Veel kleine doosjes, direct na de math trade uitwissel even naar de auto, grote dozen einde dag ophalen (preorderen vereist natuurlijk). Én ons geheime wapen: een IKEA tas.SigiScsi schreef:Mijn toekomstige uitstap naar Spiel 2017 in gedachten: hoe vervoer je deze hoeveelheid games op de beurs? Verschillende keren terug naar de wagen? Dichtbij parkeren dan?mazinho schreef:
Tot volgend jaar! En leuk om Dirk en Missiloon tegen te komen!!!
Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2016
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2016
Labels:
-
mazinho
- Gouverneur
Volgens mij hadden ze stapelkorting; als ik het goed heb betaalde ik €35 voor Salsa + Corsica + Uitbreiding. Los kostte Salsa €25 en Corsica €14 dacht ik.Bored Gaymer schreef:mazinho schreef:Tot volgend jaar! En leuk om Dirk en Missiloon tegen te komen!!!
Wat was de prijs van Concordia: Salsa? Ik heb er naar gekeken, maar kon het me niet herinneren en ben het daarna vergeten.
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Dat moet wel lukken!Robertopellizini schreef:+1aicirtap schreef:@ ugur - als je 5 november in utrecht bent mag je great western rail zeker mee brengen
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
-
wensp
- Rooster Booster

Mijn Esse 2016 loot. Ik ben aan de light side gebleven dit jaar... Maar hey, vele kleintjes maken één grote, niet?
-
aicirtap
- Critico
Super!Ugur schreef:Dat moet wel lukken!Robertopellizini schreef:+1aicirtap schreef:@ ugur - als je 5 november in utrecht bent mag je great western rail zeker mee brengen
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
Goozbabs
- Professor Pimpel
Voor mijn eerste keer essen kwam ik zaterdag terug met 3 spellen, waarvan 1 al op mijn lijstje stond om te komen.
- Love letter
- 4 Gods (meteen een succes bij de hele groep)
- Kingdomino (heerlijk simpel en toch leuk)
Daarnaast nog Celestia en baby blues gespeeld. Celestia kocht mijn broer en Baby blues was een heel goed concept, maar er zaten te veel stroeve dingen in, die ons niet aantrokken.
- Love letter
Daarnaast nog Celestia en baby blues gespeeld. Celestia kocht mijn broer en Baby blues was een heel goed concept, maar er zaten te veel stroeve dingen in, die ons niet aantrokken.
-
DeKerstman
- El Capitan
4 Gods ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Stond totaal niet op de radar voor ik erheen ging en heb 'm daarom niet gekocht, maar wil ik zeker eens proberen.Goozbabs schreef:Voor mijn eerste keer essen kwam ik zaterdag terug met 3 spellen, waarvan 1 al op mijn lijstje stond om te komen.
- Love letter
-
el_crosso
- Burgemeester
Helaas toch wat spellen gemist, dus die gaan nog volgen hopelijk en ik vond ook sommige spellen duurder dan bij de Nederlandse winkels of webshop's, dus heb het voor nu bij een bescheiden aantal gehouden.

En nu de punching party, Colonists is lekker veel in iedergeval

En nu de punching party, Colonists is lekker veel in iedergeval

-
MeepleMaker
- Garnaal
Niet bijzonder veel aangeschaft op Spiel dit jaar.

Was weer een bijzonder leuk maar vermoeiend dagje. Zaterdag rond 9u aangekomen en langs hall 1 binnengegaan omdat we hoopten direct naar Heidelberger te kunnen gaan om koopjes te scoren. Dat bleek onbegonnen werk.
Dan snel alle preorders maar ophalen en ondertussen wat nieuwigheden uitproberen. Volgende spellen passeerden de revue.
Dream Home: leuke thematisch familiespel, gaat nog aangeschaft worden wanneer hij in het NL komt
Flamme Rouge: hier was ik voor de beurs heel benieuwd naar - deckbuilding (meer deckthinning) wielrenspel met mooi artwork. Kan niet slecht zijn maar was het wel. In wezen voegt het deckthinning niet echt veel toe aan het spel. Blij van deze eerst getest te hebben want dit was zeker een miskoop geweest.
Noxford: mooi artwork maar het spel zelf kon me niet bekoren...
Junk Art: twijfelgevalletje, we hebben ons kostelijk vermaakt maar kan me wel voorstellen dat je hier na een tijd toch op uitgekeken geraakt.
Overseers: fillertje, prijs was wel fors voor wat het spel uiteindelijk maar was. Anders had ik 'm wel aangeschaft.
Kingdomino: dacht dat deze te simpel ging zijn, maar bleek uiteindelijk wel bijzonder leuk te zijn, gelijk meegenomen dus.
Uiteindelijk best tevreden met mijn aankopen. Er lagen wel wat leuke koopjes maar het waren doorgaans al spellen die ik al had (Blueprints, Helios,...). Het zijn dus vooral nieuwigheden geworden dit jaar. En de rest (Oracle of Delphi, Odin,...) wordt wel op Spel aangeschaft (of niet) nadat de eerste reviews verschijnen.

Was weer een bijzonder leuk maar vermoeiend dagje. Zaterdag rond 9u aangekomen en langs hall 1 binnengegaan omdat we hoopten direct naar Heidelberger te kunnen gaan om koopjes te scoren. Dat bleek onbegonnen werk.
Dan snel alle preorders maar ophalen en ondertussen wat nieuwigheden uitproberen. Volgende spellen passeerden de revue.
Uiteindelijk best tevreden met mijn aankopen. Er lagen wel wat leuke koopjes maar het waren doorgaans al spellen die ik al had (Blueprints, Helios,...). Het zijn dus vooral nieuwigheden geworden dit jaar. En de rest (Oracle of Delphi, Odin,...) wordt wel op Spel aangeschaft (of niet) nadat de eerste reviews verschijnen.
Laatst gewijzigd door MeepleMaker op ma 17 okt 2016, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goozbabs
- Professor Pimpel
Ik had er enkele video's van gezien en wilde het zeker uitproberen. Ik was blij dat de artwork verbeterd was op Spiel. Zeker een spel wat je eerst moet proberen, aangezien je moet houden van realtime play. Wel kan je het turn-based spelen, maar ik denk dat het charme van het spel verloren gaat.DeKerstman schreef:4 Gods ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Stond totaal niet op de radar voor ik erheen ging en heb 'm daarom niet gekocht, maar wil ik zeker eens proberen.Goozbabs schreef:Voor mijn eerste keer essen kwam ik zaterdag terug met 3 spellen, waarvan 1 al op mijn lijstje stond om te komen.
- Love letter
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Mijn man met toegangsbandjes voor 4 dagen.
Niet op de foto: de promo's en andere kleine aankopen.
Hier nog een paar tips en opmerkingen over dingen die ik hierboven lees, voornamelijk met besparingen van tijd en geld:
Je kan ook een koffer of tas halverwege de dag naar de garderobe brengen, en pas later alles in 1 keer naar de auto brengen. Scheelt en eind lopen.
Er was dit jaar voor het eerst een verzendservice in hal 7 waar je je spullen kon brengen, maar weet niet wat pakketservice daar kostte?
Van drukke dagen naar rustig in volgorde: Zaterdag is de drukste dag en een absoluut gekkenhuis in alle hallen, dan kom je nergens doorheen. Donderdag is druk bij de stands met limited editions en gratis promo's en dergelijke, die na deze dag ook uitverkocht zijn. Vrijdag is een mooie gemiddelde dag. Zondag is de rustigste dag, loop je overal gemakkelijk door. De meeste spellen gaan dan ook goedkoper weg (of zijn dus allang uitverkocht).
Meer tips voor zuinige Hollanders:
Verder weg parkeren scheelt geld en file-wachttijd voor de Spiel-garages.
Eten en drinken zelf meenemen scheelt bakken met geld en wachtrijen.
Een overnachting in Essen (loopafstand beurs) komt tegenwoordig neer op 150-200 euro per nacht!? Daar kun je elders een bruidssuite voor huren!
Everybody has the right to play...
-
aicirtap
- Critico
Wij stond in een parkeergarage vlakbij denk 5-10 minuutjes lopen, was 6 euro voor dagkaartje. Vond ik erg schappelijk 
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
el_crosso
- Burgemeester
Heel schappelijk, dagkaart voor o.a. bijvoorbeeld de Arena omgeving bij evenementen is al snel 12-14 euro.aicirtap schreef:Wij stond in een parkeergarage vlakbij denk 5-10 minuutjes lopen, was 6 euro voor dagkaartje. Vond ik erg schappelijk
Ik zat ook op 10 minuten rijden van Essen, enkel de snelweg op en af, voor denk ik 75 euro met ontbijt.
-
mazinho
- Gouverneur
Idem, was perfect. Voor €6 parkeer ik thuis 2 uurtjes. Top!aicirtap schreef:Wij stond in een parkeergarage vlakbij denk 5-10 minuutjes lopen, was 6 euro voor dagkaartje. Vond ik erg schappelijk
-
Meey
- Meeple
1 rugzak, 3 tassen: superdag!
Zaterdag geweest en inmiddels 6 vd 15 spellen gespeeld, allemaal leuk!
Zaterdag geweest en inmiddels 6 vd 15 spellen gespeeld, allemaal leuk!