt los.
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens

Bericht door Bongo »

Skuijs schreef:Heb 1 spel waar ik naar uit kijk en 2 uitbreidingen heb ze algevast alle 3 gepreorderd :P

Spel : Champions of midghard
Nou.. van deze heb ik gisteren de dice tower review bekeken....en ben ook enthousiast !!
Niet dat ik hem zeker koop... maar als een spel de stempel meekrijgt:
Lords of Waterdeep maar dan wel met een thema !!
Is mijn interesse gewekt.

Wil deze heel graag playtesten!
Afbeelding
Dirk_M
Party Animal

Bericht door Dirk_M »

Oja, Thrash'n Roll moet ook geprobeerd worden.
Elsje07
El Capitan
Contacteer:

Bericht door Elsje07 »

Erwin schreef:
Friedemann is als ontwerper zeker geen groentje. ...
:lol: Leuke woordkeuze Erwin :thumbup:
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

Dit weekend heb ik ook mijn lijstje afgewerkt aan de hand van de essengeek-tool.

Er zijn dit jaar minder spellen waar ik echt warm voor loop, zal ook wel aan mij liggen, ik ben de laatste jaren wat kritischer geworden. Een aantal spellen heb ik intussen ook al goedkoper gevonden in een aantal webshops. Ik ga de spellen dus proberen in Essen en als ze mij bevallen, daarna bestellen: Discoveries, Colt Express: Horses & Stagecoach.
Pandemic Legacy staat ook hoog op het verlanglijstje, maar bestel ik waarschijnlijk ook na Essen.

De enige pre-order van dit jaar is 7 Wonders Duel. Lijkt me een leuk spel aan de hand van de handleiding en de video's die ik al gezien heb. Over een pre-order voor de uitbreiding van Roll for the Galaxy twijfel ik nog een beetje.

Verder zijn er wel een aantal spellen die ik wel eens wil uitproberen:
- Dice City
- They Come unseen
- Starfighter
- Tides of Time
- Bang! The Duel
- Porta Nigra

De 2 dagen zullen weer goed gevuld zijn :)
Afbeelding
Lorthania
Veenboer

Bericht door Lorthania »

Ik ga vooral voor 7 Wonders: Duel en Isle of Skye, verder heb ik nog een paar titels van vorig jaar en zelfs het jaar daarvoor op m'n lijstje staan (zoals Orléans en New Haven). Toen niet goed bekeken, maar ze duiken nu opnieuw op m'n radar op, dat zal ik maar als een goed teken beschouwen :thumbup: .

Mijn indruk is dat er dit jaar, meer dan tevoren, redelijk wat spellen zijn die gebaseerd zijn op een of andere gimmick maar daarbuiten niet veel inhoud lijken te bieden. Nu ja, er zal wel weer voor elk wat wils zijn en 't wordt zeker weer een toffe dag!
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
Contacteer:

Bericht door Rubik »

De Spiel preview van Spelmagazijn met onze tips is ook klaar.
Spelmagazijn Spiel 2015 preview
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

Ticket to ride-Uk + promo Oriënt Express.
Kemet -Ta seti.
They come unseen.
Powergrid-The stockcompanies.
Gesloten